Aktualności

Lulu Group International rozszerza swoją obecność na polski rynek, otwierając centrum logistyczne w Polsce

Lulu Group International, jedna z największych i najszybciej rozwijających się firm handlowych na świecie, otworzy w Polsce swoje pierwsze centrum logistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowa inwestycja jest realizowana dzięki wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Przedstawiciele PAIH, będąc w bezpośrednim kontakcie z reprezentantami Lulu Group, doradzali w całym procesie inwestycyjnym - zapewnili niezbędną wiedzę o polskim rynku, trendach konsumenckich i regulacjach biznesowych. W ramach zacieśniania relacji między organizacjami oraz Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi zostało również podpisane porozumienie o współpracy.

 

Cieszymy się, że Lulu Group docenia strategiczne położenie Polski oraz to jak wysokie są standardy obsługi inwestorów w naszym kraju i tworzy tu węzeł logistyczny dla Europy Wschodniej. Inwestycja firmy otworzy także nowe możliwości dla lokalnych polskich producentów. Pozwoli im dotrzeć do liczniejszych odbiorców i to w szybszy, bezpieczniejszy sposób – podkreśla Paweł Kurtasz, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.Centrum logistyczne w Polsce będzie pełnić kluczową rolę w rozwoju biznesu Lulu Group International na terenie regionu Europy środkowej i wschodniej. Nowa inwestycja to kolejny krok w ekspansji spółki, który umocni jej pozycję jako jednego z najważniejszych graczy na światowym rynku handlowym. Dzięki nowemu centrum logistycznemu zwiększy się także dostępność lokalnych produktów z Polski na półkach sklepów należących do grupy Lulu. W efekcie czego nastąpi także zacieśnienie współpracy między polskimi producentami i dostawcami a kontrahentami ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dla podkreślenia znaczenia inwestycji, PAIH i Lulu Group popisały także porozumienie o współpracy. Zawarty dokument usprawni wymianę wiedzy i doświadczeń między organizacjami oraz pomoże jeszcze wzmocnić polsko-emirackie relacje gospodarcze.

 

Jesteśmy podekscytowani możliwością ekspansji na polski rynek. Jest to strategiczny krok, który umożliwi nam pozyskiwanie najwyższej jakości produktów z Polski i obsługę naszych klientów za pośrednictwem 254 hipermarketów w regionie Bliskiego Wschodu. Wierzymy, że nasza obecność w Państwa kraju przyczyni się do promocji polskich produktów na arenie międzynarodowej – zaznacza Yusuff Ali M.A, prezes i dyrektor zarządzający Lulu Group International.

 

W ramach współpracy z naszym krajem, firma podpisała również porozumienie z Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury. Regionalne lotnisko stało się dzięki temu głównym partnerem logistycznym spożywczego giganta w Polsce. Współpraca ta jest realizowana w ramach projektu Special Trade Zone, będącego częścią Olsztyn-Mazury Food Cluster – autorskiej inicjatywy zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o. Wysyłane z portu logistycznego produkty obejmują owoce, wyroby mięsne, nabiał oraz różnorodne dodatki spożywcze. Łączny wolumen towarów odprawionych i wysłanych z lotniska w Szymanach w ostatnim roku przekracza 200 ton.


***


O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

O Lulu Group International
LuLu Group International to międzynarodowy konglomerat z siedzibą w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, założony w 2000 roku przez Yusuffa Ali M. A. Grupa działa w 23 krajach na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie. Posiada 254 sklepy detaliczne oraz 25 centrów handlowych w 9 krajach, wspierane przez operacje zaopatrzeniowe w 15 krajach. Poza handlem detalicznym, produkcją oraz dystrybucją wyrobów spożywczych, grupa ma również udziały w innych sektorach takich jak IT, nieruchomości oraz turystyka i hotelarstwo.