Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Polskie kosmetyki na targach Cosme Week w Japonii

Dynamiczny wzrost, silny eksport
Polscy producenci sektora kosmetycznego umiejętnie łączą nowoczesne rozwiązania ze stuletnią tradycją i doświadczeniem. Ich otwartość na potrzeby rynku, dopasowanie oferty do oczekiwań najbardziej wymagających klientów, a także pomysłowość i innowacyjne podejście pozwoliły Polsce stać się jednym z liderów branży kosmetycznej w Europie. Dziś polskie kosmetyki są coraz bardziej doceniane także na innych kontynentach, w tym m.in. w Azji.
W 2024 roku Polska charakteryzowała się najwyższą dynamiką wzrostu rynku kosmetycznego (16,8%) w całej Unii Europejskiej, co daje producentom z Polski możliwość szybkiego zwiększania udziału w rynkach zagranicznych. Pomagają w tym także wysoko wykwalifikowane kadry, kompleksowe zaplecze produkcyjne i korzystne położenie geograficzne. To wszystko razem sprawiło, że w 2024 roku wartość eksportu polskich kosmetyków osiągnęła rekordowy poziom 6,0 mld EUR - mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Polskie kosmetyki unikalne w świecie
Polski sektor kosmetyczny zyskuje światowe uznanie dzięki otwartości na potrzeby konsumentów i bogatej gamie produktów, obejmującej wysokiej jakości kosmetyki oraz wszystkie kategorie produktów białych i kolorowych. Sukces ten to także zasługa umiejętnego łączenia najnowszych osiągnięć nauki z tradycją. Obok stuletniego doświadczenia przemysł czerpie z aktualnych prac badawczo-rozwojowych.
Za kształcenie kadr zgodnie z nowoczesnymi trendami odpowiadają liczne placówki naukowe, mające w programach kierunki z obszaru chemii kosmetycznej i kosmetologii. Dzięki temu polska branża kosmetyczna to dziś przeszło 1,3 tys. producentów - od dużych firm po mikroprzedsiębiorców. Tworzą oni ponad 65 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości, co stanowi niespełna 10 proc. wszystkich zatrudnionych w unijnym przemyśle kosmetycznym.
Polskie kosmetyki na Cosme Week w Osace
W międzynarodowej ekspansji polska branża kosmetyczna może liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. PAIH zapewnia przedsiębiorcom pomoc merytoryczną i realizuje liczne inicjatywy o charakterze promocyjnym, wzmacniające pozytywny wizerunek rodzimego sektora kosmetycznego na całym świecie.
Polscy przedsiębiorcy z sektora kosmetycznego chętnie włączają się w inicjatywy PAIH. Najbliższą możliwością do zapoznania się z szerokim wachlarzem ich produktów i usług będą targi kosmetyczne Cosme Week w Osace. W ramach projektu Brand HUB PAIH organizuje tam stoisko narodowe, gdzie zostanie zaprezentowana polska oferta kosmetyczna. Zapraszamy do odwiedzin - mówi Dorota Szczytowicz z PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.
Więcej informacji na temat polskiego sektora kosmetycznego można znaleźć w filmie informacyjno-promocyjnym PAIH oraz w raporcie branżowym.
* * *
Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).
Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.
