Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Japonia – perspektywiczny kierunek dla polskich eksporterów

Jedna z największych gospodarek świata
Japonia dysponuje nominalnym PKB w wysokości około 4,18 biliona USD (2025), co plasuje ją w gronie pięciu największych gospodarek globu. Taka skala oznacza ogromną siłę nabywczą konsumentów oraz dużą stabilność makroekonomiczną, co pozwala eksporterom na planowanie długoterminowe i sprzedaż produktów premium.
Otwartość na zagraniczne innowacje i produkty „Made in EU/Poland”
Japonia stawia na współpracę międzynarodową w dziedzinie nauki i technologii. Dotyczy to również finansowania projektów badawczo rozwojowych z udziałem zagranicznych podmiotów, dzięki nowym regulacjom METI ułatwiającym ochronę IP oraz programom takimi jak SICORP i J Bridge prowadzonym przez JETRO (Issues in Science and Technology, Jetro).
PAIH pomaga firmom z Polski nawiązać kontakty z japońskimi partnerami również dzięki obecności na wystawie Expo 2025 Osaka, Kansai).
Brama do ekspansji na inne rynki azjatyckie
Japonia jest członkiem kluczowych umów handlowych - CPTPP, obejmującego 13,5% światowego PKB, oraz RCEP, który likwiduje cła na ponad 90% towarów w ramach integracji 15 państw Azji i Pacyfiku (nyulawglobal.org, thomsonreuters.com). Dzięki tym porozumieniom eksporterzy mogą wykorzystać japońską bazę logistyczną i preferencyjne taryfy, aby łatwiej wejść na szybko rosnące rynki Azji Południowo-Wschodniej.
