Wśród polskich przedsiębiorców często dominuje przekonanie o tym, że ich biznes jest „zamały” na rynki zagraniczne, a oni sami „nieprzygotowani na radykalne zmiany”. Ciężko te przekonania zestawiać z faktem, iż coraz więcej polskich firm szturmem podbija światowy rynek. Projekt Mój biznes za granicą zapewnia kompleksowe wsparcie MŚP w ich przygotowaniu do ekspansji zagranicznej i obejmuje między innymi indywidualny mentoring specjalistów ds. eksportu oraz szkolenia prowadzone przez praktyków.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet zapraszają MŚP do udziału w pilotażowym programie edukacyjnym, którego celem jest budowanie świadomości firm na temat własnego potencjału eksportowego. Uczestnictwo w projekcie zapewni wiedzę i narzędzia niezbędne na różnych etapach ekspansji zagranicznej.
Program edukacyjny obejmie:
szkolenia w ramach Akademii Biznesu;
mentoring biznesowy;
matchmaking i networking.
Uczestnikom oferujemy:
diagnozę potencjału eksportowego;
zapoznanie się z systemem wsparcia eksporterów;
wymianę wiedzy i doświadczeń;
udział w dedykowanych szkoleniach prowadzonych przez praktyków w danym obszarze;
wsparcie mentorów.
Projekt kierowany jest do:
MŚP planujących działalność eksportową;
MŚP dotychczas nie zainteresowanych działalnością eksportową, ale planujących podjęcie współpracy eksportowej w określonej przyszłości;
MŚP nieplanujących działalności eksportowej ze względu na niską świadomość korzyści wynikających z takiej formy działalności;
MŚP prowadzących działalność gospodarczą minimum 18 miesięcy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Do udziału w pilotażowym programie edukacyjnym zapraszamy:
właścicieli/-lki MŚP;
wspólników/-czki oraz współwłaścicieli/-lki MŚP;
osoby zatrudnione w MŚP w randze dyrektora/kierownika posiadające decyzyjność w zakresie internacjonalizacji;
inne osoby oddelegowane do udziału w pilotażowym programie edukacyjnym przez kierownictwo danego MŚP.
Termin: 30 maja - 3 czerwca 2022 r.
Miejsce: siedziba PAIH S.A., ul. Bagatela 12, Warszawa.