Webinaria

Meksykański sektor e-commerce – szanse i możliwości

  • Data:
    15 czerwca 2021
  • Godzina:
    15:00
  • Czas trwania:
  • Branża:
    Motoryzacja
    Części lotnicze i drony
    Biotechnologia i farmaceutyka
    Budowa i wykańczanie budowli
    IT/ICT
    Jachty i łodzie
    Kosmetyki
    Maszyny i urządzenia
    Meble
    Odzież i biżuteria
    Sprzęt medyczny
    Żywność
    Zielone technologie
    Inne
  • Miejsce:
    wydarzenie online
Rynek sprzedaży internetowej w Meksyku to jeden z najbardziej dynamicznych sektorów w 2020 r. Na podstawie danych International Data Corp. prognozowany jest 60-procentowy wzrost w 2021 r. Ten dynamiczny wzrost w Meksyku i na całym świecie został spowodowany kryzysem zdrowotnym wynikłym przez Covid-19 i utrzymuje aktualnie tendencje zakupów online. Konsument cyfrowy dostrzega korzyści płynące z zakupów w Internecie poza ceną, zwłaszcza, że znajduje towar, którego nie może znaleźć w innym kanale i ponieważ otrzymuje go na wyciągnięcie ręki.

Pandemia przyspieszyła rozwój handlu elektronicznego w Meksyku na dużą skalę, zdecydowanie przyspieszając procesy trwające od dłuższego czasu. W ramach działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa podczas pandemii, handel detaliczny e-Commerce stał się jednym z preferowanych kanałów dokonywania zakupów. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko w wartości sektora handlu detalicznego w Meksyku, który wzrósł o 81% w porównaniu do 2019 r., ale także w zachowaniach konsumentów: według badań przeprowadzonych na początku 2021 r. 56% badanych kupowało w Internecie, z czego 16% realizowało tego typu zakupy po raz pierwszy.

Handel elektroniczny w Meksyku osiągnął 316 mdn Peso w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim nastąpił wzrost o 81%. W związku z tym e-commerce stanowi 9% całkowitej sprzedaży detalicznej. Do kategorii o największej sprzedaży należą dostawy żywności, artykuły modowe i kosmetyki. W tym samym czasie apteki i supermarkety zyskały popularność w formacie online.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego:

  • dowiesz się jak wyeksportować swoje rozwiązania e-Commerce do Meksyku,
  • poznasz tendencje i możliwości w sektorze e-Commerce w Meksyku,
  • dowiesz się jak reklamować i sprzedawać swój produkt meksykańskim sklepom.


Szkolenie poprowadzą:

  • Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
  • Aleksander Hudzik, Konsultant Regionu LATAM, Centrum Eksportu, PAIH,
  • Julio César Acevedo Guzmán, Business Expert Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
  • Adolfo Fuentes Franco, CFO, MejorCompraTV,
  • Edyta Norejko, CEO & Founding Partner For House,
  • Justyna Ścibska, Regional Manager LATAM Orbitvu.


Webinarium odbędzie się 15 czerwca o godz. 15:00 i będzie prowadzone w języku polskim i angielskim.

Nasi eksperci

Patrycja Staszewska

Patrycja Staszewska

Biuro PAIH w Meksyku

Od 2005 r. mieszka w Meksyku i zajmuje się rozwojem współpracy handlowej i promocją bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wsparciem międzynarodowego handlu między Meksykiem a Europą. Wyróżnia się doskonałą znajomością europejskiej i meksykańskiej kultury biznesu i posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe na rynku meksykańskim.

Pracowała w sektorze publicznym i prywatnym, koncentrując się głównie na wzmacnianiu działalności handlowej między Polską a Meksykiem, Ameryką Łacińską i innymi krajami europejskimi; organizowaniu i koordynowaniu wydarzeń z zakresu promocji gospodarczej i misji gospodarczych, organizowaniu warsztatów, paneli i spotkań B2B dla firm europejskich, meksykańskich i instytucji państwowych. W 2008 r. pracowała jako Menedżer Projektów dla Biura Handlowego Finlandii Business Finland w Mexico City, koordynowała działania promocyjne i wspierała możliwości biznesowe między firmami meksykańskimi i fińskimi. W 2009 r. w ramach współpracy z Norweską Izbą Handlową Innovation Norway koordynowała oficjalną wizytę Księcia Haakona i Księżniczki Mette Marit z Norwegii i norweskiej misji gospodarczej 80 przedsiębiorstw z sektora naftowo-gazowego. Od maja 2009 r. do 2012 r. pracowała jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Narodowej i od 2010 r. jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Międzynarodowej Europy i Azji w Meksykańskiej Agencji Promocji Inwestycji i Handlu (ProMexico). W grudniu 2010 r. była członkiem Komitetu ds. Koordynacji COP 16 – Konferencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej Zmian Klimatycznych w Cancun w Meksyku. W ramach tego projektu była odpowiedzialna za organizację i koordynację 50 paneli ekspertów związanych z odnawialnymi źródłami energii. W 2012 roku założyła własną firmę doradczo-konsultingową – Intermex Business zajmującą się wsparciem europejskiego biznesu na rynku meksykańskim i działalność i promocją zagranicznego handlu w Meksyku. Od styczniu 2016 roku pracowała w Ambasadzie RP w Meksyku jako Analityk ds. Ekonomicznych wspierała rozwój współpracy handlowej między Polską i Meksykiem.

Ukończyła filologię niemiecką, politologię międzynarodową i prawo Unii Europejskiej na Uniwersytecie w Hamburgu w Niemczech.

Biegle posługuje się językiem hiszpańskim, angielski i niemieckim.