Webinaria

Eksport żywności do Chin

  • Data:
    12 maja 2022
  • Godzina:
    10:00
  • Czas trwania:
  • Branża:
    Żywność
  • Miejsce:
    wydarzenie online
Polskie produkty spożywcze cieszą się niesłabnącą popularnością w Chinach oraz opinią zdrowej, ekologicznej żywności. Mimo, że eksport polskiej żywności do Chin w ostatnich latach dynamicznie wzrasta, to dysproporcja wymiany handlowej pomiędzy oboma krajami nadal jest znacząca.

Chiny to niezaprzeczalnie rynek z największą ilością konsumentów, a rosnąca klasa średnia poszukuje produktów wysokiej jakości.

Polskim eksporterom nie jest łatwo uzyskać potrzebne certyfikaty i rejestracje, szczególnie w świetle niedawno zmienionych przepisów oraz wzmożonych restrykcji w związku z pandemią.

W pierwszej połowie 2021 roku wzrost eksportu produktów mlecznych do Chin wzrósł o 34%. Sukces tej branży na rynku chińskim nie oznacza jednak, że innym sektorom żywności w Polsce jest równie łatwo.

Uzyskanie zgody na sprzedaż żywności na rynku chińskim jest nadal największym problemem, obok konkurencji międzynarodowej, wyzwań związanych z promocją, dopasowania produktu do lokalnych upodobań, z którym muszą mierzyć się polscy eksporterzy.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego przedstawimy Państwu:

  • najnowsze dane dotyczące sektora żywności importowanej w Chinach,
  • procedurę rejestracji marki w Chinach,
  • zasady eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin, które obowiązują od 1 styczna 2022 r.,
  • aktualne informacje na temat rejestracji produktów w systemie rejestracyjnym cifer.singlewindow.cn.


Szkolenie poprowadzą:

  • Andrzej Juchniewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju,
  • Monika Kołpaczyńska, Konsultant ds. regionu Azji Południowej i Wschodniej, Centrum Eksportu, PAIH,
  • Ellie Wang, Senior Consultant, Foodmate China.


Webinarium odbędzie się 12 maja o godz. 10:00 i będzie prowadzone w języku polskim.

Nasi eksperci

Andrzej Juchniewicz

Andrzej Juchniewicz

Biuro PAIH w Szanghaju

Ukończył studia doktoranckie na Xiamen University w Chinach oraz uzupełniające studia prawnicze LLM na East China University of Political Science and Law w Szanghaju.

Karierę zawodową rozpoczął w chińskich przedsiębiorstwach handlowych, następnie zaangażowany był w promocję kraju w Polskim Pawilonie podczas Shanghai Expo 2010. Zakładał oraz od 7 lat prowadzi pierwsze Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.

Uhonorowany nagrodą Mera Miasta Szanghaju za najlepszą Agencję Promocji Inwestycji Zagranicznych 2013.