Aktualności

FOOD EXPO GREECE 2022 i misja gospodarcza polskich firm do Grecji

W dniach 12-14 marca 2022 r. odbyła się misja gospodarcza polskich firm do Grecji. Przedsiębiorcy z Polski uczestniczyli w Międzynarodowych Targach FOOD EXPO GREECE 2022.

 FOOD EXPO GREECE 2022 i misja gospodarcza polskich firm do Grecji


Food Expo Greece to największe na Bałkanach targi poświęcone branży spożywczej. Tegoroczne targi zakończyły się dużym sukcesem. Wydarzenie zgromadziło ponad 30 tys. odwiedzających i aż 1200 wystawców, w tym 25 firm z Polski. Polską Agencję Inwestycji i Handlu podczas wydarzenia reprezentowało Zagraniczne Biuro Handlowe w Grecji. W ramach uczestnictwa w targach ZBH Ateny zorganizowało stoisko promocyjne, dzięki któremu przedsiębiorcy z Polski mogli zaprezentować swoją ofertę. Polskie produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców z Grecji.

Grecki import sektora rolno-spożywczego szacowany jest na około 5,5 mld EUR. Zwiększone zapotrzebowanie na artykuły żywnościowe uzależnione jest w głównej mierze od stale rosnącej liczby turystów w Grecji. Już od wielu lat polskie produkty rolno-spożywcze doskonale się tutaj sprzedają. Naszym największym hitem eksportowym branży spożywczej jest wołowina, ale sprzedajemy także duże ilości nabiału. Dodatkowo, prawie każda pieczarka, którą spotkamy na półkach w greckich supermarketach przyjechała tutaj z Polski, zresztą podobnie jak pomidory, którymi delektują się na co dzień turyści spożywając grecką sałatkę. Duża cześć tych muśniętych słońcem "greckich" pomidorów pochodzi właśnie z polskich upraw. - Marta Szajbel-Nikolaou, kierownik ZBH Ateny, o branży rolno-spożywczej w Grecji.

Podczas targów greckie ZBH zorganizowało spotkanie z Ambasadorem RP w Atenach Arturem Lompartem oraz Kierownikiem Wydziału Polityczno-Ekonomicznego Tomaszem Wiśniewskim. Ambasador w rozmowie z przedsiębiorcami wyraził uznanie dla polskiej ekspozycji oraz niezwykle bogatej oferty eksportowej.

Z uwagi na ogromną listę wystawców z całego świata firmy z Polski miały okazję nawiązać podczas targów liczne kontakty biznesowe. Food Expo było dla polskich przedsiębiorców branży spożywczej i napojów doskonałą szansą na rozpoczęcie współpracy handlowej z Grecją.

Chciałbym bardzo podziękować PAIH. Przyjazd do Grecji dał firmie Tarczyński bardzo dużo pod kątem strategii na rynek grecki. Pozwoli nam świadomie promować markę i szeroko pojawić się z naszymi produktami w sklepach. Podczas wyjazdu poznałem upodobania greckich konsumentów, wiele wniosły tu krótkie rozmowy z osobami, które częstowały się próbkami produktów na stoisku. Dzięki profesjonalnej organizacji stoiska i samych targów miałem okazję pozyskać ciekawe kontakty, z których część na pewno przerodzi się we wspólny biznes. Nie do przecenienia były też rozmowy z przedstawicielami innych polskich firm wystawiających się na targach, wymiana doświadczeń z nimi nakierowała mnie na ciekawe pomysły dotarcia do klientów. Jestem pewny, że warto będzie częściej odwiedzać Grecję, wystawiać się na kolejnych targach i rozwijać współpracę. - Tomasz Kędzierski, Export Manager w Tarczyński S.A., o udziale w Food Expo.

Galeria zdjęć: