Webinaria

Szanse dla polskiego sektora medycznego, farmaceutycznego i suplementów diety w Meksyku

  • Data:
    6 grudnia 2022
  • Godzina:
    15:00
  • Czas trwania:
  • Branża:
    Biotechnologia i farmaceutyka
    Sprzęt medyczny
  • Miejsce:
    wydarzenie online

 

data Data:
6 grudnia 2022
  miejsce Godzina:
15:00
miejsce Czas trwania:
1 godzina
  branża  Branża:
Biotechnologia i farmaceutyka, Sprzęt medyczny
udział PAIH Rejestracja:
Formularz rejestracyjny
  udział PAIH Miejsce:
Platforma Zoom


Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza do udziału w webinarium na temat szans eksportowych w Meksyku dla producentów urządzeń medycznych, farmaceutyków i suplementów diety.

Aż 70% mieszkańców Meksyku stosuje prozdrowotne diety, ale tylko 23% populacji spożywa odpowiednią ilość warzyw, owoców i innych produktów bogatych w witaminy, białko i minerały. W efekcie 2/3 Meksykanów cierpi na otyłość. To oznacza, że rynek jest szczególnie perspektywiczny dla producentów farmaceutyków i suplementów diety. Duża liczba szpitali oraz nowoczesna polityka zdrowotna sprawiają z kolei, że Meksyk jest szczególnie otwarty na import sprzętu medycznego.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego:

  • dowiesz się, jak eksportować sprzęt medyczny, leki i suplementy diety do Meksyku;
  • poznasz trendy i możliwości na rynku;
  • dowiesz się o procesie rejestracji produktów.


Szkolenie poprowadzą:

  • Patrycja Staszewska, Kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
  • Patrycja Augustyniak, Business Development Manager, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
  • Maria de la Luz Lara Méndez, CEO, UDELÁ - Intelligence in Regulatory Services,
  • Adriana Hernández Trejo, Director, UDELÁ - Intelligence in Regulatory Services.


Webinarium będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.

Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.

Nasi eksperci

Patrycja Staszewska

Patrycja Staszewska

Biuro PAIH w Meksyku

Od 2005 r. mieszka w Meksyku i zajmuje się rozwojem współpracy handlowej i promocją bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wsparciem międzynarodowego handlu między Meksykiem a Europą. Wyróżnia się doskonałą znajomością europejskiej i meksykańskiej kultury biznesu i posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe na rynku meksykańskim.

Pracowała w sektorze publicznym i prywatnym, koncentrując się głównie na wzmacnianiu działalności handlowej między Polską a Meksykiem, Ameryką Łacińską i innymi krajami europejskimi; organizowaniu i koordynowaniu wydarzeń z zakresu promocji gospodarczej i misji gospodarczych, organizowaniu warsztatów, paneli i spotkań B2B dla firm europejskich, meksykańskich i instytucji państwowych. W 2008 r. pracowała jako Menedżer Projektów dla Biura Handlowego Finlandii Business Finland w Mexico City, koordynowała działania promocyjne i wspierała możliwości biznesowe między firmami meksykańskimi i fińskimi. W 2009 r. w ramach współpracy z Norweską Izbą Handlową Innovation Norway koordynowała oficjalną wizytę Księcia Haakona i Księżniczki Mette Marit z Norwegii i norweskiej misji gospodarczej 80 przedsiębiorstw z sektora naftowo-gazowego. Od maja 2009 r. do 2012 r. pracowała jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Narodowej i od 2010 r. jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Międzynarodowej Europy i Azji w Meksykańskiej Agencji Promocji Inwestycji i Handlu (ProMexico). W grudniu 2010 r. była członkiem Komitetu ds. Koordynacji COP 16 – Konferencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej Zmian Klimatycznych w Cancun w Meksyku. W ramach tego projektu była odpowiedzialna za organizację i koordynację 50 paneli ekspertów związanych z odnawialnymi źródłami energii. W 2012 roku założyła własną firmę doradczo-konsultingową – Intermex Business zajmującą się wsparciem europejskiego biznesu na rynku meksykańskim i działalność i promocją zagranicznego handlu w Meksyku. Od styczniu 2016 roku pracowała w Ambasadzie RP w Meksyku jako Analityk ds. Ekonomicznych wspierała rozwój współpracy handlowej między Polską i Meksykiem.

Ukończyła filologię niemiecką, politologię międzynarodową i prawo Unii Europejskiej na Uniwersytecie w Hamburgu w Niemczech.

Biegle posługuje się językiem hiszpańskim, angielski i niemieckim.

Patrycja Augustyniak

Patrycja Augustyniak

Biuro PAIH w Meksyku

Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Meksyku.

Studiowała stosunki międzynarodowe i zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Hiszpanii na Universidad de León. Od początku swojej kariery pracowała w środowisku międzynarodowym oraz była wolontariuszką NGO w ramach unijnych programów wspierających młodzież i przedsiębiorczość.

Od ponad pięciu lat wspiera firmy polskie w ekspansji na rynek meksykański, w szczególności branżę ICT, OZE oraz e-commerce. Śledzi tendencje rynkowe i stale poszukuje możliwości biznesowych dla polskich eksporterów.

Interesuje się kulturą biznesową, zwłaszcza w ujęciu Ameryki Łacińskiej oraz współpracą międzynarodową i gospodarką obiegu zamkniętego.

Mówi biegle po hiszpańsku i angielsku.