Specjalny serwis na czas pandemii dla przedsiębiorców PAIH24: 22 334 99 55
Rynki zagraniczne
Strona główna > Rynki zagraniczne > Ameryka Łacińska

Ameryka ŁacińskaAmeryka Łacińska

Ameryka Łacińska mapa regionu

SEKTORY

Ikona sektory
  • górniczy

  • oil & gas

  • spożywczy

  • rolniczy

  • motoryzacyjny

  • lotniczy

  • e-commerce

SZANSE

Ikona szanse
  • reaktywacja kopalń

  • mleko w proszku

  • żywność w puszkach

  • leki

  • produkty chemiczne

  • technologie rolnicze

WARTO WIEDZIEĆ

Ikona warto wiedzieć

Ameryka Łacińska to region skupiający 20 państw połączonych wspólnym dziedzictwem kulturowym i ponad 600 mln konsumentów z szybko rosnącą klasą średnią. Region, który w ostatnich dekadach wyraźnie postawił na integrację regionalną i znaczną liberalizację handlu, stwarza nowe okazje dla polskich firm zainteresowanych wejściem na lokalne rynki.

Większość państw regionu skupiona jest w blokach prowadzących wspólną politykę handlową. Ugrupowania takie jak Pakt Andyjski (Kolumbia, Peru, Ekwador, a w niedalekiej przyszłości prawdopodobnie także Boliwia), MERCOSUR (Wspólny Rynek Południa, w którego skład wchodzą Brazylia, Argentyna, Urugwaj i Paragwaj) czy Sojusz Pacyfiku (Meksyk, Kolumbia, Peru oraz Chile), poprzez opracowanie wspólnych polityk handlowych oraz ustalanie obowiązujących w każdym z państw-członków stawek celnych, dają polskiemu przedsiębiorcy ogromne szanse na kompleksową ekspansję do Ameryki Łacińskiej.

Polska jako członek Unii Europejskiej, zawarła z krajami Ameryki Łacińskiej szereg umów o wolnym handlu, m.in. z Meksykiem, Chile, Peru, Kolumbią czy Ekwadorem. Pomimo przyjęcia ostatecznego kształtu, wciąż na ratyfikację czeka porozumienie UE z organizacją MERCOSUR, które w momencie wejścia w życie znacząco otworzy rynek zbytu na polskie towary i usługi m.in. w największej gospodarce regionu - Brazylii.

Z uwagi na to, że wymiana handlowa między Polską a Ameryką Łacińską jest stosunkowo nieduża w porównaniu do innych regionów, rynki latynoskie pozostają obszarem wymagającym wzrostu zainteresowania polskich przedsiębiorców, jak i tworzenia nowych perspektyw współpracy. Obecność PAIH w Meksyku, Kolumbii, Peru, Chile i Argentynie pozwala na kontynuację i rozwój wzajemnych stosunków oraz na otwarcie możliwości dla polskich producentów.

Do najbardziej perspektywicznych branż w regionie należy zaliczyć górnictwo, oil&gas i branżę rolno-spożywczą. Ogromne szanse stają także przed producentami kosmetyków i sektora motoryzacyjnego, maszynowego oraz lotniczego. W całym regionie bardzo szybko rozwija się e-commerce, co również tworzy sprzyjające warunki dla polskich przedsiębiorców.

Dodatkowym czynnikiem wpływającym na atrakcyjność Ameryki Łacińskiej jest prowadzona przez wiele krajów polityka proinwestycyjna, wprowadzająca wiele ułatwień dla zagranicznych przedsiębiorców. Planując ekspansję na rynki latynoskie, na samym wstępie należy założyć, że jest to projekt długoterminowy. Warto o tym pamiętać przy tworzeniu strategii wejścia na dany rynek.

Wiarygodność KontrahentaUważaj na nieuczciwych kontrahentów!
Pobierz broszurę "Wiarygodność Kontrahenta" i dowiedz się więcej >>

(Ostatnia aktualizacja: 7 stycznia 2021 r.)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij