Aktualności

Szwedzi pokochali naturalne produkty z Polski

12 grudnia 2022
Nagroda Innovation Organic Scandinavian Award dla polskiego producenta kosmetyków i blisko 20 rodzimych marek w dwóch narodowych pawilonach - to bilans wydarzeń targowych w szwedzkim Malmo. Promocję polskich produktów na Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022 zorganizowali eksperci Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Sztokholmie.

Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022


Tegoroczna edycja Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022 odbyła się pod hasłem "Roku Polskiego". Organizator targów postanowił wyróżnić nasz kraj z uwagi na silną reprezentację polskich firm w 2021 roku oraz zaangażowanie Polski w produkcję organicznych i naturalnych produktów.

W ramach organizacji polskiej obecności na Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022 szwedzkie biuro PAIH przygotowało polski pawilon kosmetyczny "Natural Beauty Poland". Produkty promowało w nim sześć firm: 4 Szpaki, Hagi, Mokann, Natural Baby Care, Simply More oraz Be the Sky Girl. Trzy z wymienionych spółek zdobyły nominację do prestiżowej nagrody Innovation Organic Scandinavian Award. Ostatecznie jej laureatem została Be the Sky Girl za kosmetyk do pielęgnacji ciała.

Od początku zakładaliśmy, że będziemy działać na międzynarodowych rynkach, gdyż wartości, którymi się kierujemy są uniwersalne. W ramach naszej marki chcemy wspierać kobiety w budowaniu poczucia wartości, by odważyły się robić to, co kochają i żyć po swojemu. Za każdym razem, kiedy planujemy wejście na nowy rynek, pierwsze kroki kierujemy do PAIH. Tak było również w przypadku Szwecji. Z naszym obecnym dystrybutorem na rynki skandynawskie skontaktowali nas eksperci sztokholmskiego biura Agencji. Nagroda Innovation Organic Scandinavian Award jest ukoronowaniem naszej dotychczasowej działalności w Szwecji, ale też solidnym impulsem do dalszego rozwoju. Jako laureat mamy szansę zbudować silniejszą rozpoznawalność marki, otrzymaliśmy bowiem społeczny dowód słuszności. W oczach szwedzkiego klienta zyskaliśmy bardzo wiele. Nie zamierzamy tego zmarnować. Naszym celem jest stała obecność w najlepszych sieciach handlowych, oferujących najwyższej jakości produkty organiczne. Liczymy tutaj na dalszą, owocną współpracę z PAIH - mówi Elżbieta Karwik, jedna z założycielek marki Be the Sky Girl.

Szwedzi wydają najwięcej na kosmetyki w całej Unii Europejskiej. Kosmetyki naturalne to stosunkowo nowy, ale dynamicznie rosnący rynek. Według najnowszych prognoz, już w 2025 roku wartość szwedzkiego rynku kosmetyków organicznych może sięgnąć 3 mld SEK. Tym samym będzie stanowił aż 10% całej tamtejszej branży beauty. I choć Szwedzi są przywiązani do tradycyjnych marek, zwłaszcza premium, to jednak świadomość ekologiczna jest wysoka, więc sprzedaż tego typu produktów rośnie - wskazuje Sebastian Magier, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego (ZBH) PAIH w Sztokholmie.

Biuro PAIH współpracowało też z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) w przygotowaniu polskiego pawilonu z żywnością - pn. "Poland Taste Good". Zaprezentowało się w nim 11 polskich firm: Royal Apple, Appolonia, Balviten, EuroWafel, Fresh Factory, Lei Food & Drink, Lestello, Limeko, MLB Biotrade, PPH Tabit i ZPS Jamar. Odwiedzających do pawilonu przyciągały m.in. pokazy gotowania na żywo.

Podczas targów w Malmo, eksperci PAIH zorganizowali również dwa panele dyskusyjne poświęcone żywności i kosmetykom z udziałem szwedzkich i polskich ekspertów.


Polscy przedsiębiorcy, których wspieraliśmy na targach nawiązali liczne kontakty biznesowe z potencjalnymi partnerami, które rokują podpisaniem kontraktów. Targi były dla nas wielkim sukcesem i potwierdzają słuszność naszych działań na szwedzkim rynku - podsumowuje Sebastian Magier z PAIH.

10. edycja targów Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair w Malmö 16-17 listopada 2022 roku.


Galeria zdjęć: