Aktualności

Spotkania B2B Poland-ASEAN – Regional Cosmetics Forum

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedstawicieli polskich firm kosmetycznych do udziału w spotkaniach B2B z firmami kosmetycznymi rynku ASEAN w ramach "Regionalnego Forum Kosmetycznego Polska-ASEAN", które odbędą się w formule online w dniach 07-20.03.2022 r.

Poland-ASEAN B2B Sessions


Wydarzenie online skierowane jest do polskich firm poszukujących partnerów biznesowych na terenie Azji Południowo-Wschodniej (rynki: Malezji, Singapuru, Tajlandii, Wietnamu, Filipin, Indonezji). Zainteresowane udziałem przedsiębiorstwa powinny posiadać w swojej ofercie produkty z sektora kosmetycznego, które wpisują się w trendy i zapotrzebowanie rynkowe regionu. Spotkania są przeznaczone również dla przedstawicieli biznesu z regionu Azji Południowo-Wschodniej (dystrybutorów, importerów, hurtowników, organizacji branżowych) szukających partnerów biznesowych w Polsce.

Spotkania odbędą się na dedykowanej do tego platformie B2Match. Dzięki temu będzie możliwe zarezerwowanie indywidualnych spotkań z gronem potencjalnych partnerów, w celu nawiązania nowych relacji biznesowych. Użytkownicy platformy będą mogli dowolnie wybrać partnerów biznesowych, firmy czy organizacje branżowe, z którymi nawiążą pierwsze kontakty.

Udział w wydarzeniu oraz rejestracja na platformie jest darmowa. Rejestracja profilu firmy do 28.02.2022 r.

Kolejny etap Poland-ASEAN - Regional Cosmetics Forum

Spotkania B2B są kolejnym etapem "Regionalnego Forum Kosmetycznego Polska-ASEAN" mającego na celu promocję polskiego sektora kosmetycznego w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Współorganizatorem wydarzenia jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl). PAIH i Kosmetyczni.pl od lat podejmują wspólne inicjatywy służące stworzeniu dogodnych warunków do rozwoju polskiego przemysłu kosmetycznego i umocnienia roli krajowych producentów z branży kosmetycznej na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych. Mając na uwadze dotychczasowe dobre doświadczenia ze wzajemnej współpracy podpisano formalne Porozumienie o Współpracy. Dzięki temu, wspólne działania na rzecz aktywnego rozwoju polskich przedsiębiorstw przemysłu kosmetycznego i budowania pozytywnego wizerunku krajowej branży kosmetycznej, będą jeszcze skuteczniejsze.

Partnerem wydarzenia jest również ASEAN Cosmetics Association. Organizacja składając się z podmiotów z różnych krajów Azji Południowo-Wschodniej, mająca na celu harmonizację i utrzymanie przepisów dotyczących kosmetyków, podniesienie standardów kompetencji technicznych i wiedzy naukowej w lokalnych branżach oraz rozszerzenie handlu kosmetykami w ASEAN.

Region ASEAN

Kraje Azji Południowo-Wschodniej wraz ze wzrostem populacji oraz zamożności obywateli stają się głównym motorem napędzającym sprzedaż kosmetyków i produktów do higieny osobistej w regionie Azji i Pacyfiku. W 2019 roku sektor ten osiągnął w ASEAN wartość 5,9 mld dolarów. Zgodnie z prognozami do 2027 roku jego wartość wyniesie 8,4 mld dolarów.

W Azji Południowo-Wschodniej uwidaczniają się również nowe trendy, a wraz z rozwojem gospodarki zmianom ulegają także preferencje zakupowe klientów. Pomimo silnej obecności na rynku uznanych marek kosmetycznych, coraz większą popularność zyskują niszowe nowatorskie marki. Klienci poszukują kosmetyków przyjaznych środowisku, w tym bazujących na składnikach organicznych. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry i włosów, a także dla dzieci. Silny wzrost sprzedaży odnotowują kosmetyki z certyfikatem halal, chroniące przed słońcem oraz kosmetyki dla mężczyzn.

Mimo stabilnego rozwoju sektora kosmetycznego, wejście na rynki Azji Południowo-Wschodniej wymaga odpowiedniego przygotowania oraz długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki i produktów. Wyzwaniem dla polskich kosmetyków jest m.in. silna konkurencja ze strony lokalnych, azjatyckich marek, w tym przede wszystkim japońskich i koreańskich producentów.

Szanse polskich firm na tamtejszym rynku wzmacnia jednak dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w regionie. Sprzedaż internetowa staje się głównym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych - już teraz produkty z segmentu beauty są najczęściej kupowanym rodzajem produktów w kanałach e-commerce.

Kosmetyki made in Poland

Polskie marki kosmetyczne z sukcesami rozwijają sprzedaż w Azji, w tym Azji Płd.-Wsch., chociażby w Wietnamie, Malezji, Singapurze czy na Filipinach. Ostatnie miesiące, które uwrażliwiły zarówno klientów jak i kontrahentów na cenę produktów, pokazały, że to właśnie atrakcyjna cena i idąca z nią w parze wysoka jakość są niezwykle silną kartą przetargową w rozmowach z zagranicznymi potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Dobrą passę odzwierciedla fakt, że w zakresie produkcji kosmetyków nasz kraj zajmuje obecnie 5. miejsce w UE, tuż za czołowymi i uznanymi na świecie pod tym względem Włochami, Francją czy Niemcami. Za współpracą z polskimi firmami przemawia m.in. ponad 100-letnia tradycja w zakresie produkcji czy też wysoko wykwalifikowana kadra pracowników. Produkcja kosmetyków w Polsce odbywa się według norm i standardów UE, co jest szczególnie ważne w przypadku ekspansji chociażby do Azji. Szeroka oferta produktowa, wpisująca się w aktualne globalne trendy kosmetyczne, w tym również dopasowana do potrzeb klientów nawet na najbardziej odległych rynkach, przyciąga bez wątpienia kontrahentów z różnych zakątków świata - tłumaczy Maja Justyna z biura PAIH w Singapurze.

Więcej informacji o wydarzeniu i rejestracja na stronie Poland-ASEAN B2B Sessions.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą, działającą we współpracy z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) pod kierownictwem Ministerstwa Rozwoju i Technologii. PAIH to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.