Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Polska jako hub transportowy dla ładunków intermodalnych pomiędzy Chinami a Europą
Pandemia wirusa Covid-19 powoduje ogromne reperkusje dla krajowych gospodarek i negatywne konsekwencje dla globalnych łańcuchów dostaw. Niedawna blokada Kanału Sueskiego, czy trwający lockdown w porcie Shenzhen Yantian dodatkowo pogłębiają problemy. Ceny frachtu morskiego biją niespotykane dotychczas rekord. Shanghai Containerized Freigh Index (SCFI) mierzący stawki frachtu z Portu Szanghaj do bazowych portów pólnocnej Europy dn. 4.06.2021 osiągnąl poziom 5.887 USD za 1 TEU. Doliczając do tego wszelkie opłaty pośrednie, cena standardowego kontenera 40 stopowego przekracza 12.000 USD, a kolejne dopłaty zbliżają ceny do 15.000 USD/1 FEU. Największe porty morskie walczą z kongestją, firmom spedycji drogowej brakuje kierowców, wymogi środowiskowe i cele unijnej polityki klimatycznej stawiają przed armatorami nowe wyzwania a przez gestorami ładunków perspektywę wzrostu kosztów.
Wszystko to powoduje, że coraz popularniejszy staje się transport intermodalny. Znacząco wzrasta liczba serwisów kolejowych. Terminale graniczne w Małaszewiczach, Hrubieszowie czy Braniewie przyjmują coraz więcej składów w relacji z Chinami. Lokalizacja Polski na szlakach transportowych północ-południe, wschód-zachód daje nam duże szanse na zbudowanie silnej pozycji jako hub dla ładunków pomiędzy UE a Chinami.
Port Gdańsk i nasz największy terminal kontenerowy DCT, są obecnie numerem 1 na Bałtyku pod względem przeładunku kontenerów. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk konsekwentnie modernizuje infrastrukturę i już w tym momencie jest gotów przyjmować 53 pociągów dziennie. Zaplecze portu przyciąga nowych inwestorów, w tym kolejne firmy chińskie budujące w Gdańsku swoje magazyny i bazy logistyczne.
Polski eksport do Chin wyraźnie wzrasta. Zgodnie z zapowiedziami prezydenta Chin Xi Jinping w najbliższych 5 latach chińskie firmy zakupią z Europy Centralnej i Wschodniej (16+1) towary za ponad 170 mln USD. O tym i o wielu innych istotnych tematach opowiemy Państwu już w najbliższy wtorek w trakcie webinarium, na które zaprosiliśmy kilkadziesiąt chińskich firm (importerów, eksporterów, firmy e-commerce, firmy logistyczne i spedycyjne, chińskich inwestorów) wspólnie z naszymi wybitnymi panelistami zastanowimy się na tym:
- Jakie są jego zalety transportu intermodalnego pomiędzy Polską a Chinami?
- Jakie przewagi daje posiadanie lokalnego partnera w postaci polskich terminali i polskich firm logistycznych?
- Jak polskie firmy logistyczne współpracują z chińskimi partnerami i jak wspierają europejsko-chińską wymianę handlową?
- Jakie są najnowsze serwisy oferowane przez polskie terminale morskie i lądowe, które obniżają koszty czasu i pieniądza dla polskich eksporterów?
- Poznacie najnowsze oferty m.in. DCT Gdansk, GLP Europe, PKP LHS i PKP Cargo Terminale, Laude i PSML;
- Przedstawimy Wam naszych chińskich partnerów operujących w obszarach najważniejszych dla polskiej gospodarki chińskich portów morskich: Ningbo-Zhousha, Shanghai, Shenzhen Yantian;
- I wiele więcej.
Serdecznie zapraszamy!
Agenda Spotkania:
9:00-9:10 - otwarcie seminarium, przedstawienie gości. Krótka charakterystyka Portu Gdańsk i biura w Szanghaju (Mateusz Dawidowski, główny przedstawiciel w Chinach)
Sekcja A
9:11-9:20 - ZBH PAIH w Szanghaju (Andrzej Juchniewicz, główny przedstawiciel w Chinach)
9:21-9:30 - DCT Gdańsk (Dominik Landa, dyrektor handlowy)
9:31-9:40 - GLP Pomerania Logistics Centre in Gdansk (Magdalena Górska-Wojtas, manager ds. rozwoju biznesu)
Sekcja B
9:41-9:50 - PKP Cargo Terminale (Wojciech Grzesiok, pełnomocnik zarządu ds. spraw intermodalnych)
9:51-10:00 - PKP LHS (Aleksandra Adamska-Ziętek, pełnomocnik zarządu ds. transportu Intermodalnego)
10:01-10:10 - Laude Smart Intermodal (Maciej Cetnerowski, dyrektor ds. transportu intermodalnego)
Sekcja C
10:11-10:20 - Ningbo Port Southeast Logistics Group (Leo Li, wicedyrektor generalny)
10:21-10:30 - Shenzhen Neptune Logistics Group (Diyor Mirkhodjaev, dyrektor handlowy)
10:31-10:40 - Shanghai Citi Union Logistics (Eric Zhou, dyrektor generalny)
10:41-10:45 - Polish Supply Management Leaders Association (Teodor Kula, członek zarządu)
10:46-11:00 - Pytania i odpowiedzi. Podsumowanie
Wydarzenie odbędzie się 15 czerwca o godz. 9:00 i będzie prowadzone w języku angielskim i chińskim.
Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji pod adresem: shanghai@portgdansk.pl.
Liczba miejsc ograniczona.
Zapisz się już dziś!