Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Polskie produkty spożywcze podbijają Bangkok

Phenix Hub to uruchomiony niedawno one-stop-shop dla tajlandzkiej branży HoReCa. Centrum zostało stworzone przez jedną z największych w Tajlandii firm zarządzających hotelami i restauracjami - Asset World Corporation i nastawione jest na produkty lokalne. Do projektu zaproszono jednak także wybrane kraje, w tym Polskę.
Tajlandia to druga największa gospodarka w ASEAN i duży kraj turystyczny z chłonnym rynkiem, ale wyśrubowanymi standardami. Jest to również drugi największy rynek zbytu dla polskich eksporterów w tym regionie. Zaproszenie do tego projektu jest więc prawdziwym wyróżnieniem. Potwierdzeniem, że Tajlandia widzi bardzo duży potencjał polskiej branży spożywczej, a na rynku tajlandzkim doceniana jest różnorodność i wysoka jakość naszych produktów - mówi Norbert Bąk, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bangkoku.
Nie tylko renoma produktów z Polski zadecydowała jednak o powstaniu polskiego pawilonu. Realizacja stałej ekspozycji w Phenix Hub nie byłaby możliwa gdyby nie stała współpraca Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bangkoku z Asset World Corporation.
To na prośbę ZBH Bangkok liczne przedsiębiorstwa spożywcze, m.in. Wedel, Maspex, Bogutti, Bromex, Jaworski, Alcorythm, Feel Fit, Gran-Pik, Lipco Foods i Antonius Caviar, zaangażowały się w projekt polskiego pawilonu. Firmy wysłały tak wiele próbek produktów, że Asset World Corporation zdecydowało się przyznać Polsce jeden z największych pawilonów. Dzięki temu zaangażowaniu polskich przedsiębiorców i ekspertów PAIH, nasze krajowe firmy będą mogły promować swoje produkty w Bangkoku aż do końca roku. W centrum Phenix już teraz można znaleźć napoje Tymbark czy dżemy Łowicz. Projekt jest jednak otwarty na nowe firmy, dlatego też w przyszłości produktów z Polski na pewno będzie dużo więcej.
Wielu polskich producentów zastanawia się jakie artykuły konkretnie eksportować do Tajlandii. Z naszego doświadczenia i wiedzy rynkowej wynika, że na rynku tajlandzkim największy potencjał mają przede wszystkim polskie słodycze i zdrowe przekąski, mleko w proszku oraz sery i jogurty, a także takie owoce jak jabłka. Tajlandia jest naprawdę atrakcyjnym rynkiem eksportowym, dlatego mamy nadzieję, że uda nam się przekonać jeszcze więcej firm do współtworzenia z nami polskiego pawilonu w Bangkoku - dodaje Norbert Bąk.
Galeria zdjęć:
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.