Aktualności

Polska firma YOPE coraz mocniejsza na zagranicznych rynkach. Czas na Hiszpanię

Kolejne polskie kosmetyki trafiły na hiszpańskie półki. YOPE przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) intensyfikuje eksport i swoje produkty wprowadza do oferty hiszpańskiego dystrybutora, który w swoim portfolio ma już szeroki wachlarz polskich marek kosmetycznych. Współpraca to efekt organizowanej przez biuro PAIH w Madrycie misji handlowej, w ramach której Polskę odwiedzili przedstawiciele tamtejszych firm.
  • YOPE to polska marka kosmetyczna. Specjalizuje się w produkcji naturalnych kosmetyków i środków czystości.
  • Firma od kilku lat rozwija się na rynkach zagranicznych: w Europie, Azji, Ameryce Północnej.
  • Współpraca z nowym dystrybutorem z Hiszpanii to efekt misji handlowej zorganizowanej przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Madrycie pod koniec 2019 roku.

YOPE_VISUAL_KIDS_NEW_SOAPS


Hiszpania jest jednym z największych odbiorców kosmetyków z Polski. To jednocześnie piąty co do wielkości rynek kosmetyczny w Unii Europejskiej. Funkcjonuje tam ok. 400 firm reprezentujących tę branżę. To głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią blisko 85 proc. wszystkich firm kosmetycznych. W ubiegłym roku Hiszpania zaimportowała kosmetyki o wartości 3,34 mld euro. Mimo, że od blisko 15 lat hiszpański sektor kosmetyczny notuje dodatnie saldo wymiany handlowej z zagranicą, to polskie kosmetyki mają swoje miejsce na półkach tamtejszych drogerii. Co istotne, w ubiegłym roku wydatki na kosmetyki wzrosły w Hiszpanii o 2,6 proc. r/r, osiągając ponad 8 mld euro i dając wynik 170 euro na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 euro.

Bardzo nas cieszy sukces kolejnej polskiej firmy, która mimo stosunkowo dużego nasycenia hiszpańskiego rynku produktami kosmetycznymi i konkurencji ze strony lokalnych i zagranicznych firm, zdobywa zaufanie tamtejszych dystrybutorów i klientów. Współpraca YOPE z hiszpańską firmą rozpoczęła się dzięki zorganizowanej przez PAIH we współpracy z Polsko-Hiszpańską Izbą Gospodarczą misji handlowej w 2019 roku. W Polsce odbyły się wówczas spotkania B2B z polskimi producentami, zwiedzanie polskich fabryk. Cieszy nas, że następstwem misji są kolejne polsko-hiszpańskie kontrakty, o których na bieżąco informujemy. Ta współpraca gwarantuje YOPE dostęp do nowych kanałów sprzedaży, i co ważne, wprowadzanie kosmetyków polskiej marki do sieci perfumerii i drogerii. To z pewnością zwiększy wartość współpracy w dłuższej perspektywie - mówi Wojciech Łopatkiewicz, kierownik biura PAIH w Madrycie.

Słynna polska marka naturalnych kosmetyków i środków czystości rozwija się nie tylko w Europie. Kosmetyki YOPE dostępne są też w Azji czy Ameryce Północnej. Przy nawiązywaniu współpracy z nowymi dystrybutorami z całego świata firmę często wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu. W ramach kolejnego kontraktu, produkty YOPE trafiły do Hiszpanii w lutym tego roku.

Rynek hiszpański zawsze był dla nas jednym ze strategicznych kierunków ekspansji. Pierwsze nasze produkty pojawiły się w tamtejszych sklepach kilka lat temu. W tym roku rozpoczęliśmy długoterminową współpracę z nowym partnerem. Planujemy rozwój wszystkich kanałów dystrybucyjnych z pełnym asortymentem YOPE. To właśnie PAIH wspomogła nas w nawiązaniu tej wartościowej relacji. Możemy śmiało powiedzieć, że hiszpański klient jest otwarty na polskie kosmetyczne produkty, w szczególności nakierowane na naturalność oraz przyjazne środowisku. A w naszych produktach znajduje się nawet 99 proc. naturalnych składników - mówi Ganna Surkova, Export Manager w YOPE.

Polskie firmy otwarte na eksport

Eksperci PAIH podkreślają, że od kilku lat obserwują dynamiczny wzrost hiszpańskiego rynku kosmetyczno-perfumeryjnego. Ten trend stwarza dla polskich firm, mających już silną pozycję w kraju, nowe możliwości ekspansji.

- Polska branża kosmetyczna od kilku lat przeżywa rozkwit i mimo silnej konkurencji na rynku europejskim, polskim producentom udaje się zdobywać nowych klientów. Wejście na rynek Hiszpanii, która jest w czołówce producentów kosmetyków w UE, to bez wątpienia duży sukces. Zwłaszcza w czasie trwającej pandemii oraz ograniczeń w handlu na świecie, które również silnie dotknęły branżę kosmetyczną i przełożyły się na spadki sprzedaży. Polskie firmy w ostatnim roku udowodniły jednak, że dzięki elastyczności w zakresie produkcji oraz otwartości na zmiany w prowadzeniu działalności handlowej - w szczególności w sferze online - są w stanie szybko reagować i dostosować się do nowych realiów rynkowych. Cieszymy się, że jako PAIH możemy wspierać ich ekspansję - podsumowuje Maja Justyna, Manager w Centrum Obsługi Przedsiębiorstw PAIH, odpowiedzialna m.in. za branżę kosmetyczną.


YOPE


YOPE to rodzinna firma założona w 2014 roku. Jak tłumaczą jej twórcy, pomysł na markę wziął się z potrzeby. Założyciele szukali dla swojej rodziny produktów naturalnych, dobrych jakościowo i w przystępnej cenie. Zaczęło się od mydeł, a teraz w portfolio firmy są też żele, balsamy, kremy do rąk, produkty dla dzieci i do domu. YOPE stawia na ciągły rozwój, dlatego już zapowiada zupełnie nową kategorię produktów, która wkrótce pojawi się w ofercie firmy.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera polskie firmy w pozyskiwaniu partnerów i dystrybutorów na całym świecie. Firmy zainteresowane ekspansją na rynek hiszpański PAIH zaprasza do kontaktu.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą, działającą we współpracy z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) pod kierownictwem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. PAIH to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.