Infolinia: 800 800 120
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
Dlaczego Polska
Strona główna > Dlaczego Polska > Prawo > Nowe technologie > Telekomunikacja, Media i Internet w Polsce

Przepisy prawa i regulacje dotyczące przedsiębiorców telekomunikacyjnych, mediów i internetu


Spis treści:


  1. WSTĘP

    1.1 - Podstawowe informacje
    1.1.1 - Internet
    1.1.2 - Telefonia mobilna
    1.1.3 - Telefonia stacjonarna
    1.1.4 - Usługi wiązane
    1.2 - Akty prawne
    1.3 - Organy rządowe i regulatorzy

  2. OPERATORZY TELEKOMUNIKACYJNI

    2.1 - Świadczenie usług telekomunikacyjnych - warunki
    2.2 - Pozwolenia indywidualne: przedmiot, okres ważności, możliwość przenoszenia i obrotu

  3. MEDIA ELEKTRONICZNE - DYSTRYBUCJA GIER KOMPUTEROWYCH ZA POMOCĄ PLATFORM CYFROWYCH W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA.

    3.1 - Rynek gier komputerowych
    3.2 - Przepisy prawa
    3.2.1 - Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    3.2.2 - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
    3.2.3 - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO)
    3.2.4 - Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych
    3.3 - Podsumowanie

  4. CYBERBEZPIECZEŃSTWO – OBOWIĄZKI I KARY

    4.1 - Geneza regulacji
    4.2 - Operator usługi kluczowej i jego obowiązki
    4.3 - Dostawca usługi kluczowej i jego obowiązki
    4.4 - Wysokość kar pieniężnych
    4.5 - Podsumowanie

  5. GEOBLOKOWANIE

    5.1 - Pojęcie i skala zjawiska
    5.2 - Rozporządzenie 2018/302 (UE) w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego
    5.3 - Zakaz geoblokowania
    5.3.1 - Zakaz blokowania lub ograniczania przez sprzedawców dostępu do interfejsów internetowych
    5.3.2 - Zakaz nieuzasadnionego różnicowania ogólnych warunków dostępu do towarów lub usług
    5.3.3 - Zakaz dyskryminacji w odniesieniu do płatności
    5.4 - Stosowanie Rozporządzenia w Polsce i jego praktyczne konsekwencje

  6. MARKETING ELEKTRONICZNY - KOLIZJA TRZECH ZGÓD

    6.1 - Przepisy prawa dotyczące prowadzenia marketingu elektronicznego:
    6.2 - Marketing bezpośredni na gruncie RODO
    6.3 - Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    6.4 - Prawo telekomunikacyjne
    6.5 - Kolizja zgód
    6.6 - Planowane zmiany w przepisach
    6.7 - Podsumowanie



Wstęp:

Sektory telekomunikacji, mediów, usług elektronicznych oraz infrastruktury internetowej w Polsce charakteryzują się stosunkowo wysokim poziomem rozwoju i silną konkurencyjnością. Należy podkreślić, że wciąż jest to rynek atrakcyjny pod względem inwestycji zagranicznych i krajowych; przejęć (jak choćby kupno Netii przez Cyfrowy Polsat) i połączeń. Poszczególne sektory przenikają się i współpracują ze sobą, co w ujęciu konsumenckim przekłada się na interesujące łączone oferty.

Cennych informacji w zakresie liczb, kwot i układu sił, zarówno w zakresie infrastruktury internetowej, jak i telekomunikacji, dostarcza coroczny raport publikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Na moment powstawania niniejszej publikacji dysponujemy raportem za rok 2017, natomiast raport za rok 2018 jest dopiero w przygotowaniu.


Poniżej pełny tekst opracowania:

Telekomunikacja, Media i Internet w Polsce



Materiał przygotowany i opracowany dla Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. przez:


DLA Piper

DLA Piper Giziński Kycia sp.k.


Osoba kontaktowa:
Ewa Kurowska-Tober
Partner
tel.: +48 22 540 7402
e-mail: ewa.kurowska-tober@dlapiper.com
www.dlapiper.com


Autorzy:

Magdalena Koniarska, Piotr Czulak, Paulina Ciupa, Magdalena Zajęcka
pod nadzorem Ewy Kurowskiej-Tober.


(ostatnia aktualizacja: styczeń 2019)


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa

e-mail dla inwestorów: invest@paih.gov.pl
e-mail dla eksporterów: eksport@paih.gov.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij