Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Pilotażowy program edukacyjny – podsumowanie
W programie wzięło udział 30 MŚP, które przeszły dwuetapową rekrutację, w tym diagnozę potencjału eksportowego za pośrednictwem wypracowanego przez Ekspertki PAIH i FPK narzędzia diagnostycznego.
W ramach tygodnia edukacyjnego firmy wzięły udział w:
- szkoleniach eksportowych,
- grupowych i indywidualnych sesjach mentoringu biznesowego,
- sesjach matchmakingu i networkingu.
Program szkoleń został podzielony na 6 modułów:
- Konstrukcja konkretnej oferty eksportowej i jej prezentacja
- Aspekty formalno-prawne wyjścia na rynki zagraniczne
- Strategia eksportowa produktów i usług wraz z elementami modelu biznesowego
- Finanse - konstrukcja strategii cenowych z elementami budżetu eksportowego na wybrane rynki
- E-commerce/ E-eksport w praktyce
- Marketing międzynarodowy i efektywne narzędzia marketingowe w działalności eksportowej z elementami różnic kulturowych.
W trakcie intensywnego tygodnia kluczowe znaczenie miały sesje mentoringu, networkingu i matchmakingu, które pozwoliły na indywidualną analizę możliwości firm i nawiązanie nowych relacji biznesowych.
Przedsiębiorcy mieli okazję porozmawiać z Ekspertami Branżowymi oraz Rynkowymi PAIH oraz przedstawicielami wybranych organizacji świadczących usługi dla eksporterów, m.in. Urzędu Patentowego, KUKE, Google - Firmy Jutra, UPS. Firmy mogły również przenieść się wirtualnie do wybranych Zagranicznych Biur Handlowych PAIH i na bieżąco skonfrontować wiedzę zdobytą podczas szkoleń oraz swoje plany eksportowe z realiami poszczególnych rynków.
MŚP, które wzięły udział w programie rozpoczynają swoją przygodę z tematyką ekspansji zagranicznej. Celem wydarzenia było zapoznanie ich z systemem wsparcia eksporterów, wyposażenie w podstawową wiedzę na temat poszczególnych aspektów prowadzenia działalności eksportowej oraz stworzenie okazji do networkingu eksportowego.