PAIH Business Brief grudzień 2019, Numer 26
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku życzy PAIH

Wydarzenia

Start Alliance Steps to Dubai
Termin: 9-13 lutego
Zgłoszenia do programu: do 13 stycznia 2020
Miejsce: Dubaj, ZEA
Targi Swissbau
Termin: 14-18 stycznia 2020
Miejsce: Bazylea, Szwajcaria
Start Alliance: Chinaccelerator Batch
Termin: marzec 2020
Zgłoszenia do programu: do 7 lutego 2020
Miejsce: Szanghaj, Chiny
Targi ZABYTKI - MUZEA - RZEMIOSŁA
Termin: 13-14 lutego 2020
Miejsce: Praga, Czechy

wszystkie wydarzenia

Raporty, rankingi i komentarze

Cyfrowy Eksport - szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw
Jedynie 4% polskich firm prowadzi internetową sprzedaż swoich produktów za granicę, przy unijnej średniej na poziomie 7%, wynika z raportu „Cyfrowy Eksport - szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Ocena stopnia przygotowania polskiej gospodarki do działalności e-commerce dokonana na podstawie wskaźnika opracowanego przez UNCTAD uplasowała ją w 2018 r. na 35 pozycji na świecie. Z krajów naszego regionu wyższe pozycje mają kraje bałtyckie, Czechy, Słowacja, ale także np. Chorwacja.

Raport pokazuje, że samo zniwelowanie barier utrudniających rozwój e-eksportu mogłoby w długiej perspektywie zwiększyć udział takich firm wśród ogółu przedsiębiorstw do 16%. Tym samym wartość polskiego e-eksportu zwiększyłaby się o 400%, osiągając ok. 110 mld zł.

Z raportu wynika, że wprowadzenie instrumentów wsparcia głównie z zakresu przyswajania wiedzy o e-commerce oraz z zakresu budowy eko-systemu) wpłynie na wzrost e-eksportu w skali 30% ponad spodziewany wzrost obecny (8,75%). Przyjmując obecną wartość polskiego e-eksportu na 27,6 mld zł można oszacować, iż bez wprowadzania tych instrumentów wartość polskiego e-eksportu w roku 2030 będzie wynosić 69,4 mld zł, a po ich wprowadzeniu 90,3 mld zł.

Globalna wartość rynku e-commerce w 2019 roku przekroczy 3 bln dolarów. Jak zwiększyć udział Polski na tym rynku? Raport zawiera analizę sytuacji e-eksportowej w Polsce i na świecie, przedstawia wyniki badań polskich przedsiębiorców (dostrzegane bariery i szanse) oraz prezentuje rekomendacje na rzecz wsparcia.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem! Więcej »

Azerbejdżan - przewodnik po rynku

POZNAJ EKSPERTA
Elnara Mammadova, kierownik ZBH Baku - ukończyła studia magisterskie na Uniwer­sytecie Warszawskim na wydziale orienta­listycznym oraz na Bakijskim Uniwer­sytecie Słowiańskim na wydziale stosunków międzynaro­dowych i studiów regionalnych. Odbyła staż naukowy na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w ramach programu stypendialnego RP dla młodych naukowców oraz kurs analizy zawodowej, prognozowania oraz komunikacji w Polskim Instytucie Stosunków Między­narodowych. Odbyła staż w Parlamencie Euro­pejskim w Brukseli. Pracowała jako dyrektor działu administra­cyjnego w firmie „Azbentonit LLC” w Azerbej­dżanie, asystentka kierownika programu stypendialnego w Studium Europy Wschodniej na UW, doradca i tłumacz w firmie „Miracle Plus”, koordynator ds. edukacji, nauki i kultury (konferencje, wystawy, wizyty delegacji) w Ambasadzie Republiki Azerbejdżanu w Warszawie. Więcej »

Kontakt do biura: +994 50 988 79 23
elnara.mammadova@paih.gov.pl
www.paih.gov.pl/zbh_baku

Przegląd makroekonomiczny PAIH

Zapraszamy na comiesięczną dawkę analizy makroekonomicznej Polski przygotowanej na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego. Więcej »

Co słychać w biznesie

Dwie polskie firmy z kontraktami na dystrybucję w Chinach
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) po raz kolejny zorganizowała misję polskich przedsiębiorców na największe targi importowe na świecie - China International Import Expo (CIIE). Dwaj uczestnicy misji wyjechali z Szanghaju z porozumieniami eksportowymi.
PAIH wyróżniona za wkład w dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) została wyróżniona przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w kategorii Administracja publiczna wspierająca sektor nowoczesnych usług biznesowych.
Polskie Mosty Technologiczne: blisko 300 grantobiorców i nowe rynki
Aż 285 grantobiorców i 114 wypracowanych strategii ekspansji zagranicznej - to tegoroczny bilans, realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), projektu Polskie Mosty Technologiczne (PMT).
Polskie startupy szykują się na ekspansję z PAIH
Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wspólnie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH) wyłoniła finalistów konkursu „Startupy w Pałacu_EKSPANSJA”. Laureatami konkursu zostało pięć startupów. Zwycięzcy otrzymali Dyplom Prezydenta RP oraz „Bilet do ekspansji” na misję biznesową.
PAIH podsumowuje projekt Brand i tworzy zespół ekspertów branżowych
Przygotowanie stoisk narodowych na blisko 90 wydarzeniach targowych i organizacja ponad 10 sektorowych misji przyjazdowych - tak przez dwa lata Polska Agencja Inwestycji i Handlu(PAIH) realizowała Branżowe Programy Promocji Brand.
Symboliczny początek budowy Polskiego Pawilonu na EXPO
Tablicę informującą o rozpoczęciu budowy Polskiego Pawilonu na Expo 2020 odsłonili w poniedziałek w Dubaju Grażyna Ciurzyńska, pełniąca obowiązki Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), oraz Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP wraz z przedstawicielami firmy FM Aldentro.

Czy wiesz, że...

... już ponad 8 tys. samochodów z napędem elektrycznym jeździ po polskich drogach?
Według Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), na koniec listopada tego roku w Polsce było zarejestrowanych łącznie 8 225 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Blisko 60% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles), a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles).

W okresie od stycznia do listopada 2019 r. liczba rejestracji samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in osiągnęła poziom 3591 sztuk, czyli o blisko 100% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Pod koniec listopada br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 764 punktów). 30% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 70% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Więcej »

Zagraniczne Biura Handlowe

Redakcja: Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.,
ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa
Biuro Rzecznika Prasowego, tel.: +48 22 334 99 16, fax: +48 22 334 99 99,
e-mail: redakcja@paih.gov.pl
Infolinia Grupy PFR: 800 800 120