Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Więcej eksportu i inwestycji, silniejsza marka Polski. Strategia PAIH na lata 2025-2029

- Ogłoszona strategia PAIH oparta jest na czterech filarach: zwiększeniu eksportu, utrzymaniu poziomu inwestycji, promocji wizerunku Polski i poprawie efektywności biznesowej.
- Planowany jest rozwój sieci Zagranicznych i Regionalnych Biur Handlowych.
- Fundamentem działań promocyjnych jest rozwój i wzmacnianie Marki Polskiej Gospodarki m.in. poprzez budowanie patriotyzmu gospodarczego w Polsce, zwiększanie jej rozpoznawalności za granicą czy udział w wystawach EXPO.
- Poprawa efektywności biznesowej zakłada rozwój kapitału ludzkiego, dalszą cyfryzację, analitykę danych i optymalizację procesów.
Z dumą patrzymy na nasze osiągnięcia, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności. Nasze cele są ambitne, ale wierzymy, że uda się je osiągnąć - mówi Andrzej Dycha, prezes Agencji.
Jeszcze większy eksport i atrakcyjność inwestycyjna
W ramach intensyfikacji wsparcia dla eksporterów, PAIH planuje w najbliższych latach rozwinąć zarówno sieć Zagranicznych, jak i Regionalnych Biur Handlowych. Biura działające w wymiarze regionalnym i globalnym mają prowadzić skuteczniejszą obsługę klienta eksportowego oraz działalność informacyjno-edukacyjną. W ramach strategii do 2029 roku PAIH planowane jest zwiększenie liczby obsługiwanych przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją zagraniczną.
Agencja zapowiada także zwiększenie efektywności biznesowej, realizowane przez rozwój talentów i kapitału ludzkiego oraz budowanie kompetencji unikatowych na rynku. Planowane jest również zwiększenie wykorzystania narzędzi cyfrowych i digitalizacja procesów.
Strategia zakłada utrzymanie pozycji Polski jako kraju atrakcyjnego dla inwestorów. Cel ten będzie realizowany poprzez kompleksowe doradztwo dla inwestorów oraz przyciąganie inwestycji zagranicznych szczególnie z kluczowych sektorów gospodarki. PAIH będzie wzmacniał również pozycję Polski w najbardziej perspektywicznych obszarach takich jak nowe technologie czy innowacje.
Wizerunek Polski w kraju i na świecie
Nowa strategia PAIH kładzie nacisk na promocję gospodarczą Polski, zarówno w kraju, jak i za granicą. W wymiarze krajowym jej celem będzie budowanie patriotyzmu gospodarczego. Poza granicami Agencja planuje zwiększanie rozpoznawalności naszego kraju poprzez wsparcie i promocję rodzimych marek oraz kreowanie obrazu Polski jako bezpiecznej, atrakcyjnej destynacji inwestycyjnej i wiarygodnego partnera biznesowego.
Zaprezentowana strategia wyznacza kierunki naszych działań na najbliższe 5 lat. Działania przewidziane strategią realizowane będą według zasad doskonałości procesowej, projektowej i narzędziowej. Umożliwi nam to właściwe i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji, a także przyczyni się do podwyższenia naszej ogólnej efektywności biznesowej - mówi Łukasz Gwiazdowski, wiceprezes PAIH.
Agencja planuje kontynuację promocji Polski i budowanie silnej Marki Polskiej Gospodarki. Istotnym elementem działań będzie również tworzenie marki narodowej, która jeszcze bardziej wzmocni pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednym z narzędzi pomocnych w osiąganiu tego celu jest prowadzenie międzynarodowych projektów takich jak BrandHUB czy udział w Wystawach Światowych. Realizowane z sukcesami działania w ramach minionych i obecnego Expo pokazują duże znaczenie tego typu aktywności jako czynnika budującego naszą rozpoznawalność, przekładając się na wizerunek polskiej gospodarki i zwiększanie jej potencjału eksportowego.
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.