Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Promocja polskiej żywności: pierwsze efekty współpracy PAIH i KOWR

Rezultatem dotychczasowych działań jest rosnąca rozpoznawalność polskich produktów wśród odbiorców na rynkach o rosnącym potencjale zakupowym, zarówno w przypadku potencjalnych kontrahentów, jak i konsumentów.
Międzynarodowa ekspansja sektora rolno-spożywczego
9 września 2025 r. KOWR i PAIH podpisały umowę dotyczącą realizacji wieloletniego projektu wspierającego rozwój polskiego eksportu żywności. Dokument sygnowali Dyrektor Generalny KOWR Henryk Smolarz oraz Prezes PAIH Andrzej Dycha. Wspólna inicjatywa na lata 2025-2028 zakłada ścisłą koordynację działań promocyjnych i aktywne wzmacnianie obecności polskich firm na kluczowych rynkach międzynarodowych.
Celem projektu jest zwiększenie rozpoznawalności polskich produktów, wsparcie eksporterów i tworzenie warunków do trwałych relacji biznesowych. Oznacza to obecność na największych wydarzeniach branżowych, organizację misji handlowych, spotkań B2B, akcji promocyjnych i stref narodowych - zawsze z jasnym komunikatem: polskie produkty spożywcze są najwyższej jakości.
Australia, Korea Południowa, Malezja
Po podpisaniu umowy o współpracy działania PAIH i KOWR ruszyły pełną parą, a ich kalendarz wypełniły najważniejsze wydarzenia branży spożywczej. Udział w nich został zaplanowany tak, by wzmacniać pozycję polskiej żywności i technologii na rynkach o dużym potencjale importowym.
Na początku września w Australii, gdzie podczas Fine Food Australia (8-11.09.2025) PAIH i KOWR wspólnie zrealizowały misję polskich firm spożywczych, organizując wydarzenia networkingowe i spotkania B2B podczas największego branżowego expo na kontynencie.
Polska obecność była wzmacniana równolegle w Malezji i Korei Południowej. W Kuala Lumpur wystartowały targi Food & Hospitality Malaysia (23-26.09.2025). W Seulu odbyło się Poland-Korea Business Forum 2025 - Trade, gromadząc blisko 150 uczestników, którzy podczas seminariów i spotkań B2B budowali nowe relacje, korzystając z rosnącej popularności polskich produktów na rynku koreańskim.
Jednocześnie w Europie Południowej trwała intensywna promocja polskich rozwiązań technicznych: maszyn i urządzeń. W Bułgarii zorganizowane zostało Polskie Stoisko Narodowe na Technical Fair Plovdiv (24-27.09.2025).
Listopadowe przyspieszenie
Kolejne miesiące przyniosły dalsze umacnianie polskiej obecności w Azji. W stolicy Mongolii, Ułan Bator polskie firmy rozpoczęły rozmowy z partnerami podczas targów Expo Horeca (8-9.11.2025).
W tym samym miesiącu polscy producenci żywności nawiązali pierwsze bezpośrednie kontakty biznesowe na Filipinach podczas wydarzenia networkingowego w Manili (25.11.2025), zorganizowanego przy wsparciu rozwijającej się Polskiej Izby Handlowej na Filipinach. W tym samym czasie polskie technologie dla rolnictwa promowaliśmy w Uzbekistanie podczas AgroExpo Uzbekistan / Agrotech Expo (26-28.11.2025). Na zorganizowanym tam stoisku narodowym zaprezentowało się dziesięć firm z Polski, reprezentujących sektor maszyn, a także przetwórstwa rolno-spożywczego z branży mięsnej, owocowej i cukierniczej. W najważniejszych rozmowach podczas targów uczestniczył Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stefan Krajewski.
Odbyła się również misja sektora spożywczego do Macedonii Północnej, w której wzięli udział producenci słodyczy, sosów i musztard (26-28.11.2025). W Izraelu polskie firmy zaprezentowały ofertę podczas największych targów branżowych Israfood 2025 (18-20.11.2025), gdzie na stoisku narodowym przedsiębiorcy prezentowali swoją ofertę i brali udział w spotkaniach z przedstawicielami największych sieci, w tym Shuferal i Rami Levy.
W Chorwacji trwała intensywna promocja polskich marek. Najpierw podczas Polskich Dni w sieciach Orbico/Studenac (12.11.2025) promowano produkty bezglutenowe i wegetariańskie w sieci liczącej ponad 600 sklepów, a pod koniec miesiąca polskie firmy prezentowały swoje produkty, w tym sprzęt rolniczy, na targach CroAgra (30.11-03.12.2025), które odwiedziło blisko 50 tys. odwiedzających.
Finisz roku w Azji należy ponownie do Malezji. W trzech lokalizacjach jednej z największych lokalnych sieci handlowych prowadziliśmy akcję promocyjną polskich marek w ramach Polish Week: Best from Poland (27.11–4.12.2025). Podobne działania będziemy prowadzić też w Kuala Lumpur, gdzie zrealizujemy nową inicjatywę - FoodPreneur Expo 2025 (16-18.12.2025). Na stoisku informacyjnym ze swoimi produktami zaprezentują się polskie firmy.
Wspólna strategia - wspólny efekt
PAIH i KOWR konsekwentnie rozwijają działania, które mają jeden cel - jeszcze skuteczniej wspierać polskie firmy w ekspansji zagranicznej i umacniać pozycję polskiej żywności oraz technologii na świecie. Wszystkie wydarzenia w 2025 r. łączy strategiczne planowanie, wykorzystanie lokalnych partnerstw oraz dążenie do zwiększania eksportu na rynki o największym potencjale.
- Malezja – Kuala Lumpur – Food & Hospitality Malaysia 2025
- Malezja – Kuala Lumpur/Penang/Johor Bahru – Polish Week: Best from Poland
- Malezja – Kuala Lumpur – FoodPreneur Expo 2025
- Filipiny – Manila – Wydarzenie networkingowe dla sektora rolno-spożywczego
- Korea Południowa – Seul – Poland-Korea Business Forum 2025 – Trade
- Australia – Melbourne – Fine Food Australia
- Mongolia – Ułan Bator – Expo Horeca
- Uzbekistan – Taszkent – AgroExpo Uzbekistan / Agrotech Expo 2025
- Bułgaria – Plovdiv – Technical Fair Plovdiv
- Macedonia Północna – Skopje – Promocja Polskiego Sektora Spożywczego
- Izrael – Tel Awiw – Israfood 2025
- Chorwacja – Zagrzeb – CroAgra
- Chorwacja – Zagrzeb/Split – Polskie Dni w sieciach Orbico/Studenac

