Polskie Mosty Technologiczne - aktualności

Polskie Mosty Technologiczne w Opolu – spotkania z cyklu Roadshow

5 czerwca 2025
Za nami kolejne spotkanie informacyjne o Projekcie Polskie Mosty Technologiczne, tym razem w Opolu. W wydarzeniu wzięli udział liczni przedsiębiorcy z regionu, zainteresowani rozwojem działalności eksportowej na rynkach pozaunijnych.
PMT_Opole

Spotkanie otworzył Michał Wojczyszyn, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarczego (OCRG), które współorganizowało wydarzenie. Następnie Leszek Kołodziejczyk z Departamentu Promocji PAIH zaprezentował ofertę Agencji, a Kamila Klein z Regionalnego Biura Handlowego omówiła rolę RBH w procesie wspierania firm za granicą. Projekt PMT szczegółowo przedstawił Jan Kocon z Departamentu Projektów Europejskich (DPE). Omówił zasady udziału, wartość grantu, katalog kosztów kwalifikowanych oraz branże i rynki objęte wsparciem. Uczestnicy zadawali liczne pytania, co potwierdziło realne zainteresowanie tematyką.

Marlena Achinger z DPE przedstawiła program Brand HUB, a Małgorzata Kędzierska zaprezentowała funkcjonalności portalu Trade.gov.pl, przydatnego w poszukiwaniu informacji o rynkach zagranicznych. Ciekawym elementem spotkania była także prezentacja Dariusza Latoszka z Ministerstwa Rozwoju i Technologii na temat kulturowych aspektów prowadzenia biznesu w Ameryce Łacińskiej. W przystępny sposób poruszył on temat różnic i stereotypów związanych z tym regionem. Karol Rozenberg z BGK zaprezentował natomiast ofertę instrumentów finansowych wspierających eksport, stanowiącą część usług Grupy PFR.

Ważnym momentem wydarzenia była także inspirująca historia przedsiębiorcy z regionu. Monika Zamczewska, Wiceprezes Grupy Zamkon, podzieliła się doświadczeniem korzystania z funduszy UE, które w istotny sposób przyczyniły się do dynamicznego rozwoju jej firmy. Wystąpienie zakończyła przesłaniem, że nie można bać się korzystać z dostępnych narzędzi, bo one naprawdę działają.

Na koniec sesji prezentacji odbyło się połączenie online z Mają Isakiewicz z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Nowym Jorku. Odpowiedziała ona na pięć kluczowych pytań, które firma powinna sobie zadać przed rozpoczęciem działalności na rynku USA.

Wydarzenie zakończyło się sesją networkingową, w trakcie której przedsiębiorcy mieli okazję do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów.

Galeria zdjęć: