Aktualności

Indigo Nails: polskie lakiery do paznokci na hiszpańskich półkach

Zorganizowana pod koniec 2019 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu misja przyjazdowa hiszpańskich dystrybutorów do Polski, zaowocowała nawiązaniem współpracy z polską firmą Indigo Nails Lab. Łódzka spółka podpisała roczny kontrakt na dystrybucję produktów na rynku hiszpańskim, a jej kosmetyki są dzięki temu dostępne m.in. w Walencji, Cordobie, Maladze i Sevilli.

Indigo Nails © Indigo Nails


Wizyta hiszpańskich dystrybutorów została zorganizowana przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Madrycie we współpracy z Polsko-Hiszpańską Izbą Gospodarczą (PHIG). Obejmowała ona szereg spotkań b2b z polskimi producentami, zwiedzanie fabryk producentów kosmetyków, jak również udział w organizowanym w tym czasie Forum Kosmetycznym w Warszawie.

Nawiązanie relacji biznesowej z zagranicznym partnerem to długotrwały proces. Dlatego, bardzo cieszymy się, że zorganizowana przez nas misja zapoczątkowała współpracę pomiędzy Indigo Nails a dystrybutorem z Hiszpanii. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli poinformować o wejściu na rynek hiszpański kolejnych polskich marek kosmetyków - powiedział Wojciech Łopatkiewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Madrycie.Hiszpania jest jednym z czołowych producentów i eksporterów kosmetyków na świecie i piątym co do wielkości rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej. Działa tu ok. 400 firm kosmetycznych. Podobnie, jak w Polsce sektor opiera się głównie na małych i średnich przedsiębiorstwach – stanowią one aż 84 proc. wszystkich firm kosmetycznych. W ubiegłym roku hiszpański eksport osiągnął poziom 4,72 mld EUR z czego ponad połowa trafia do krajów Unii Europejskiej, głównie Niemiec, Francji i Portugalii. W tym samym okresie import kosmetyków wyniósł 3,34 mld EUR w przeważającej większości z Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec. O sile hiszpańskiej branży kosmetycznej świadczy fakt, że od 2006 r. sektor może się pochwalić dodatnim saldem wymiany handlowej z zagranicą. Wydatki na kosmetyki w ubiegłym roku wzrosły o 2,6 proc r/r osiągając poziom 8,2 mld EUR, dając wynik 170 EUR na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 EUR. Tym bardziej cieszy sukces Polskiej firmy, która mimo wysokiej bariery wejścia i dużej, lokalnej konkurencji zdobyła zaufanie dystrybutorów i pierwszych klientów.

Mamy nadzieje, że ten sukces Indigo pozwoli na dalszą promocję polskiego sektora kosmetycznego na Półwyspie Iberyjskim i zachęci kolejne marki made in Poland do kontaktu z lokalnymi dystrybutorami - dodaje Maja Justyna Menedżer Centrum Obsługi Przedsiębiorstw PAIH.Indigo Nails Lab to jedna z największych firm działających w branży beauty w Polsce. Firma znana jest z wysokiej klasy produktów do stylizacji paznokci oraz najczęściej nagradzanej kadry instruktorskiej na świecie.

Firma produkuje i dystrybuuje lakiery hybrydowe, akcesoria do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki z branży Home SPA (balsamy, kremy, peelingi). Indigo Nails prowadzi również sieć salonów firmowych i centrów szkoleniowych. Obecnie to ponad 100 salonów firmowych na całym świecie.

Cieszy nas współpraca z PAIH - to już kolejny raz, kiedy dzięki wsparciu Agencji pozyskujemy kontrahenta w naszym sektorze. Hiszpania jest dla nas istotnym kierunkiem - traktujemy ją jako bramę do ekspansji Ameryki Centralnej i Południowej. W tym celu tworzymy narzędzia promocyjne dedykowane dla klientek hiszpańskojęzycznych - kanał edukacyjny na serwisie YouTube prowadzony w języku hiszpańskim, którego celem będzie popularyzowanie produktów naszej marki. Jesteśmy mocno sfokusowani na to, aby zaznaczyć naszą obecność na półwyspie Iberyjskim oraz w krajach latynoskich. Wiemy, że się uda - również dzięki wsparciu PAIH - powiedziała Magdalena Malaczyńska, wiceprezes Indigo Nails.Produkty Indigo dostępne są w 44 krajach na świecie: w całej Europie, Południowej Afryce, Australii, USA, ZEA, a wkrótce lista państw zostanie rozszerzona także o Amerykę Łacińską.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.