Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Znamy projekt Polskiego Pawilonu na Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai
Zagraniczni eksperci ocenili możliwości realizacji koncepcji w warunkach japońskich, zgodnie z szacowanymi kosztami i terminami wskazanymi przez organizatora EXPO 2025. Znaczenie przy wyborze miała również zgodność idei projektów z koncepcją programową polskiej obecności w Osace i jej hasłem przewodnim „Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość.” („Poland. Heritage that drives the future”). Najbardziej kompleksowa i spełniająca założenia projektowe organizatorów okazała się być koncepcja autorstwa Alicji Kubickiej i Borji Martineza. To z nimi zamawiający, czyli Polska Agencja Inwestycji i Handlu, będzie kontynuował prace projektowe Pawilonu Polski.
Projekt odzwierciedla hasło przewodnie obecności Polski poprzez oryginalną architekturę z przyciągającą uwagę, wyrazistą fasadą, zbudowaną w oparciu o tradycyjną japońską technikę łączenia drewna. Jestem przekonany, że współpraca z autorami koncepcji zaowocuje wypracowaniem innowacyjnego i atrakcyjnego wizualnie Pawilonu, który będzie godnie reprezentował Polskę w Osace - mówi Minister Grzegorz Piechowiak - Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2025.
Koncepcja bardzo dobrze odpowiada na trudne warunki wynikające z położenia działki i całego terenu EXPO - dodaje Wicekomisarz Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2025, Eliza Klonowska-Siwak - Z obliczeń konstrukcyjnych wynika, że dzięki wewnętrznej stabilności zakrzywionych ścian, które nadają sztywność we wszystkich kierunkach, projekt doskonale zachowuje się w obliczu obciążenia wiatrem i trzęsień ziemi.
Alicja Kubicka i Borja Martinez rozpoczęli wspólną pracę w 2018 roku w światowej sławy japońskiej pracowni Kengo Kuma & Associates. W ciągu 5 lat spędzonych w tym studiu pracowali przy wielu międzynarodowych projektach, takich jak m.in. Muzeum Sztuk Tradycyjnych Maroka w Casablance, Centrum Wystawowym w Strasburgu czy Muzeum HC Andersena w Odense w Danii. Obecnie łączą tworzenie własnych projektów ze współpracą z różnymi paryskimi pracowniami (Archi5, Wilmotte & Associés).
Za przygotowanie obecności Polski na EXPO 2025 Osaka, Kansai odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Udział w EXPO to doskonała okazja do szerokiej promocji naszego kraju, ze szczególnym naciskiem na rozwój współpracy handlowej i inwestycyjnej z Japonią. Nasza obecność na Wystawie Światowej ma przyczynić się przede wszystkim do wzmocnienia stosunków gospodarczych i kulturalnych między Polską a Japonią i krajami azjatyckimi; zwiększenia napływu inwestycji zagranicznych oraz ruchu turystycznego z Japonii i państw azjatyckich do Polski. Expo 2025 Osaka, Kansai rozpocznie się 13 kwietnia 2025 i potrwa do 13 października 2025 roku. Wydarzenie odbędzie się pod hasłem "Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia" ("Designing Future Society for Our Lives"). Organizatorzy przewidują, że weźmie w nim udział 150 krajów i 25 organizacji międzynarodowych.
Alicja Kubicka i Borja Martinez:
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.