Standardy Obsługi Inwestora w SamorządzieWdrożenie jednolitych standardów obsługi inwestora dla JST województwa mazowieckiego
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020
Działanie: 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne
Projekt
realizowany jest przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A. w partnerstwie z
Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A. Projekt polega na wdrożeniu
jednolitych standardów obsługi inwestora w jednostkach samorządu
terytorialnego województwa mazowieckiego. Podmioty, które przystąpią do
projektu, przejdą przez dwa etapy i wdrożą standardy, otrzymają
Certyfikat potwierdzający, iż dany samorząd jest kompleksowo
przygotowany do profesjonalnej obsługi inwestora. Udział w nim pozwoli
na podniesienie poziomu wiedzy pracowników urzędów oraz przygotowanie
profesjonalnej oferty skierowanej do potencjalnych inwestorów, a także
wypracowanie wysokiego poziomu nawiązania i utrzymania relacji urząd -
inwestor/przedsiębiorca.
Projekt jest odpowiedzią na działania
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, które przeprowadziło
pilotażowe działania w latach 2016-2018 dla gmin województwa
warmińsko-mazurskiego. Obecnie już 45 gmin tego regionu posiada
Certyfikat potwierdzający wdrożenie standardów.
Okres realizacji: 1 października 2019 r. - 30 września 2023 r.
Budżet projektu: 3 513 261,18 złProjekt realizowany ze środków Unii Europejskiej zgodnie z zaplanowanym budżetem ze środków budżetowych i pozabudżetowych.
Standardy Obsługi Inwestora w Samorządzie (województwo Śląskie)
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji
Działanie 2.18. Wysokiej jakości usługi administracyjne
Cel
szczegółowy nr 4: Doskonalenie jakości oraz monitorowanie procesu
świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia
działalności gospodarczej.
Projekt pn.
Standardy obsługi inwestora w samorządzie jest realizowany w
województwie śląskim w latach 2019-2022. Grupą docelową są jednostki
samorządu terytorialnego (JST) z województwa śląskiego.
Głównym
celem projektu jest zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników JST w
tematykę inwestycyjną, podniesienie poziomu ich wiedzy oraz
podniesienie jakości obsługi inwestora w gminach województwa śląskiego.
Gminom uczestniczącym w projekcie zostaną zaproponowane różne działania,
mające podnieść ich kompetencje zawodowe i będą to m.in.:
przeprowadzenie przez Beneficjenta/Partnera projektu oceny stopnia
przygotowania JST do wdrożenia projektu, szkolenia ogólne z zakresu
standardu obsługi inwestora w samorządach oraz szkolenia i
specjalistyczne (w formie wykładów, warsztatów i konsultacji, których
celem jest m.in. rozwój umiejętności interpersonalnych oraz podnoszenie
kompetencji zawodowych), szkolenia z Generatora ofert dotyczące
przygotowania profesjonalnej oferty inwestycyjnej JST, wizyty studyjne
(spotkania mające na celu wymianę dobrych praktyk i informacji z zakresu
obsługi inwestora) czy przeprowadzenie przez Beneficjenta/Partnera
projektu oceny stopnia wdrożenia/zmodernizowania standardów obsługi
inwestora w JST.
Beneficjentem projektu jest Województwo Śląskie w partnerstwie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A.
Budżet projektu: 2 000 000 zł
Projekt realizowany ze środków Unii Europejskiej zgodnie z zaplanowanym budżetem ze środków budżetowych i pozabudżetowych.