Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Sektor kolejowy w dobie kryzysu – Odbudowa łańcuchów dostaw
Sytuacja za polską granicą wschodnią coraz mocniej komplikuje działalność przewoźników kolejowych i operatorów logistycznych. Oddziałuje też negatywnie na polskich producentów sektora kolejowego. W trakcie seminarium omówione zostaną uwarunkowania geopolityczne łańcuchów dostaw. Uczestnicy wydarzenia zastanowią się również wspólnie nad możliwymi rozwiązaniami, również tymi wykraczającymi poza Europę.
Zarejestrowani uczestnicy będą mogli obejrzeć wydarzenie w formule on-line za pośrednictwem platformy Zoom. Zachęcamy jednak do uczestnictwa osobistego - pod koniec wydarzenia przewidziany jest blok networkingowy.
Nasi eksperci
Zdzisław Sokal
PAIH
Zdzisław Sokal, ur. w 1958 r. Absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnej SGH). W latach 1990-1992 był współwłaścicielem firmy handlowej. W latach 1992-1994 współpracownik firmy konsultingowej Effect Sp. z o.o. W 1994 r. zajął się zagadnieniami związanymi z bankowością i rozpoczął pracę w Kredyt Banku SA, gdzie w Departamencie Kredytów Wydzielonych zajmował się restrukturyzacją kredytów. W latach 1994-1996 pełnił funkcję dyrektora finansowego i szefa Biura Analiz i Konsultingu w spółce celowej Kredyt Banku SA – Bankowy Dom Handlowy Sp. z o.o. Przez kolejne dwa lata był prezesem Zarządu Prospector Sp. z o.o., jednego z pierwszych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce.
W latach 1997-1998 pełnił funkcję prezesa Zarządu SKK Finanse Sp. z o.o., gdzie tworzył programy szkoleniowe dla banków, firm ubezpieczeniowych i przedsiębiorstw.
Przez kolejne 4 lata był członkiem zarządu i dyrektorem finansowym Dyrekcji Eksploatacji Cystern Sp. z o.o. W latach 2002-2004 pełnił funkcję członka zarządu w Stołecznym Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej SA, gdzie zajmował się przygotowaniem i przeprowadzeniem procesu przekształcenia przedsiębiorstwa komunalnego w spółkę prawa handlowego oraz restrukturyzacją organizacyjną i finansową. W latach 2004-2006 był prezesem zarządu SKK Finanse Sp. z o.o. Od stycznia 2006 r. do marca 2007 r. pracował w PKO BP SA, początkowo jako doradca prezesa, a od 1 lipca 2006 r. jako Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący Obszar Rachunkowości i Rozliczeń, Ryzyka i Windykacji. Od 2004 r. do 2007 r. był członkiem Rady Nadzorczej Stołecznego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA. W latach 2006-2007 był przewodniczącym Rady Nadzorczej Kredobank SA Ukraina.
W latach 2007-2013 członek zarządu NBP odpowiedzialny za rachunkowość, stabilność finansową, informatykę i bezpieczeństwo. Współautor „Pakietu Zaufania”. Pełnomocnik Prezesa NBP do spraw etyki. Kierował procesem wydzielenia Nadzoru Bankowego z NBP i przeniesienia go do KNF. Członek Komitetu Standardów Rachunkowości przy Ministrze Finansów. Przedstawiciel NBP w Central Bank Governors Club of the Central Asia, Black Sea Region and Balkan Countries. Członek Rady Nadzorczej International Bank for Economic Co-operation w Moskwie.
Grzegorz Gałczyński
Centrum Eksportu PAIH
Menedżer ds. Branż Strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Prawnik, Politolog, Master of Business Administration.
Ponad czternaście lat doświadczenia w branży motoryzacyjnej, w tym osiem lat na stanowiskach kierowniczych.
Odpowiedzialny za koordynację działań Agencji dotyczących przemysłu motoryzacyjnego, otwieranie nowych rynków, relacje z organizacjami sektora motoryzacyjnego, branżą paliw alternatywnych, technologii wodorowych, transportem, analitykę rynkową i definiowanie nisz rynkowych.
Mikołaj Tauber
Biuro PAIH w Mińsku
Od 2005 roku związany zawodowo z rynkami Europy Wschodniej, Azji Centralnej i Kaukazu Południowego (w szczególności Rosja, Białoruś, Kazachstan, Gruzja, Azerbejdżan, Armenia).
Przez kilkanaście lat współpracował z Biurem Organizacyjnym Forum Ekonomicznego w Krynicy Górskiej, gdzie pełnił funkcję kierownika obszaru Azji Centralnej, Kaukazu Południowego oraz Turcji.
W latach 2010-2014 był doradcą rektora Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie ds. rozwoju i współpracy z WNP. Zajmował się także konsultingiem i wprowadzaniem polskich firm na rynki Europy Wschodniej.
Od 2018 związany z PAIH S.A., gdzie pełnił funkcję kierownika Zagranicznego Biura Handlowego w Mińsku. Studiował na UW, SGH, Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Krzysztof Przyłucki
Biuro PAIH w Sofii
Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Sofii.
Biegle włada językiem bułgarskim i angielskim. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie jako menadżer w pozyskaniu i realizacji projektów dużych wartości. Wprowadza i rozwija polskie firmy na rynkach Bałkanów Zachodnich.
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej oraz podyplomowych studiów z zarządzania projektowego na Politechnice Warszawskiej.
Cezary Filipek
Biuro PAIH w Dżakarcie
Menadżer z 17-letnim doświadczeniem w progresywnych rolach w dziedzinie rozwoju biznesu, planowaniu strategicznym, zarządzaniu projektami oraz optymalizacji procesów w sektorze publicznym w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Ambasadzie RP w Indonezji oraz w przedsiębiorstwach prywatnych w tym w Ulster Bank – Royal Bank of Scotland, Hewlett Packard w UE oraz regionie ASEAN.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Trinity College w Dublinie. Ukończył także studia podyplomowe na Europejskiej Akademii Dyplomacji i Szkole Głównej Handlowej i prowadził także badania doktoranckie na Uniwersytecie UNPAD w Indonezji.
W podejściu biznesowym kieruje się otwartą komunikacją, „can do attitude” oraz działaniami opartymi na efektywnej współpracy z szerokimi interesariuszami, co wspiera wdrażanie długookresowej strategii i skuteczną realizację projektów promocji i ekspansji w tym kontraktów eksportowych o dużej wartości.
Prywatnie pasjonat podróży, sportów wodnych oraz koncepcji „life long learning”. Odwiedził 84 kraje w tym realizując półtoraroczną podróż dookoła świata przez 5 kontynentów.
Adam Musiał
Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei
Ekonomista, politolog, specjalista w zakresie mobilności oraz rozwoju systemu szynowego transportu publicznego. Inicjator pierwszej w Polsce konferencji wodorowej – „Wodór na Kolei”, a także wielokrotny uczestnik debat eksperckich dot. energii w sektorze kolejowym.
Od 1999 r. związany z Polską Izbą Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei, w której obecnie sprawuje funkcję Dyrektora Generalnego. Redaktor naczelny dwumiesięcznika „Raport Kolejowy” oraz kwartalnika „Raport Tramwajowy”.
Absolwent Executive MBA, Wieloletni Członek Rady Klastra „Luxtorpeda 2.0”, Członek Rady ds. Ocen Zgodności przy Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym, a także Członek Rady Ekspertów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Ceniony w branży komentator telewizyjny, radiowy oraz prasowy.
Mikołaj Olszewski
Grupa ROMI
Prezes Zarządu Grupy ROMI. Współzałożyciel i współwłaściciel Firmy ROMI. Z sukcesami od 18 lat zarządza spółkami z Grupy Romi. Studiował w Wyższej Szkole Handlu i Prawa na wydziale Handel Zagraniczny.
Posiada 16-letnie doświadczenie we współpracy handlowej z rynkami Azji i Europy. Pierwsze kroki, w wieku 16 lat, stawiał na warszawskiej giełdzie komputerowej. Następnie jako Hewllet Packard Autorised Support Prowider zdobywał doświadczenie na rynku sprzętu Komputerowego.
Od 1998 r. związany z rynkiem zasilania gwarantowanego oraz pasywnych rozwiązań dla świata IT. Od 2004 r. zasiada w zarządach spółek z grupy ROMI.
Czynnie zaangażowany w projekty budowy DataCenter, zasilania gwarantowanego dla największych centrów dystrybucyjnych w Polsce oraz szereg innych projektów dla spółek z sektora kolejowego.
Od 3 lat zaangażowany w proces transformacji spółki w największego dystrybutora rozwiązań pasywnych dla świata IT.
Radosław Karwicki
Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei
Politolog, specjalista w zakresie samorządu terytorialnego oraz sektora kolejowego.
Zastępca redaktora naczelnego dwumiesięcznika „Raport Kolejowy”. Z wykształcenia politolog specjalizujący się w problematyce samorządu terytorialnego. W zawodzie dziennikarza od 2013 roku.
Od blisko 10 lat związany zawodowo z szeroko rozumianą branżą kolejową oraz infrastrukturalną. Moderator paneli dyskusyjnych dotyczących sektora transportowego i logistycznego.
Piotr Król
Poseł na Sejm RP
Polityk, urzędnik i samorządowiec, poseł na Sejm.
Absolwent VI Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy. Studia licencjackie z zakresu administracji ukończył w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Bydgoszczy. W 1999 na tej samej uczelni uzyskał magisterium z politologii. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz studia doktoranckie z ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim. Pracował m.in. w urzędzie miejskim w Bydgoszczy, następnie został zatrudniony w Poczcie Polskiej, obejmując m.in. stanowisko dyrektora oddziału regionalnego centrum logistyki.
Działał w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów, AWS, Porozumieniu Centrum, był wiceprezesem Forum Młodych PC. Od powstania partii związany z Prawem i Sprawiedliwością. W 1998 po raz pierwszy został wybrany do rady miejskiej. Reelekcję uzyskiwał w 2002, 2006 i 2010, pełnił funkcję przewodniczącego klubu radnych swojego ugrupowania.
W 2021 powołany przez premiera Mateusza Morawieckiego w skład Rady Doradców Politycznych, Poseł na Sejm RP, Wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury.