Infolinia: 800 800 120
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
Aktualności
Strona główna > Aktualności
17 lipca 2008

Logo promujące udział Polski w Expo 2010

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. wybrała w drodze konkursu ofert projekt logo dla polskiego udziału w Wystawie Światowej EXPO 2010 w Szanghaju. Zwycięzcą oraz autorem logo wraz z całym systemem identyfikacji wizualnej jest Agencja Lowe Activation z Warszawy.

Na konkurs ofert wpłynęło 12 prac, spośród których został wybrany zwycięski projekt. Wszystkie propozycje były konsultowane z dwoma ekspertami narodowości chińskiej, wykładowcami Zakładu Sinologii UW, którzy oceniali je pod kątem czytelności i jasności przekazu dla odbiorcy z Państwa Środka. Pozostałymi kryteriami wyboru projektu były: walory artystyczne, klarowność przekazu oraz spójność z projektem polskiego pawilonu na Expo 2010.

Zwycięskie logo ma prostą formę. Kształt przywołuje na myśl strzelisty wieżowiec, czym nawiązuje do nowoczesności, a także szybkiego wzrostu. Jednocześnie poprzez grafikę w postaci fragmentu ludowej wycinanki logo nawiązuje do tradycji. Co istotne, w tej formie zachowuje spójność z projektem polskiego pawilonu na Expo 2010.

Każdy ze znaków zawartych w projekcie logo, ma swoją symbolikę i znaczenie, które są zrozumiałe dla chińskiego odbiorcy a jednocześnie charakterystyczne dla Polski. Postacie ludzkie uosabiają myśl, która towarzyszy polskiemu udziałowi w Expo 2010 – „People create city”. Klucz wiolinowy symbolizuje muzykę i sugeruje bogate tradycje muzyczne, szczególnie w kontekście twórczości Fryderyka Chopina. Stalówka pióra nawiązuje do polskiego dorobku w dziedzinie literatury oraz osiągnięć w nauce i wielowiekowej tradycji polskich uczelni wyższych. Symbol orła, polskiego godła kojarzy się również z Feniksem, który w mitologii chińskiej jest znakiem pomyślności i dobrych rządów. Co istotne wszystkie te znaki mają swoje odniesienie do symboliki chińskiej i mają w niej równie ważne znaczenie jak w polskiej. Nawet czerwień w chińskiej tradycji jest najszczęśliwszym kolorem, oznacza: radość, szczęście, pomyślność, sławę i bogactwo.

Oprócz logo, na system identyfikacji wizualnej składają się również: wizytówki, papier firmowy, zaproszenia, koperty, teczki, ulotki, plakaty, tabliczki informacyjne dla Biura Komisarza Generalnego Expo2010, a także elementy dostosowujące układ strony www.expo2010.com.pl do nowej wizualizacji.

Wszystkie te materiały wraz z nowym logo będą stosowane w ramach wszelkich działań promocyjno-informacyjnych związanych z przygotowaniami do polskiego udziału w Wystawie Światowej EXPO 2010 w Szanghaju, jak i podczas samej wystawy w Chinach.



Jeśli chcą Państwo otrzymywać Newsletter, prosimy o wypełnienie formularza

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Bagatela 12

00-585 Warszawa

e-mail dla inwestorów: invest@paih.gov.pl
e-mail dla eksporterów: eksport@paih.gov.pl

NIP:526-030-01-67; kapitał zakładowy: 138.006.600,00 PLN

KRS 0000109815 Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawa w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Facebook Youtube Twitter Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij