PAIH Business Brief październik 2018, Numer 12
Nie przegap...
... udziału w PAIH EXPO 2018!
Zanim zaczniesz podbijać zagraniczne rynki… PAIH EXPO - I Forum Wsparcia Polskiego Biznesu Za Granicą daje wyjątkową szansę rozpoznania możliwości eksportowych i wytypowania rynków o największym potencjale rozwoju dla Twojej branży. Wydarzenie, które jest połączeniem otwartych, merytorycznych warsztatów z ekspertami Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, indywidualnych spotkań konsultingowych w ramach 160 stoisk wystawienniczych i networkingu, odbędzie się już 25 października 2018 r. na PGE Narodowym.

Rejestruj się na: www.paihexpo.gov.pl
Infolinia PAIH Expo (pon. - pt. 9.00 - 17.00): 22 201 09 35

Wydarzenia

XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Termin: 7-8 listopada 2018 r.
Miejsce: Warszawa
Polskie stoisko narodowe na targach urody SuluExpo
Termin: 8-10 listopada 2018 r.
Miejsce: Astana, Kazachstan
Misja biznesowa do Grecji dla branży mięsnej
Termin: 9 listopada 2018 r.
Miejsce: Ateny, Grecja
Start Alliance Berlin: Digital Health
Termin: 12-22 listopada 2018 r.
Miejsce: Berlin, Niemcy
Think global, Go global, czyli FinTech & InsurTech Digital Congress
Termin: 13-14 listopada 2018 r.
Miejsce: Warszawa
Start Alliance Vienna: FinTech Week
Termin: 16-23 listopada 2018 r.
Miejsce: Wiedeń, Austria
TOP Automotive 2018
Termin: 28 listopada 2018 r.
Miejsce: Częstochowa
Impact Fintech'18
Termin: 28-29 listopada 2018 r.
Miejsce: Łódź

wszystkie wydarzenia

Eksperci PAIH Expo 2018

Pracownicy Zagranicznych Biur Handlowych rekrutowani są w otwartym naborze spośród młodych, ale doświadczonych ekspertów posiadających wiedzę na temat rynku docelowego, a także biegle posługujących się lokalnym językiem. Wsparcie dla polskich firm oraz zagranicznych inwestorów oferuje również Zespół Country Managerów - specjalistów zajmujących się poszczególnymi rynkami, na co dzień pracujących w warszawskiej centrali Agencji. Zapewniają oni szybki dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej otoczenia gospodarczo-prawnego każdego projektu biznesowego. Świadczą pomoc w zakresie doradztwa lokalizacyjnego dla inwestycji w kraju i za granicą, pomogą pokonać procedury administracyjne, opracować rozwiązania prawne czy znaleźć wiarygodnych partnerów oraz dostawców.

Warsztaty PAIH EXPO na PGE Narodowym poprowadzą kierownicy ponad 50 biur handlowych PAIH. Pracownicy biur dostępni będą także przez cały dzień, 25 października na poziomie -2 wydarzenia w strefie stoisk informacyjnych. Eksperci przygotowali na tę okazję raporty sektorowe raz przekrojowe przewodniki po rynku.

Pobierz plan godzinowy warsztatów: https://paihexpo.gov.pl/#program
Poznaj wszystkich naszych ekspertów: https://paihexpo.gov.pl/#eksperci

Pawilon Inwestycyjny na PAIH Expo 2018

PAIH Expo to nie tylko warsztaty dla polskich eksporterów. O trendach w napływie inwestycji zagranicznych do Polski będą rozmawiać liderzy branż, w tym Partnerzy wydarzenia. Debaty w Pawilonie Inwestycyjnym otworzy wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.

Więcej >>

Narzędzia wsparcia

Kontakt dla eksportera
Planujesz eksport lub inwestycje za granicą? Pomożemy Ci rozpoznać rynek i znaleźć wiarygodnych kontrahentów. Skontaktuj się z jednym z naszych Zagranicznych Biur Handlowych lub napisz na eksport@paih.gov.pl. Nie zwlekaj, Twój sukces zaczyna się od informacji!

Co słychać w biznesie

Nagrody PAIH: najlepsi polscy ekspor­terzy i inwes­torzy zagraniczni 2018 r.
Podczas uroczystej Gali, której gościem specjalnym był premier Mateusz Morawiecki, PAIH wręczyła nagrody w kategorii eksport i inwestycja zagraniczne. Ich laureatami zostało aż 14 polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw - m.in. Toyota Motor Poland, którą Agencja uhonorowała za całokształt działalności w Polsce.
PAIH Expo czyli Porozma­wiajmy o eksporcie - nowość na elewacji PGE Narodowego
15 października uwagę stojących w wieczornych korkach kierowców przykuł spektakularny napis „PAIH EXPO 2018”, który rozbłysnął na elewacji PGE Narodowego w Warszawie. Kryje się pod nim nazwa najważniejszego wydarzenia inwestycyjno-eksportowego tej jesieni, organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.
Nuctech Warsaw otwiera zakład produkcyjno - biurowy w Kobyłce
W podwarszawskiej Kobyłce ruszył zakład chińskiej firmy Nuctech Co. Ltd. Inwestycja, o wartości około 40 mln złotych pozwoli firmie na prowadzenie w Polsce działań badawczo - rozwojowych oraz na podwojenie produkcji.
Tak będzie wyglądał Pawilon Polski na EXPO 2020!
5 października poznaliśmy zwycięski projekt zabudowy oraz ekspozycji wewnętrznej Pawilonu Polski na Światową Wystawę EXPO 2020 w Dubaju. Najlepszy, najpełniej nawiązujący do tematów wystawy, projekt przygotował zespół WXCA.
70% wzrost nakładów inwestycyjnych na koniec Q3
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce obsłużonych przez PAIH wzrosła po trzech kwartałach tego roku o 70 proc. r/r. Największym inwestorem są Belgowie, a sektor, który przyciąga najwięcej inwestycji to elektromobilność.
Polski HealthTech wkracza do Danii
Wśród 12 flagowych projektów wyznaczonych w rządowej Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ważne miejsce zajmują nowoczesne usługi i produkty medyczne. Do tej pory niemały dorobek polskich firm na tym polu był szerzej nie znany w Danii. Biuro Handlowe PAIH w Kopenhadze zamierza to zmienić.

Laureaci Nagród PAIH 2018

Kategoria „Potencjał inwestycyjny” - EME Aero
Inwestycja jest prowadzona w ramach wspólnego przedsięwzięcia dwóch gigantów z sektora lotniczego, firm Lufthansa Technik oraz MTU Aero Engines. Planowana inwestycja zakłada budowę zakładu prowadzącego prace w zakresie konserwacji, napraw i remontów (MRO) lotniczych silników turbinowych typu PW1000G.
Kategoria „Wpływ na rynek zatrudnienia” - Wipasz
Najnowocześniejsza w Europie ubojnia drobiu, której produkty są eksportowane na rynek Europy Zachodniej, Azji oraz Afryki.
Kategoria „Nowoczesne technologie” - TCL Corporate Research (Europe)
Firma planuje utworzenie Centrum B+R o zasięgu globalnym, które prowadzić będzie prace nad projektami rozwojowymi z zakresu wysoko zaawansowanych technologii sztucznej inteligencji.
Nagroda za całokształt działalności w Polsce - Toyota Motor Manufacturing Poland
Łączne nakłady inwestycyjne firmy w Polsce przekroczyły już 3 mld PLN a zatrudnienie 2000 osób. Inwestycje Toyoty w Polsce pozwoliły przyciągnąć rzeszę poddostawców, dzięki czemu Polska jest obecnie piątą lokalizacją w Europie pod względem japońskich inwestycji produkcyjnych.
Kategoria „Instytucja otoczenia biznesu (IOB)” - Dolina Lotnicza
Działanie Doliny Lotniczej pozwoliło na wytworzenie w Polsce południowo-wschodniej rozpoznawalnego na całym świecie klastra związanego z branżą lotniczą. Inwestycje w regionie prowadzi pięciu największych światowych producentów silników lotniczych: Pratt & Whitney, MTU, GE, Safran oraz Rolls-Royce, którzy przyciągnęli do regionu dziesiątki swoich poddostawców i kooperantów.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Adamed Pharma
Grupa Adamed sfinalizowała transakcję nabycia większościowego pakietu akcji Dat Vi Phu Pharmaceutical JSC, wiodącej prywatnej wietnamskiej spółki wytwarzającej produkty lecznicze na rynek lokalny i ościenny. Będzie to największa bezpośrednia inwestycja w Wietnamie zrealizowana przez polska spółkę do tej pory.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Astronika
Astronika to jedna z wiodących polskich firm w sektorze kosmicznym. Ostatnim z sukcesów jest projekt oraz wykonanie urządzenia, które stało się częscią bezzałogowego lądownika wysłanego przez NASA na Marsa, w maju 2018 r., w ramach misji InSight. Misja InSight ma na celu badania geofizyczne planety.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Ceramika Paradyż
Ceramika Paradyż to jeden z największych polskich producentów płytek ceramicznych, zatrudniający ponad 1600 osób w pięciu zakładach produkcyjnych i eksportujący swoje produkty do ponad 45 krajów świata. Zgodnie z kontraktem, kanadyjski Eurcan Tile będzie głównym importerem i dystrybutorem płytek Ceramika Paradyż w Kanadzie i USA.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Cruz Group
Cruz Group - skupia się na produkcji napojów z kategorii napojów innowacyjnych/superfoods Ponad 95% polskiej produkcji trafia na zagraniczne rynki. Po 3 latach działalności na rynku, napój VIGO jest obecne w 31 krajach, YOKO zaś w 28 krajach. Jednym z pierwszych rynków, na które weszły produkty Cruz Group były Węgry (m.in. przy pomocy ZBH w Budapeszcie).
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Feerum
Firma produkuje kompleksowe zespoły suszarniczo - magazynowe oparte na innowacyjnych rozwiązaniach własnego Centrum Badawczo - Rozwojowego. Produkty znajdują uznanie klientów w 12 krajach Europy i Azji, jednak to Czarny Ląd jest głównym kierunkiem zagranicznych działań firmy.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Grupa Pietrucha
Produkty inżynierii lądowej i wodnej oferowane przez Grupę Pietrucha znajdują szerokie zastosowanie w 34 krajach na 5 kontynentach. Działalność eksportowa stanowi ponad połowę aktywności Grupy.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - LUG Light Factory
W ramach współpracy z urzędami miast w Argentynie w ciągu najbliższych lat LUG Light Factory ma wymienić 50.000 oświetleń ulicznych, co doprowadzi do oszczędności prowincji w wysokości 18 mln USD oraz zapewni nieprzerwany dostęp do energii. Wartość umowy opiewa na 20,6 mln EUR. Argentyna to dla LUG Light Factory pierwszy krok do ekspansji w regionie Ameryki Południowej.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Nuadu
Firma edutech Nuadu jest obecna na 8 rynkach, a w 2018 r. odnotowała 1350% wzrost przychodu. Posiada umowy partnerskie z wiodącymi dostawcami rozwiązań edukacyjnych, wydawcami podręczników i dystrybutorami pomocy naukowych.
Kategoria „Ekspansja zagraniczna” - Szynaka Meble
Wielopokoleniowa, lubawska firma meblarska z powodzeniem prowadzi interesy w kilkudziesięciu obszarach geograficznych świata. Meble produkowane przez Grupę Szynaka są eksportowane do ponad 50 krajów.

Czy wiesz, że...

Marka Polski wyceniona jako 23. na świecie
Wartość marki narodowej Polski to ponad 650 mld dolarów - wynika z raportu londyńskiej firmy doradczej Brand Finance. Tym samym nasz kraj uplasował się na 23. miejscu na świecie. Ranking marek narodowych Nation Brands opracowywany jest co roku na podstawie kilkudziesięciu zmiennych pochodzących m.in. z zestawień Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), Światowego Forum Gospodarczego w Davos i serwisu fDI Intelligence.

Więcej >>

Zagraniczne Biura Handlowe

Redakcja: Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.,
00-585 Warszawa, ul. Bagatela 12
Biuro Prasowe, tel.: +48 22 334 99 49, fax: +48 22 334 99 99,
e-mail: redakcja@paih.gov.pl
Infolinia Grupy PFR: 800 800 120