Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Eksport żywności do Chin
Chiny to niezaprzeczalnie rynek z największą ilością konsumentów, a rosnąca klasa średnia poszukuje produktów wysokiej jakości.
Polskim eksporterom nie jest łatwo uzyskać potrzebne certyfikaty i rejestracje, szczególnie w świetle niedawno zmienionych przepisów oraz wzmożonych restrykcji w związku z pandemią.
W pierwszej połowie 2021 roku wzrost eksportu produktów mlecznych do Chin wzrósł o 34%. Sukces tej branży na rynku chińskim nie oznacza jednak, że innym sektorom żywności w Polsce jest równie łatwo.
Uzyskanie zgody na sprzedaż żywności na rynku chińskim jest nadal największym problemem, obok konkurencji międzynarodowej, wyzwań związanych z promocją, dopasowania produktu do lokalnych upodobań, z którym muszą mierzyć się polscy eksporterzy.
Zapraszamy na webinarium, podczas którego przedstawimy Państwu:
- najnowsze dane dotyczące sektora żywności importowanej w Chinach,
- procedurę rejestracji marki w Chinach,
- zasady eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin, które obowiązują od 1 styczna 2022 r.,
- aktualne informacje na temat rejestracji produktów w systemie rejestracyjnym cifer.singlewindow.cn.
Szkolenie poprowadzą:
- Andrzej Juchniewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju,
- Monika Kołpaczyńska, Konsultant ds. regionu Azji Południowej i Wschodniej, Centrum Eksportu, PAIH,
- Ellie Wang, Senior Consultant, Foodmate China.
Webinarium odbędzie się 12 maja o godz. 10:00 i będzie prowadzone w języku polskim.
Nasi eksperci

Andrzej Juchniewicz
Biuro PAIH w Szanghaju
Ukończył studia doktoranckie na Xiamen University w Chinach oraz uzupełniające studia prawnicze LLM na East China University of Political Science and Law w Szanghaju.
Karierę zawodową rozpoczął w chińskich przedsiębiorstwach handlowych, następnie zaangażowany był w promocję kraju w Polskim Pawilonie podczas Shanghai Expo 2010. Zakładał oraz od 7 lat prowadzi pierwsze Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.
Uhonorowany nagrodą Mera Miasta Szanghaju za najlepszą Agencję Promocji Inwestycji Zagranicznych 2013.