Infolinia: 800 800 120
Aktualności
Strona główna > Aktualności
22 września 2005

Na początku października rusza światowa kampania promocyjna polskiej gospodarki

Pierwsza zakrojona na tak dużą skalę kampania będzie miała charakter wizerunkowy. Polska promowana będzie jako nowoczesny i wiarygodny partner gospodarczy i atrakcyjna lokalizacja dla inwestycji. W ramach 6-tygodniowej kampanii będą ukazywać się reklamy w BBC World, CNN International, Time Magazine, Financial Times oraz Wall Street Journal.

Podczas konferencji prasowej.
Od prawej: Artur Kuza - Agencja Banah Group
Marcin Kaszuba - Podsekretarz Stanu, Wiceminister Gospodarki i Pracy
Andrzej Zdebski - Prezes Zarządu PAIiIZ S.A.
oraz John Williams - BBC World

Kampania telewizyjna rozpocznie się 3 października. W jej ramach zostanie wyemitowanych ogółem pięćset 30-sekundowych spotów: 400 w BBC World, 100 w CNN International. Producentem reklamy jest BBC World. Kampania prasowa obejmuje 10 emisji reklam. Będą one zamieszczone w prestiżowych dziennikach i tygodnikach: Financial Times, Time Magazine oraz Wall Street Journal. Terminy emisji reklam prasowych zostały zaplanowane tak, by ukazywały się po kolejnych turach wyborów (parlamentarnych i prezydenckich) lub przy okazji publikowanych raportów gospodarczych, wtedy kiedy zainteresowanie Polską w mediach zagranicznych w naturalny sposób wzrasta.

Przy wyborze mediów, w których PAIiIZ zamieścił reklamy i wykupił czas antenowy, kierowano się prestiżem i zasięgiem medium, grupą docelową i tematyką programów. Wybrano wiodące kanały informacyjne o zasięgu międzynarodowym oraz gazety, których odbiorcami są w przeważającej części liderzy opinii publicznej, ekonomiści, finansiści, kadra zarządzająca i menedżerska największych banków i korporacji światowych. Są to w dużej mierze ci sami odbiorcy, którzy stanowią najważniejszą grupę docelową z punktu widzenia realizowanej strategii i prowadzonych działań przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy oraz PAIiIZ.


Motywem przewodnim kampanii jest bijące serce, będące metaforą centralnego położenia Polski w Europie (Poland - the heart of Europe), a także będące nawiązaniem do idei przewodniej promocji Polski "Creative Tension" (tłum. alternatywne: twórcze napięcie, twórczy dynamizm, twórcza energia). Motyw serca, w nieco innej formie graficznej, był już wykorzystywany przy poprzednich kampaniach promocyjnych Polski (Instytutu Marki Polskiej w Time). Ponowny powrót do tego sprawdzonego pomysłu pozwala na utrzymanie jednolitości przekazu promocyjnego, a jednocześnie doskonale pasuje do założeń promocji gospodarczej realizowanych przez PAIiIZ. W naszych materiałach i publikacjach podkreślamy, że największą zaletą Polski są ludzie: młodzi, dynamiczni, dobrze wykształceni.

Autorem koncepcji spotu oraz projektu graficznego reklam prasowych jest agencja Banah Group. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zaprosiła do konkursu na opracowanie pomysłu scenariusza trzydziesto-sekundowego filmu reklamowego kilka agencji reklamowych. Spośród zgłoszonych propozycji, największe uznanie zdobył pomysł zgłoszony przez Banah Group. Był on najbardziej spójny z ideą przewodnią oraz spełniał wszystkie wymagania stawiane nowoczesnej reklamie gospodarczej.


Konferencja prasowa w siedzibie PAIiIZ S.A.

Ogólny koszt realizacji projektu przez PAIiIZ, obejmujący zakup mediów oraz nagrodę pieniężną dla agencji - pomysłodawcę spotu, wyniósł 1,4 mln zł. Budżet ten nie obejmuje kosztów realizacji spotu, gdyż stacja BBC Word zaoferowała produkcję spotu (wg przedstawionego scenariusza oraz przy zapewnieniu PAIiIZ prawa do ingerencji i akceptacji na każdym etapie produkcyjnym) w pakiecie z zakupem czasu antenowego.


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij