Webinaria

Tendencje i możliwości w sektorze aeronautycznym na rynku meksykańskim

  • Data:
    4 października 2021
  • Godzina:
    15:00
  • Czas trwania:
  • Branża:
    Części lotnicze i drony
  • Miejsce:
    wydarzenie online
Meksyk w latach 2019-2020 stał się jednym z głównych producentów sprzętu dla przemysłu lotniczego, z roczną produkcją 3,446 mln USD. Sektor rozwijał się w średnim rocznym tempie 14% od 2004 r., co pozycjonowało ten kraj w 2019 r. jako 17. globalnego dostawcę. Pomimo negatywnego wpływu COVID-19 na branżę, prognozy wzrostu na nadchodzące lata są pozytywne, otwierając nowe możliwości i szanse na jej dynamiczny rozwój.

Głównym partnerem Meksyku, jeśli chodzi o wymianę handlową w sektorze aeronautycznym, są Stany Zjednoczone. To właśnie z USA pochodzi 63% meksykańskiego importu sprzętu. Z kolei najbardziej znaczący import z sektora aeronautycznego w UE przypada głównie na Francję i Niemcy.

Sektor lotniczy obejmuje projektowanie, produkcję i komercjalizację samolotów, śmigłowców, pojazdów, drony, pociski, statki kosmiczne i rakiety, a także związany z nimi sprzęt specjalistyczny (m.in. napęd, systemy nawigacyjne), jego łańcuch dostaw i odpowiednie usługi konserwacyjne; naprawę i rehabilitację. Obecnie w Meksyku działa ponad 300 firm lotniczych, z których 80% to producenci. To szansa i wachlarz możliwości dla polskich przedsiębiorców działających w branży aeronautycznej.

W 2020 r. produkcja sprzętu transportowego w Meksyku stanowiła 3,87% PKB, przyczyniając się do produkcji sprzętu lotniczego 0,13% PKB, o wartości 3 446 mln USD. Produkcja omawianej branży w kraju rośnie w tempie powyżej PKB, przy czym Meksyk aspiruje do bycia jednym z dziesięciu największych producentów w branży na świecie.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego:

  • dowiesz się, jak wyeksportować samoloty, helikoptery, drony i inne rozwiązania dotyczące technologii aeronautycznej do Meksyku,
  • poznasz tendencje i możliwości w sektorze aeronautycznym w Meksyku,
  • dowiesz się, jak reklamować i sprzedawać produkt na rynku meksykańskim.


Szkolenie poprowadzą:

  • Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
  • Patrycja Augustyniak, Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
  • Aleksander Hudzik, Konsultant Regionu LATAM, Centrum Eksportu, PAIH,
  • Claire Marie Segolene Barnouin Preud, Director,Aerospace Cluster of the State of Nuevo Leon / Klaster Aeronautyczny Stanu Nuevo Leon,
  • René Espinosa Terrazas, President Mexican Federation of the Aerospace Industry / Meksykańska Federacja Przemysłu Aeronautycznego,
  • Andrzej Rattinger, CEO & Founder, Czasopismo Merca 2.0,
  • Krzysztof Siuba, EKOLOT.


Webinarium odbędzie się 4 października o godz. 15:00 i będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.

Nasi eksperci

Patrycja Staszewska

Patrycja Staszewska

Biuro PAIH w Meksyku

Od 2005 r. mieszka w Meksyku i zajmuje się rozwojem współpracy handlowej i promocją bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wsparciem międzynarodowego handlu między Meksykiem a Europą. Wyróżnia się doskonałą znajomością europejskiej i meksykańskiej kultury biznesu i posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe na rynku meksykańskim.

Pracowała w sektorze publicznym i prywatnym, koncentrując się głównie na wzmacnianiu działalności handlowej między Polską a Meksykiem, Ameryką Łacińską i innymi krajami europejskimi; organizowaniu i koordynowaniu wydarzeń z zakresu promocji gospodarczej i misji gospodarczych, organizowaniu warsztatów, paneli i spotkań B2B dla firm europejskich, meksykańskich i instytucji państwowych. W 2008 r. pracowała jako Menedżer Projektów dla Biura Handlowego Finlandii Business Finland w Mexico City, koordynowała działania promocyjne i wspierała możliwości biznesowe między firmami meksykańskimi i fińskimi. W 2009 r. w ramach współpracy z Norweską Izbą Handlową Innovation Norway koordynowała oficjalną wizytę Księcia Haakona i Księżniczki Mette Marit z Norwegii i norweskiej misji gospodarczej 80 przedsiębiorstw z sektora naftowo-gazowego. Od maja 2009 r. do 2012 r. pracowała jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Narodowej i od 2010 r. jako Zastępca Dyrektora ds. Promocji Międzynarodowej Europy i Azji w Meksykańskiej Agencji Promocji Inwestycji i Handlu (ProMexico). W grudniu 2010 r. była członkiem Komitetu ds. Koordynacji COP 16 – Konferencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej Zmian Klimatycznych w Cancun w Meksyku. W ramach tego projektu była odpowiedzialna za organizację i koordynację 50 paneli ekspertów związanych z odnawialnymi źródłami energii. W 2012 roku założyła własną firmę doradczo-konsultingową – Intermex Business zajmującą się wsparciem europejskiego biznesu na rynku meksykańskim i działalność i promocją zagranicznego handlu w Meksyku. Od styczniu 2016 roku pracowała w Ambasadzie RP w Meksyku jako Analityk ds. Ekonomicznych wspierała rozwój współpracy handlowej między Polską i Meksykiem.

Ukończyła filologię niemiecką, politologię międzynarodową i prawo Unii Europejskiej na Uniwersytecie w Hamburgu w Niemczech.

Biegle posługuje się językiem hiszpańskim, angielski i niemieckim.