Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo Osaka 2025, Kansai
Japonia jest trzecią co do wielkości gospodarką świata. Z liczbą ludności wynoszącą ponad 125 mln osób jest także jednym z największych rynków konsumenckich na świecie.
Pomimo trudności związanych z odległością, barierami pozataryfowymi oraz wysokimi oczekiwaniami konsumentów, Japonia stanowi dla zagranicznych firm „bramę do Azji”. Sukces na japońskim rynku jest najczęściej równoznaczny z sukcesem na pozostałych rynkach azjatyckich.
Mimo tego ogromnego potencjału, Polska od lat odnotowuje deficyt w relacjach handlowych z Japonią. Szansą na ich zrównoważenie jest udział Polski w zbliżającym się Expo 2025 w Osace. Wydarzenie będzie doskonałą okazją do prezentacji polskich produktów i rozwiązań japońskim konsumentom.
Webinarium w formule hybrydowej, otworzy cykl szkoleń dla przedsiębiorców rozważających ekspansję na rynek japoński. Podczas webinarium:
- dowiesz się, dlaczego warto wybrać rynek japoński;
- zdobędziesz wiedzę na temat relacji gospodarczych między Polską a Japonią;
- poznasz szczegóły programu gospodarczego i partnerskiego zaplanowanego na Expo 2025 Osaka;
- zdobędziesz wiedzę na temat instrumentów wsparcia polskiego biznesu;
- dowiesz się, jak rozwijać umiejętnie współpracę z japońskimi partnerami;
- poznasz polskie firmy, które są już obecne na rynku japońskim;
- dowiesz się jakie wyzwania i szanse czekają na polskich przedsiębiorców w Japonii.
Szkolenie poprowadzą:
- Eliza Klonowska-Siwak, Zastępca Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai; Dyrektor Departamentu Expo Osaka, PAIH,
- Monika Hołowińska, Manager ds. Programu Promocji Gospodarczej, Departament Expo Osaka, PAIH,
- Agata Bogdańska, Ekspert ds. Programu Promocji Gospodarczej, Departament Expo Osaka, PAIH,
- Małgorzata Szmidt, Ekspert, Departament Expo Osaka, PAIH,
- Jan Kocon, Ekspert, Departament Projektów Europejskich, PAIH,
- Aleksandra Wadowska, Kierownik, Departament Wsparcia Przedsiębiorczości, PARP,
- Magdalena Rowińska, P.O. Dyrektor, Departament Wsparcia Eksportu, KOWR,
- Marta Szczygieł, Kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tokio,
- Yasuyuki Ishiga, Dyrektor Generalny, Przedstawicielstwo Japońskiej Organizacji Handlu Zagranicznego JETRO w Warszawie,
- Tomasz Jamróz, Dyrektor, Departament Współpracy Ekonomicznej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych,
- Grzegorz Sinacki, Główny Specjalista, Departament Handlu i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii,
- Tomasz Bieliński, Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej, Departament 3W, Bank Gospodarstwa Krajowego,
- Przedstawiciele Polskiej Izby Gospodarczej w Japonii (PCCIJ) oraz firm - Comarch, RTB House, Yope, Virtud, Spółdzielnia Pokój, Seedia City.
Lokalizacja:
Centralny Dom Technologii
ul. Krucza 50
budynek Cedet, 1 piętro
00-025 Warszawa
Webinarium będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.
Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Podczas wydarzenia będę dostępne stoiska informacyjne: PARP, KOWR, oraz JETRO Warsaw. Uczestników seminarium zaprosimy także do udziału w japońskim rytuale parzenia i picia zielonej herbaty oraz na lunch z akcentami kuchni japońskiej.
Nasi eksperci
Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio.
Od lat związana jest z Japonią – w 2012 roku ukończyła japonistykę na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, po czym wyjechała kontynuować naukę na Uniwersytecie Osakijskim jako stypendystka rządu japońskiego, gdzie obroniła doktorat. W latach 2018-2020 prowadziła badania na Uniwersytecie Tokijskim jako stypendystka the Japan Society for the Promotion of Science.
Posiada bogate doświadczenie jako tłumacz polsko-japoński dla największych japońskich korporacji, takich jak Toyota czy Sumitomo. Pracowała także jako analityk rynku, co ostatecznie skupiło jej zainteresowanie na sektorze prywatnym.
W PAIH od 2021 roku. W codziennej pracy wykorzystuje dotychczasowe doświadczenia w celu ułatwienia ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek japoński.