Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Meksykański sektor e-commerce – szanse i możliwości
Pandemia przyspieszyła rozwój handlu elektronicznego w Meksyku na dużą skalę, zdecydowanie przyspieszając procesy trwające od dłuższego czasu. W ramach działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa podczas pandemii, handel detaliczny e-Commerce stał się jednym z preferowanych kanałów dokonywania zakupów. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko w wartości sektora handlu detalicznego w Meksyku, który wzrósł o 81% w porównaniu do 2019 r., ale także w zachowaniach konsumentów: według badań przeprowadzonych na początku 2021 r. 56% badanych kupowało w Internecie, z czego 16% realizowało tego typu zakupy po raz pierwszy.
Handel elektroniczny w Meksyku osiągnął 316 mdn Peso w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim nastąpił wzrost o 81%. W związku z tym e-commerce stanowi 9% całkowitej sprzedaży detalicznej. Do kategorii o największej sprzedaży należą dostawy żywności, artykuły modowe i kosmetyki. W tym samym czasie apteki i supermarkety zyskały popularność w formacie online.
Zapraszamy na webinarium, podczas którego:
- dowiesz się jak wyeksportować swoje rozwiązania e-Commerce do Meksyku,
- poznasz tendencje i możliwości w sektorze e-Commerce w Meksyku,
- dowiesz się jak reklamować i sprzedawać swój produkt meksykańskim sklepom.
Szkolenie poprowadzą:
- Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
- Aleksander Hudzik, Konsultant Regionu LATAM, Centrum Eksportu, PAIH,
- Julio César Acevedo Guzmán, Business Expert Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
- Adolfo Fuentes Franco, CFO, MejorCompraTV,
- Edyta Norejko, CEO & Founding Partner For House,
- Justyna Ścibska, Regional Manager LATAM Orbitvu.
Webinarium odbędzie się 15 czerwca o godz. 15:00 i będzie prowadzone w języku polskim i angielskim.
Nasi eksperci

Patrycja Staszewska
Biuro PAIH w Meksyku
Od 2005 r. mieszka w Meksyku i zajmuje się rozwojem współpracy handlowej i promocją bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wsparciem międzynarodowego handlu między Meksykiem a Europą. Wyróżnia się doskonałą znajomością europejskiej i meksykańskiej kultury biznesu i posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe na rynku meksykańskim.
Pracowała w sektorze publicznym i prywatnym, koncentrując się głównie na wzmacnianiu działalności handlowej między Polską a Meksykiem, Ameryką Łacińską i innymi krajami europejskimi; organizowaniu i koordynowaniu wydarzeń z zakresu promocji gospodarczej i misji gospodarczych, organizowaniu warsztatów, paneli i spotkań B2B dla firm europejskich, meksykańskich i instytucji państwowych. W 2008 r. pracowała jako Menedżer Projektów dla Biura Handlowego Finlandii Business Finland w Mexico City, koordynowała działania promocyjne i wspierała możliwości biznesowe między firmami meksykańskimi i fińskimi. W 2009 r. w ramach współpracy z Norweską Izbą Handlową Innovation Norway koordynowała oficjalną wizytę Księcia Haakona i Księżniczki Mette Marit z Norwegii i norweskiej misji gospodarczej 80 przedsiębiorstw z sektora naftowo-gazowego. Od maja 2009 r. do 2012 r. pracowała jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Narodowej i od 2010 r. jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Międzynarodowej Europy i Azji w Meksykańskiej Agencji Promocji Inwestycji i Handlu (ProMexico). W grudniu 2010 r. była członkiem Komitetu ds. Koordynacji COP 16 – Konferencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej Zmian Klimatycznych w Cancun w Meksyku. W ramach tego projektu była odpowiedzialna za organizację i koordynację 50 paneli ekspertów związanych z odnawialnymi źródłami energii. W 2012 roku założyła własną firmę doradczo-konsultingową – Intermex Business zajmującą się wsparciem europejskiego biznesu na rynku meksykańskim i działalność i promocją zagranicznego handlu w Meksyku. Od styczniu 2016 roku pracowała w Ambasadzie RP w Meksyku jako Analityk ds. Ekonomicznych wspierała rozwój współpracy handlowej między Polską i Meksykiem.
Ukończyła filologię niemiecką, politologię międzynarodową i prawo Unii Europejskiej na Uniwersytecie w Hamburgu w Niemczech.
Biegle posługuje się językiem hiszpańskim, angielski i niemieckim.