Specjalny serwis na czas pandemii dla przedsiębiorców PAIH24: 22 334 99 55
Aktualności
Strona główna > Aktualności
5 czerwca 2020

PAIH wsparła producentów żywności w wypełnieniu niszy w Singapurze

Wysyłka polskiej żywności do Singapuru to efekt wsparcia, jakiego udzieliła przedsiębiorcom znad Wisły Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Kontrakty wypełniają lukę po kluczowych dostawcach w regionie i przecierają szlaki polskim firmom na nowym rynku zbytu. - Polscy przedsiębiorcy wykorzystali moment na wejście na singapurski rynek. Skorzystali z nadarzającej się okazji, a my im w tym pomogliśmy - mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W 2019 roku polski eksport osiągnął rekordową wartość 235,8 mld euro i wzrósł o 5,5%. Mimo wyników sprzed pandemii, na pewno w tym roku wyraźnie się zmniejszy. Niektóre z prognoz mówią nawet o 18% spadku względem ubiegłego roku. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) z myślą o polskich przedsiębiorcach opracowała nowe narzędzia, które wspierają ich w biznesie za granicą. Wśród nich jest informowanie o nowo powstałych szansach eksportowych i niszach rynkowych.
Wskutek pandemii zmieniły się ceny i dostępność towarów, co wymusiło przerwanie, a w dalszej konsekwencji przemodelowanie globalnych łańcuchów dostaw. Kilkunastotygodniowa hibernacja chińskiej gospodarki przełożyła się na zachwianie relacji handlowych szczególnie w Azji. Jednak co dla niektórych oznaczało problemy w pozyskaniu towaru, dla polskich firm stało się szansą. My na bieżąco pomagamy im je wykorzystać. Nie tylko informujemy o nowych możliwościach, ale wspieramy w nawiązywaniu obiecujących kontaktów - mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.Jednym z rynków, który z uwagi na "koronakryzys" musiał szukać nowych dostawców, był Singapur. Aż 90% zapotrzebowania na żywność w tym kraju pokrywa import z ponad 170 krajów - w tym Australii, Chin, Indonezji, Malezji i Stanów Zjednoczonych. - Singapur jest bardzo wrażliwy na wszelkie zakłócenia w ciągłości dostaw, a pandemia COVID-19 spustoszyła dotychczasowy porządek. W odpowiedzi na tę sytuację, Singapur ogłosił zapotrzebowanie w sektorze produktów rolno-spożywczych i rozpoczął szeroko zakrojoną dywersyfikację dostaw - wyjaśnia Anna Tukalska, Business Development Manager biura handlowego PAIH w Singapurze.

O możliwości sprzedaży produktów rolno-spożywczych na singapurski rynek PAIH poinformowała przedsiębiorców na przełomie marca i kwietnia. W efekcie, już pod koniec maja, polscy producenci podpisali pierwsze kontrakty z lokalnymi dystrybutorami. - Wspólnie z Ambasadą RP w Singapurze oraz dzięki zaangażowaniu polskich organizacji i instytucji branżowych, promowaliśmy polskich dostawców żywności, a nasze biuro wspierało ich w kontakcie z singapurskimi importerami. Rezultatem tej synergii jest wprowadzenie na rynek kilku polskich eksporterów - podkreśla.

Wśród siedmiu firm, które weszły na rynek są m.in.: producent jaj stołowych Fermy Drobiu Woźniak, oferujący warzywa mrożone Quadrum Foods i Warmińskie Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego ‘KWIDZYN’ oraz producent mrożonego łososia FREEZCO.


SingapurKontener z jajkami Ferm Drobiu Woźniak przypłynął do portu w Singapurze 3 czerwca


- Otrzymaliśmy informację, że do Singapuru dotarł już pierwszy ładunek naszych jaj, które wysłaliśmy w maju do nowych kontrahentów. Stało się tak m.in. dzięki ogromnemu wsparciu udzielonego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Ten trudny czas zrewidował rynek pod kątem eksportu, tym bardziej jesteśmy dumni, że jako polski producent możemy wesprzeć niezwykle egzotyczny rynek, jakim jest Singapur - tłumaczy pełnomocnik Zarządu Fermy Woźniak, Barbara Woźniak.


Singapur - jajaKontener z jajkami Ferm Drobiu Woźniak przypłynął do portu w Singapurze 3 czerwca


- Eksperci PAIH skontaktowali nas z kilkoma potencjalnymi partnerami i mogliśmy liczyć na ich wsparcie przez cały okres negocjacji. To nasza pierwsza i, mam nadzieję, nie ostatnia dostawa na singapurski rynek. Wierzę, że tamtejsi konsumenci docenią wysoką jakość naszych produktów - mówi Michał Jęczmyk, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu, WZPOW KWIDZYN.

Anna Tukalska podkreśla, że majowe kontrakty to pierwsze dostawy polskich artykułów rolno-spożywczych do Singapuru. - Mamy do czynienia z bardzo ważnymi transakcjami. Do tej pory, na lokalnym rynku okresowo pojawiały się polskie jabłka i borówki, polskie piwo i na małą skalę, słodycze. Liczymy jednak, że to początek cyklicznych dostaw i stałej obecności nie tylko na tym, ale i innych rynkach Azji Południowo-Wschodniej. Singapur, o czym warto pamiętać, to handlowy hub, który redystrybuuje blisko 25% importowanych towarów - mówi ekspertka PAIH.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie.

Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.

PAIH współpracuje także z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij