RYNKI ZAGRANICZNE

Włochy

Włochy to jedna z silniejszych gospodarek strefy euro, z populacją przekraczającą 60 milionów. Charakteryzuje je strategiczna pozycja, są główną arterią łączącą Europę Południową z Europą Środkową i Wschodnią i wysoko rozwinięta sieć transportowa. Rynek włoski cechują wysokie wymagania w zakresie jakości oraz wzornictwa, przywiązanie do „Made in Italy”. Wciąż niewystarczająco rozpoznawalna jest marka „Made in Poland”.


Włochy - Eksport TOP 5Włochy - Wymiana handlowaWłochy - Import TOP 5

Informacje z rynku

W okresie pierwszych jedenastu miesięcy 2021 r. w porównaniu z poprzednim rokiem, handel zagraniczny Włoch odnotował wzrost w eksporcie (+18,4%) oraz imporcie (+23,6%). Eksport w okresie styczeń-listopad 2021 r. (blisko 471 mld EUR w wartości bezwzględnej) przewyższa nie tylko eksport odnotowany w tym samym okresie w 2020 r. (prawie 398 mld EUR), ale także w 2019 r. (prawie 443 mld EUR).

W listopadzie 2021 r. wzrost eksportu odnotowały produkty rafinacji ropy naftowej (+197,9%), metale nieszlachetne i wyroby metalowe, z wyłączeniem maszyn i instalacji (+19,8%), chemikalia i substancje chemiczne (+24,1%), produkty spożywcze, napoje i tytoń (+15,8%), maszyny i urządzenia gdzie indziej niesklasyfikowane (+ 6,9%) oraz odzież, w tym skórzana i futrzana (+26,5%). Spadek odnotowują pojazdy samochodowe (-13,4%) oraz w mniejszym stopniu komputery, urządzenia elektroniczne i optyczne (-0,1%). W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy roku jako całości dynamika eksportu wynika głównie z wyższej sprzedaży metali nieszlachetnych i wyrobów metalowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń (+27,3%), maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (+15,6%), produktów rafinacji ropy naftowej (+69,2%), substancji i produktów chemicznych (+18,7%) i środków transportu, z wyłączeniem pojazdów silnikowych (+20,7%).

Największy wkład we wzrost eksportu w listopadzie 2021 r. w porównaniu do listopada 2020 r. - pochodzi ze sprzedaży do Niemiec (+17,3%), Stanów Zjednoczonych (+24,4%), Holandii (+49,2%), Hiszpanii (+21,8%), Francji (+10%) i Belgii (+30,7%). Spada eksport do Szwajcarii (-5,7%), Wielkiej Brytanii (-2,7%), Chin (-3,6%) i krajów ASEAN (-6,8%).

Główne włoskie produkty eksportowane do Polski (dane za okres styczeń-październik 2021): podstawowe metale i wyroby metalowe, z wyłączeniem maszyn i urządzeń, maszyny i urządzenia, gdzie indziej niesklasyfikowane, środki transportu, chemikalia i substancje, artykuły z gumy i tworzyw sztucznych, inne produkty przetwarzania minerałów niemetalowe, produkty tekstylne, odzież, skóry i akcesoria.

Główne polskie produkty importowane przez Włochy (dane za styczeń-październik 2021): urządzenia elektroniczne i optyczne, środki transportu, żywność, napoje i tytoń, podstawowe metale i wyroby metalowe, z wyłączeniem maszyn i urządzeń, urządzenia elektryczne, komputery, sprzęt elektroniczny i optyczny, artykuły z gumy i tworzyw sztucznych, inne produkty przetwarzania minerałów niemetalowe.


Wydarzenia branżowe

Baza rekomendowanych wydarzeń branżowych stanowi bogaty zbiór polecanych wydarzeń z wielu branż i regionów, które mogą być istotne z punktu widzenia rozwoju polskiego eksportu.

Baza jest na bieżąco aktualizowana przez ekspertów branżowych oraz rynkowych, zarówno z Centrali PAIH, jak i Zagranicznych Biur Handlowych.

Sprawdź rekomendowane przez PAIH branżowe wydarzenia targowe organizowane we Włoszech. Lista dostępna TUTAJ



Jeśli potrzebujesz więcej informacji, zapoznaj się z naszą ofertą i dowiedz się, co możemy zrobić dla rozwoju Twojej firmy lub skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły. 

Wyszukaj inny rynek »

Sprawdź naszą ofertę »