Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Sektor kosmetyczny w Austrii
Według statystyk prawie wszystkie austriackie gospodarstwa domowe kupują kosmetyki i produkty do higieny osobistej średnio 26 razy w roku. W sumie w 2019 roku prywatne austriackie gospodarstwo domowe wydało średnio około 230 EUR na kosmetyki i środki higieny osobistej. Rynek ten jest wart około 850 milionów EUR.
Coraz większą popularnością cieszą się kosmetyki naturalne, które kupuje prawie połowa wszystkich austriackich gospodarstw domowych co najmniej raz w roku. Stanowi to potencjał do wykorzystania dla polskich producentów kosmetyków, którzy coraz częściej oferują tego typu innowacyjne produkty.
W 2019 roku polski eksport kosmetyków do Austrii był ponad dwa razy większy od importu i wyniósł ponad 87 mln PLN. Te dane wyraźnie pokazują, że polskie kosmetyki mają realną szansę podbić serca austriackich konsumentów.
Zapraszamy do udziału w webinarium, podczas którego poznasz:
- charakterystykę sektora kosmetycznego w Austrii,
- gamę produktów, po jakie najchętniej sięgają konsumenci,
- kanały dystrybucji i sprzedaży produktów kosmetycznych,
- sposoby na skuteczne nawiązywanie kontaktów z partnerami handlowymi.
Szkolenie poprowadzą:
- Barbara Kamińska-Szuba, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Wiedniu,
- Mateusz Mazur, Konsultant, Centrum Eksportu, Region Europa, PAIH.
Webinarium odbędzie się 25 marca o godz. 11:00 i będzie prowadzone w języku polskim.
Pobierz materiały
Nasi eksperci
Barbara Kamińska-Szuba
Biuro PAIH w Wiedniu
Od kilkunastu lat mieszka w Austrii. Pełniła funkcję menedżera eksportu polskich firm na rynku austriackim. Ma dziesięcioletnie doświadczenie w roli akredytowanego doradcy eksportowego przy Austriackiej Izbie Gospodarczej, doradzała między innymi polskim przedsiębiorstwom w zakresie sprzedaży eksportowej i internacjonalizacji. Współzałożycielka i wieloletnia Prezes organizacji PAIWG w Wiedniu, zrzeszającej polskie i austriackie firmy z różnych sektorów gospodarczych, działające na rzecz wymiany handlowej pomiędzy Polską i Austrią. Organizowała wystąpienia polskich firm na branżowych targach w Austrii.
Absolwentka administrowania przedsiębiorstwem i zarządzania zasobami ludzkimi na Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Rzeszowie oraz podyplomowych studiów coachingu biznesowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Studiowała także prawo gospodarcze na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu.