Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Polska – cicha siła globalnej motoryzacji

Optymalny wybór
Polski przemysł motoryzacyjny to jednak nie tylko produkcja części. To połączenie dbałości o jakość i detale, precyzyjnego i powtarzalnego wykonania, innowacyjność projektantów i inżynierów. Te czynniki sprawiają, że klienci na całym świecie obdarzają polskich producentów zaufaniem. Dzięki tym atutom polski przemysł może skutecznie konkurować z największymi światowymi graczami - a dla odbiorców z USA stanowić nieoczywisty, lecz optymalny wybór.
W kontekście obecnych zmian geopolitycznych i możliwych zaburzeń łańcuchów dostaw z Dalekiego Wschodu, Polska może być dla USA wiarygodnym i stabilnym partnerem - oferującym produkty wysokiej jakości i konkurencyjne cenowo. Polscy dostawcy są coraz bardziej rozpoznawalni, a ich rosnące kompetencje techniczne pozwalają im skutecznie konkurować na rynkach globalnych. Udział w AAPEX to dla nich szansa na lepsze dopasowanie oferty do amerykańskiego rynku i umocnienie więzi gospodarczych między Polską a USA. Doceniam inicjatywę Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która umożliwia polskim firmom obecność na tak prestiżowym wydarzeniu - mówi Paweł Orzechowski z Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.
Zrównoważone technologie w nowoczesnej motoryzacji
Dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu i silnej bazie produkcyjnej, polscy producenci dostarczają rozwiązania spełniające najwyższe międzynarodowe standardy. Polskie produkty wspierają miliony użytkowników i napędzają rozwój globalnej motoryzacji. Części samochodowe „made in Poland” to dziś znak jakości, doceniany na każdym kontynencie.
W trosce o redukcję śladu węglowego, ale też optymalizację kosztów, polscy inżynierowie rozwijają rozwiązania przyjazne środowisku. Specjalizują się w technologiach alternatywnego zasilania, takich jak LPG, współpracując blisko z producentami OEM o zasięgu globalnym. Polski sektor motoryzacyjny to przestrzeń, w której technologia, doświadczenie i innowacja spotykają się, by budować przyszłość motoryzacji.
Polskie firmy rozwijają zaawansowane systemy ładowania, pojazdy zeroemisyjne oraz oprogramowanie umożliwiające inteligentne zarządzanie energią - od pojedynczych stacji po całe floty. Nie tylko produkują urządzenia, ale także aktywnie kształtują kierunki rozwoju nowej mobilności. Oferują również innowacyjne rozwiązania w zakresie części i komponentów pozwalające wynieść czystą mobilność na nowy poziom. Łączą przy tym doświadczenie przemysłowe z odważnym podejściem do innowacji - mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Polskie produkty na targach AAPEX
Organizacje związane z polskimi przedsiębiorcami z sektora motoryzacyjnego, takie jak Polska Grupa Motoryzacyjna oraz Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, od lat wspierają polskich producentów w internacjonalizacji i budowaniu relacji z zagranicznymi partnerami. We wzmacnianiu międzynarodowej rozpoznawalności polskie firmy mogą liczyć także na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która zapewnia wsparcie poprzez sieć swoich Zagranicznych Biur Handlowych, doradztwo podczas całego procesu ekspansji na rynki zagraniczne oraz umacnia pozytywny obraz polskiego sektora motoryzacyjnego na świecie.
Jednym z działań realizowanych przez PAIH jest organizacja polskiego stoiska narodowego (c84013, Caesars Forum) podczas targów AAPEX w Las Vegas, na którym pojawią się też przedstawiciele około 10 polskich producentów.
Wizyta na stoisku PAIH to szansa na poznanie potencjału polskiego sektora motoryzacyjnego. Na naszym stoisku zaprezentują się firmy z sektora aftermarket - w szczególności producenci części i emulatorów, olejów i chemii motoryzacyjnej, zapachów samochodowych czy akcesoriów takich jak folie ochronne na ekrany. Ze stoiska skorzystają też polskie firmy zajmujące się regeneracją podzespołów, sprzedażą systemów instalacji gazowych LPG/CNG i maszyn do obróbki metali. Wierzymy, że różnorodność ich oferty przełoży się na zainteresowanie odwiedzających - mówi Bartosz Ossowski z Departamentu Projektów Europejskich w PAIH, koordynator działań promocyjnych dla sektora motoryzacyjnego w ramach projektu Brand HUB.
Więcej informacji na temat polskiego sektora motoryzacyjnego można znaleźć w filmie informacyjno-promocyjnym PAIH oraz w raporcie branżowym.
* * *
O Brand HUB
Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).
Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.