Specjalny serwis na czas pandemii dla przedsiębiorców PAIH24: 22 334 99 55
Rynki zagraniczne
Strona główna > Rynki zagraniczne > Ameryka Łacińska

Ameryka ŁacińskaAmeryka Łacińska

Ameryka Łacińska mapa regionu

SEKTORY

Ikona sektory

górniczy
oil & gas
spożywczy
rolniczy
motoryzacyjny
lotniczy
e-commerce

SZANSE

Ikona szanse

reaktywacja kopalń
mleko w proszku
żywność w puszkach
leki
produkty chemiczne
technologie rolnicze

WARTO WIEDZIEĆ

Ikona warto wiedzieć

Region skupia drugą najliczniejszą na świecie Polonię (ponad 2,5 mln).
UE zawarła umowę o wolnym handlu z krajami Ameryki Łacińskiej.

Ameryka Łacińska to region skupiający 20 połączonych wspólnotą kulturową oraz językową krajów, które różnią się pod względem rozwoju gospodarczego. To także niespełna 630 mln konsumentów z szybko rosnącą klasą średnią oraz drugą najliczniejszą na świecie Polonią (ponad 2,5 mln).

Większość państw regionu skupiona jest w blokach prowadzących wspólną politykę handlową. Ugrupowania takie jak Pakt Andyjski (Kolumbia, Peru, Ekwador, a w niedalekiej przyszłości prawdopodobnie także Boliwia), MERCOSUR (Wspólny Rynek Południa, w którego skład wchodzą Brazylia, Argentyna, Urugwaj i Paragwaj) czy Sojusz Pacyfiku (Meksyk, Kolumbia, Peru oraz Chile), poprzez opracowanie wspólnych polityk handlowych oraz ustalanie obowiązujących w każdym z państw-członków stawek celnych, dają polskiemu przedsiębiorcy ogromne szanse na kompleksową ekspansję do Ameryki Łacińskiej.

Polska jako członek Unii Europejskiej, zawarła z krajami Ameryki Łacińskiej szereg umów o wolnym handlu, m.in. z Chile, Peru, Kolumbią czy Ekwadorem. Pomimo przyjęcia ostatecznego kształtu, wciąż na ratyfikację czeka porozumienie UE z organizacją MERCOSUR, które w momencie wejścia w życie znacząco otworzy rynek zbytu na polskie towary i usługi m.in. w największej gospodarce regionu – Brazylii.

Głównymi partnerami handlowymi Polski w Ameryce Łacińskiej są Meksyk, Chile oraz Brazylia. To kraje, które konsekwentnie realizują rozszerzanie polityki proinwestycyjnej, a także oferują polskiemu przedsiębiorcy rynek zbytu na produkty i technologie wspierające lokalne sektory priorytetowe, takie jak górnictwo czy rolnictwo.

Region Ameryki Łacińskiej wciąż jest dla polskiego przedsiębiorcy ziemią nieodkrytą, co pokazują relatywnie niskie obroty wymiany handlowej. Ten trend jednak powoli się zmienia, co dzieje się za sprawą szukania przez polskie firmy bardziej egzotycznych, nienasyconych rynków zbytu. W tym regionie dotyczy to głównie branż priorytetowych dla lokalnych gospodarek - górnictwa, oil&gas czy rolnictwa. Nasze analizy pokazują, że ogromne szanse stają także przed producentami kosmetyków i sektora motoryzacyjnego. Zaś Meksyk czy Brazylia są doskonałym rynkiem zbytu na towary i usługi sektora lotniczego. Co ciekawe w regionie bardzo szybko rozwija się e-commerce, w samej Brazylii jest prawie 70 mln użytkowników, wiele sklepów oferuje swoje produkty na platformach marketplace. Warto to wykorzystać przy tworzeniu strategii wejścia na dany rynek.


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij