Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Zielone technologie w Chile: perspektywy i możliwości dla polskich firm
Chile jest jednym z liderów w sektorze zielonej energii w Ameryce Łacińskiej. Kraj ma naturalne zasoby, takie jak słońce i wiatr, które sprawiają, że rozwój zielonych technologii staje się kluczowy dla chilijskiej gospodarki. Jedne z najsilniejszych i najbardziej stałych źródeł promieniowania słonecznego na świecie znajdują się właśnie na pustyni Atacama. Chile wykorzystuje to i tworzy liczne farmy słoneczne, w tym jedne z największych w regionie takie jak El Romero Solar o powierzchni 280 hektarów.
Kraj wyznaczył sobie również ambitne cele związane z transformacją energetyczną, do 2030 roku planuje, by 70% jego energii pochodziło z odnawialnych źródeł, a do 2050 roku chce osiągnąć neutralność węglową. Chile realizuje także polityki zachęcające do inwestycji w zielone technologie, przyciągając inwestorów z całego świata, co stwarza nowe perspektywy dla polskich firm z tego sektora.
Zapraszamy do udziału w webinarium, podczas którego:
- zgłębisz wiedzę na temat sektora OZE na rynku chilijskim,
- dowiesz się jakie zachęty oferuje Chile dla zagranicznych inwestorów w sektorze OZE,
- posłuchasz praktyków, czołowych promotorów i deweloperów projektów OZE, którzy przybliżą realia prowadzenia działalności w Chile,
- nawiążesz kontakt z chilijskimi firmami oraz instytucją InvestChile.
Szkolenie poprowadzą:
- Adam Pejcha, Kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Santiago de Chile,
- Ewelina Poleszak, Business Development Manager, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Santiago de Chile,
- Milena Łukasiewicz, Chargé d’affaires a.i., Ambasada RP w Chile,
- Przedstawiciel Programu GreenEvo, Ministerstwo Klimatu i Środowiska,
- Vanessa Severin, Investment Commissioner for Europe InvestChile, Chilean Embassy in Berlin,
- Guido Arenas, Manager, SEO, Dinámica Plataforma,
- Juan Guillermo Walker, General Manager, FreePower Group,
- Rodrigo Astudillo, Business Development Manager, LEN Ingenieria,
- Claudio Pérez, Manager, RTB Energy.
Webinarium będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.
Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Nasi eksperci
Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Santiago. Wspiera również działania ZBH w Buenos Aires.
Z Chile związany od 2016 roku. Pracował m.in. w Ambasadzie RP w Santiago, odpowiadając za dyplomację kulturalną i promocję oraz wsparcie Wydziału Ekonomicznego placówki i w Centrum Rozwoju Nanotechnologii (CEDENNA) Uniwersytetu Santiago de Chile, biorąc udział w pracach dot. analizy polityki bezpieczeństwa z zakresu nanotechnologii.
Przez kilka lat prowadził również własną działalność w Chile i Polsce z zakresu PR i usług multimedialnych, a przez niespełna osiem lat związany był z polskim sektorem hutniczym, odpowiadając za tworzenie i realizację licznych projektów z zakresu komunikacji i dialogu społecznego dla największego producenta stali w Polsce i na świecie.
W PAIH od 2019 roku. Początkowo wspierał projekty eksportowe i promocyjne z różnych sektorów na rynkach Stanów Zjednoczonych oraz Kanady, a od stycznia 2021 roku pracuje w ZBH Santiago.
Posługuje się biegle językiem angielskim i hiszpańskim.
Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Santiago.
Absolwentka studiów podyplomowych z Public Relations i Handlu Elektronicznego na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Od 2015 roku mieszka na stałe w Chile. Posiada międzynarodowe doświadczenie w marketingu internetowym, e-commerce i w obsłudze klienta strategicznego.
Zanim dołączyła do zespołu PAIH w 2022 r., pracowała w znanej korporacji mediowej, gdzie zajmowała się tworzeniem strategii i wdrażaniem e-kampanii dla kluczowych klientów na rynku LATAM. Prowadziła również własną działalność konsultingową w obszarze promocji i sprzedaży w Internecie dla firm z sektora spożywczego.
Wyróżnia się doskonałą znajomością rynku chilijskiego i jego kultury biznesowej.
Mówi biegle po polsku, hiszpańsku i angielsku. Zna także portugalski i rosyjski.