Infolinia: 800 800 120
Aktualności
Strona główna > Aktualności
29 października 2019

PAIH wsparła dwa polskie debiuty w Mjanmie

Dwie polskie spółki, jedna z branży spożywczej, druga - kolejowej, wchodzą na mjanmański rynek. Za ich sukcesem stoi m.in. biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Kuala Lumpur.

Warszawska Foodcom SA sprzedała do Mjanmy 120 ton odłuszczonego mleka w proszku (tzw. SMP), którego odbiorcą jest jedna z największych firm spożywczych w tym kraju. Biuro handlowe PAIH w Kuala Lumpur, które obsługuje także rynek Mjanmy, wspierało firmę od samego początku w zrealizowaniu tego kontraktu. - Najpierw znaleźliśmy mjanmańskiego klienta, a następnie skontaktowaliśmy go z Foodcom i pośredniczyliśmy w przekazywaniu informacji w początkowym etapie współpracy. Potencjalny kontrahent z Mjanmy otrzymał dane kontaktowe do polskich partnerów, koszt transportu morskiego wraz z dokładną informacją na temat składu - mówi Przemysław Zaręba, kierownik biura. Jak przyznaje, nie było łatwo o nawiązanie współpracy. - Nasza rola polegała również na motywowaniu obu stron do kontynuowania rozmów - zdradza ekspert PAIH.

Naszym celem jest promocja polskich wyrobów mleczarskich na całym świecie. Uważamy, że jako Polska nie mamy się czego wstydzić, a wręcz przeciwnie, nasze produkty są najwyższej jakości. Sprzedaż mleka w proszku do Mjanmy wpisuje się, w związku z tym, w naszą strategię. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wsparcia, jakiego udzieliło nam biuro PAIH w Kuala Lumpur, począwszy od kontaktu z kontrahentem, poprzez przygotowanie oferty, aż do realizacji transakcji. Z pewnością będziemy korzystać z jego wsparcia w przyszłości. Nawiązaliśmy również relacje z innymi biurami Agencji, m.in. w Grecji, Chile oraz Wietnamie, i korzystamy z ich pomocy w zakresie poszukiwania potencjalnych klientów - mówi Marcin Stradowski, Senior Commodity Trader Foodcom S.A.Przemysław Zaręba z PAIH zaznacza, że 54 milionowa Mjanma zgłasza ogromny popyt na produkty mleczne, szczególnie dla dzieci. Z kolei trudne warunki do schładzania mleka i raczkująca lokalna produkcja, powodują, że podaż opiera się na imporcie mleka UHT, skondensowanego i w proszku (SMP). - Polscy producenci mleka w proszku muszą zmierzyć się w Mjanmie z silną międzynarodową konkurencją, m.in. z Nowej Zelandii. Jednak odpowiednia, skrojona na miarę klienta, oferta da duże szanse na sukces - zwraca uwagę kierownik ZBH Kuala Lumpur.

Malezyjskie biuro PAIH pomogło również kolejowej spółce Asco Rail, której głównym rynkiem zbytu jest Unia Europejska. Dzięki jego wsparciu firma z Pyskowic podpisała umowę przedstawicielską z birmańską Trade Trans. Zgodnie z jej zapisami, tamtejszy przedstawiciel Asco Rail będzie zajmował się promocją jej produktów oraz brał udział w przetargach w jej imieniu. Polska spółka zajmuje się m.in. produkcją, dostawą, serwisem przyrządów i stanowisk kontrolno-pomiarowych, urządzeń indukcyjnych i mechanicznych do demontażu i montażu elementów. - Mjanma to bardzo atrakcyjny rynek dla Asco Rail ze względu na jej długą sieć kolejową wynoszącą ponad 11 tysięcy kilometrów i 1225 stacji. To druga największa sieć kolejowa w Azji Południowo-Wschodniej, obecnie zarządzana przez Myanma Railways, należącą w całości do Ministerstwa Transportu Kolejowego. Sieć jest bardzo zaniedbana, wymaga remontów i wymiany całych elementów - w tym właśnie polska firma upatruje szanse na działanie - zaznacza Przemysław Zaręba, szef ZBH Kuala Lumpur.

Jako eksporter podejmujący wyzwanie wchodzenia na nowe, nieznane nam rynki, jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z PAIH. Trwa krócej niż rok, ale efekty już są bardzo pozytywne. Do tej pory skorzystaliśmy ze wsparcia biur handlowych Agencji w Malezji, Singapurze i Wietnamie. Zamierzamy kontynuować współpracę w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie chcemy się rozwijać, zwiększać sprzedaż i budować rozpoznawalność markę - wskazuje Jan Busko, Chief Strategy Officer Asia and Australia Markets, ASCO RAIL Sp. z o.o.

* * *

Polska Agencja Inwestycji i Handlu to punkt pierwszego kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz polską myśl technologiczną. Pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm - ważny element zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij