Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Do udziału Polski w EXPO 2025 Osaka, Kansai zostały dwa lata
Głównym tematem nadchodzącego Expo będzie "Projektowanie Przyszłego Społeczeństwa dla Naszego Życia" ("Designing Future Society for Our Lives"). Motyw przewodni realizowany będzie poprzez trzy podtematy: Ratowanie życia, Wzmacnianie życia oraz Łączenie życia z innymi. Organizatorzy spodziewają się uczestników z ponad 150 krajów i ponad 28 milionów odwiedzających.
Uczestnicząc w Expo, Polska chce wzmocnić swój wizerunek na arenie międzynarodowej i nawiązać nowe kontakty gospodarcze. Wizytówką naszego kraju będzie Pawilon Polski umiejscowiony w strefie Ratowanie życia. Podtemat ten dotyczy wsparcia zdrowia nowoczesną technologią, wzmacniania bezpieczeństwa oraz ratowania dobrostanu mentalnego i harmonijnego współistnienia człowieka z naturą. Pawilon Polski będzie przypominał nam nie tylko o wspaniałych dokonaniach, ale także wskazywał zagadnienia, które są kluczowe dla przyszłości kolejnych pokoleń - mówi Komisarz Generalny Sekcji Polskiej EXPO 2025, Sekretarz stanu, Pełnomocnik Rządu ds. inwestycji zagranicznych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii Grzegorz Piechowiak.
Zaproponowany do realizacji projekt Pawilonu Polski narodził się z fascynacji architektów Alicji Kubickiej i Borji Martineza geometrią spirali występującej w przyrodzie we wszystkich jej skalach. Koncepcja swoją formą podkreśla też metaforycznie znaczenie nieodłącznego Polakom "genu kreatywności", który rozprzestrzenia się ponad granicami kraju. Pawilon Polski będzie pokazywał, że nowatorskie idee tworzone przez jednostki generują rozwijanie innowacyjnych pomysłów na całym świecie, ale także wskazywał, że zdobyta za granicą wiedza i doświadczenie powracają do grawitacyjnego środka naszego narodu - ojczyzny.
Taka koncepcja Pawilonu Polski doskonale wpiszę się w konsekwentnie przez nas budowany wizerunek Polski jako kraju, którego głównym zasobem są ludzie - twórczy, otwarci, profesjonalni, świadomi wyzwań życia, odważni w swoich myślach i działaniach, często nawet wyprzedzający czasy, w których przyszło im żyć. W ten sposób realizowany jest także wieloletni cel związany z efektami wypracowanymi podczas EXPO 2020 w Dubaju, którym jest wzmocnienie wizerunku Polski jako kraju otwartych, wykształconych i kreatywnych ludzi - zaznacza Prezes Zarządu PAIH, Paweł Kurtasz.
Głównym mottem polskiej obecności na Wystawie Światowej EXPO 2025 będzie "Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość" (Poland. Heritage that drives the future). Stanowi on oś opowieści o Polsce, której spuścizną jest kreatywność i solidarna umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. Ekspresję tych charakterystycznych cech widać w działaniach wybitnych jednostek - Polaków, którzy byli pionierami idei zdecydowanie wyprzedzającymi swoje czasy - wybitnych artystach światowej klasy, polskich innowatorach, wizjonerach, naukowcach, ale też przedsiębiorcach wybijających się na międzynarodową skalę.
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.