Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Polska na Expo 2025: ponad 1,3 mln gości, Złota Nagroda BIE i sukces kultury oraz biznesu

Od otwarcia wystawy 13 kwietnia do jej zamknięcia 13 października 2025 Pawilon Polski odwiedziło ponad 1,3 mln gości. Sukces zagwarantowały Polsce bogate programy: gospodarczy, naukowy, kulturalny oraz wiele projektów skoncentrowanych wokół postaci Fryderyka Chopina. Ekspozycja w Pawilonie Polski została uhonorowana Złotą Nagrodą BIE (BIE Gold Award) w kategorii pawilonów średniej wielkości za ekspozycję (od 1 750 m² do 2 500 m²).
Wystawa Światowa Expo 2025 była okazją do promocji Polski na arenie międzynarodowej, a także przestrzenią budowania relacji i wymiany doświadczeń. W świecie, który zmienia się w szybkim tempie, pokazaliśmy Polskę jako kraj otwarty na przyszłość i międzynarodową współpracę, z powodzeniem łączący tradycję z nowoczesnością. Jestem przekonany, że nasza obecność w Osace przyczyni się do nawiązania długofalowych partnerstw oraz umocni pozycję Polski jako istotnego gracza na globalnej scenie gospodarczej i kulturalnej - podkreśla Jacek Tomczak, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai.
Obecność Polski na Expo 2025 przypadła na czas pełnienia przez nasz kraj prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, co dodatkowo podniosło rangę wydarzeń organizowanych przez Pawilon Polski.
Zespół Wystawy Światowej Expo zrealizował ambitny cel zaprezentowania Polski na arenie międzynarodowej jako kraju nowoczesnego, innowacyjnego i otwartego na inwestycje, a zarazem głęboko zakorzenionego w tradycji i szacunku do natury. W Pawilonie Polski zaprezentowano setki wystaw i wydarzeń specjalnych, programów regionalnych, kulturalnych, naukowych oraz koncertów z udziałem największych nazwisk polskiej sceny muzycznej. Wszystkie one podkreślały różnorodność Polski - jej dynamiczne oblicze, bogate dziedzictwo oraz kreatywny potencjał - podsumowuje Michał Jaros, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
Na Expo w Osace w ramach pawilonu zorganizowano ponad 500 wydarzeń kulturalnych. Chopin, jazz, sztuka i design były tym, co wyróżniało i przyciągało do polskiego pawilonu. Równie istotne były jednak wydarzenia biznesowe. Program gospodarczy realizowany w ramach obecności Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai był jednym z najbardziej kompleksowych i intensywnych w historii polskiego uczestnictwa w Wystawach Światowych. Jego celem było nie tylko zaprezentowanie potencjału polskich firm i instytucji, lecz przede wszystkim nawiązanie trwałych relacji z partnerami z Japonii i pozostałych krajów regionu.
Expo 2025 to punkt zwrotny w budowaniu trwałych relacji gospodarczych Polski nie tylko z Japonią, ale z całym regionem Azji i Pacyfiku oraz uczestnikami z całego świata. Setki spotkań, forów i rozmów B2B przyniosły konkretne rezultaty - podpisane kontrakty, listy intencyjne i plany inwestycyjne, które będą rozwijane przez kolejne miesiące po zakończeniu Wystawy - podkreśla Łukasz Gwiazdowski, Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Koncepcja architektoniczna i oryginalna wystawa w Pawilonie zaowocowały przyznaniem Polsce trzech prestiżowych wyróżnień, w tym Złotej Nagrody BIE za ekspozycję dla najlepszych pawilonów średniej wielkości.
Dzięki wspólnemu zaangażowaniu Polska zaprezentowała się na Expo 2025 jako nowoczesny, dynamicznie rozwijający się kraj, gotowy do współpracy i dialogu z całym światem. Najwyższe wyróżnienie dla Pawilonu Polski, ponad milion odwiedzających oraz sukces dwóch forów gospodarczych i dziesiątek spotkań biznesowych potwierdzają, że praca została wykonana z najwyższą starannością i na światowym poziomie - mówi Magdalena Skarżyńska, Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Udział polskich firm i instytucji w Expo 2025 stworzył dogodne i realne warunki do nawiązywania nowych kontaktów handlowych z partnerami japońskimi. Dzięki profesjonalnej prezentacji innowacyjnych technologii, nowoczesnych produktów i wyspecjalizowanych usług, polskie przedsiębiorstwa zyskały szansę na wejście lub umocnienie pozycji na wymagającym rynku japońskim. Rezultatem tych działań było podpisanie szeregu umów biznesowych, a także rozwój kanałów dystrybucji i wzrost zainteresowania eksportem polskich towarów - od żywności, przez kosmetyki, aż po technologie przemysłowe i rozwiązania IT. W efekcie znacząco wzmocniła się pozycja polskich firm w Azji, a Japonia zaczęła być postrzegana jako jeden z kluczowych kierunków rozwoju polskiego handlu i inwestycji.
Galeria zdjęć:
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.