Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Biznes po Brexicie: Rozwijająca się infrastruktura i projekty energetyczne w Wielkiej Brytanii szansą dla polskich przedsiębiorców
© Chlorophylle - stock.adobe.com
Lista stu inwestycji obejmuje szesnaście projektów energetycznych, które mają rozpocząć się w 2021 roku. Trzy projekty HS2 znajdują się w pierwszej piątce pod względem całkowitej wartości projektu.
Programy energetyczne obejmują m.in. prace w elektrowni Drax w North Yorkshire (wrzesień 2021), na morskiej farmie wiatrowej Dogger Bank A (czerwiec 2021), w kopalni Woodhouse w Cumbrii (luty 2021) i innych centrach energetycznych.
W maju 2018 roku Drax Power wystąpił o zezwolenie na inwestycję celem wybudowania i eksploatacji dwóch nowych bloków gazowych w elektrowni o łącznej mocy do 3800 MW. Wniosek został zatwierdzony w październiku 2019 roku. W czerwcu ubiegłego roku sędzia Sądu Najwyższego oddalił sprzeciw grupy prowadzącej kampanię ekologiczną wobec planów Drax Power. Kontrakt na dwie pierwsze fazy budowy farmy wiatrowej Dogger Bank został podpisany w listopadzie ubiegłego roku. W ostatnich tygodniach rząd zapowiedział, że nie będzie interweniował w plany dotyczące kopalni Woodhouse w Cumbrii za 165 milionów funtów - pomimo sprzeciwu środowiskowego.
Tymczasem projekty związane z budową HS2, które znalazły się na liście stu największych projektów budowlanych obejmują prace na końcowej stacji London Euston o wartości 2,2 mld funtów (rozpoczęcie zaplanowano na maj 2021), tunele w okolicach Northolt za 1,4 mld funtów (wrzesień 2021) oraz prace w dolinie Chiltern i Colne o wartości 965 mln funtów, które mają wystartować wiosną.
Pomimo to, najnowszy raport Federation of Master Builders (FMB) dotyczący stanu za trzeci kwartał 2020 roku wykazał, że liczba zapytań o przyszłe prace nie rosła tak szybko, jak początkowo przewidywano. Według FMB i przedstawicieli branży budowlanej "obawy klientów o przyszłość powstrzymują ich przed rozpoczęciem nowych projektów budowlanych w tym czasie".
Prezes Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego, Darren Caplan, twierdzi jednak, że istnieją powody do optymizmu, jeśli chodzi o inwestycje w infrastrukturę kolejową.
- Mamy rząd, który wyraził zamiar uczynienia kolei kluczową częścią programu "buduj lepiej" i współpracuje z branżą nad realizacją głównych projektów, takich jak między innymi HS2, Crossrail i Trans Pennine Route Upgrade. Widzieliśmy też przyszłe zobowiązania do digitalizacji i dekarbonizacji sieci kolejowej oraz do przyspieszenia prac w odpowiedzi na spowolnienie gospodarcze spowodowane pandemią koronawirusa - mówi Caplan.
Źródło: https://www.newcivilengineer.com/latest/energy-schemes-and-hs2-projects-dominate-2021-construction-pipeline-13-01-2021/