Webinaria

Jak odzyskać prawa do znaku towarowego w Chinach?

  • Data:
    25 listopada 2021
  • Godzina:
    09:15
  • Czas trwania:
  • Branża:
    Inne
  • Miejsce:
    wydarzenie online
Zdobycie certyfikatów i atestów, dopasowanie produktu do oczekiwań konsumentów, znalezienie dystrybutora - wydawałoby się, że są to etapy najtrudniejsze do zrealizowania dla przedsiębiorcy planującego ekspansję do Chin. Niestety zdarza się, że nawet dobrze przygotowany eksporter musi zmierzyć się z utratą prawa do posługiwania się własną marką na rynku chińskim.

Utrata praw do znaku towarowego w Chinach nie jest rzadkością. Chińskie prawo dopuszcza, niestety, możliwość rejestracji marki przez osoby z nią niezwiązane i wciąż zdarza się, że jest to wykorzystywane przez nieuczciwych przedsiębiorców. Niektórzy pod przywłaszczonym znakiem promują swoje produkty, inni dążą do otrzymania korzyści finansowych. Taka sytuacja może wpłynąć negatywnie na działalność biznesową zagranicznej firmy w Chinach i na długi czas uniemożliwić jej dostęp do tego rynku. Według prawa chińskiego można ubiegać się o odzyskanie znaku, który został zarejestrowany w złej wierze, jednak proces ten jest długi, skomplikowany i obarczony ryzykiem.

W trakcie spotkania zapoznają się Państwo m.in. z:

  • prawnymi wymogami w zakresie odzyskiwania praw do znaku towarowego,
  • sposobem przeprowadzenia procedury odzyskiwania znaku,
  • praktycznymi przykładami utraty znaku i procesem jego odzyskiwania.


Szkolenie poprowadzą:

  • Aleksandra Smolak, Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju;
  • dr Joanna Matczuk, adwokat i rzecznik patentowy, IP Boutique;
  • Michał Bielewicz, doradca w obszarze IP i sprzedaży do Chin, Trademark Partners.


Webinarium odbędzie się 25 listopada o godz. 9:15 i będzie prowadzone w języku polskim.

Webinarium "Odzyskiwanie praw do znaków towarowych w Chinach - scenariusze działania" jest częścią cyklu "Twoja marka w Chinach. Cykl praktycznych wykładów", organizowanego dla przedsiębiorców rozważających ekspansję na rynek chiński.