Infolinia: 800 800 120
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
Aktualności
Strona główna > Aktualności
18 czerwca 2019

Nowe oblicze win z Argentyny - sektor winiarstwa argentyńskiego oczami TiM S.A.

Argentyna to wyjątkowe środowisko i przestrzeń do tworzenia jakościowych win. Spółka TiM S.A., lider importu i dystrybucji win gronowych, wraz z kierownikiem ZBH w Buenos Aires, Karoliną Barmutą, wybrała się w podróż szlakiem win i winiarni argentyńskich.

Rozległe tereny winiarskie w Argentynie to obszar upraw, który obejmuje ponad 228 575 hektarów. Szeroki zakres temperatur, lokalne know-how, nowe technologie i głęboko zakorzeniona kultura picia i produkcji win nadają winom argentyńskim wyjątkową tożsamość. W tym kontekście należy przyznać, że Argentyna ma potencjał.

Dlaczego więc kraj ten wciąż pozostaje „nieodkryty” przez polskiego konsumenta, a wina importowane z Argentyny są wybierane rzadziej niż te z innych krajów Ameryki Łacińskiej, np. z Chile? W obliczu pytań, ale przede wszystkim ogromnej ciekawości, chęci budowania i rozwoju relacji biznesowych i międzyludzkich Prezes Zarządu TiM S.A. Mariusz Glenszczyk wraz z Dyrektorem Działu Importu i Zakupów Rafałem Fijakiem wyruszyli w daleką podróż pokonując tysiące kilometrów szlakiem win i winiarni argentyńskich. Spółka TiM S.A. jest podmiotem grupy kapitałowej Ambra S.A. i istnieje na rynku polskim od 28 lat. Przy współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Buenos Aires reprezentowanym przez Karolinę Barmuta stworzono agendę pobytu selekcjonując winiarnie pod względem ich potencjału produkcyjnego i biznesowego, stworzono mapę spotkań i tak rozpoczęła się przygoda, bo przecież świat win to świat ludzi pełnych pasji i przeżyć. Co ważne Karolina Barmuta osobiście towarzyszyła Mariuszowi Glenszczykowi i Rafałowi Fijakowi podczas wszystkich wizyt w charakterze gościa honorowego, ale również w roli tłumacza.  Jak sama podkreśla:ZBH Buenos Aires w 90% swojej działalności towarzyszy polskim przedsiębiorstwom szukającym możliwości ekspansji na rynkach zagranicznych, a tylko w 10% skupia się na promocji Argentyny, na polskim rynku. Dlatego też wizyta TiM S.A. w Argentynie była wyjątkowa i stanowiła szansę na maksymalne wykorzystanie potencjału zarówno Spółki, jak i winiarzy argentyńskich w ramach zacieśnienia relacji nie tylko biznesowych, ale i tych międzyludzkich, które są najlepszą formą promocji.Rozszerzenie oferty win z Argentyny w Polsce oraz wzrost nakładów na promocję tego regionu świata wpłynie korzystnie na rozwój enoturystyki, a tym samym zwiększy zainteresowanie Polaków Argentyną, jako krajem, w którym silnie zakorzeniona jest kultura winiarska, czego wynikiem będzie wzrost rozpoznawalności marek argentyńskich na polskim rynku. Kluczowym celem TiM S.A. podczas wizyty w Argentynie było spotkanie z obecnymi i potencjalnymi dostawcami, poznanie biznesu winiarskiego Argentyny „od środka”, a tym samym monitoring tej destynacji pod kątek możliwości, potencjału, trendów, stabilności. To także poszukiwanie nowych inspiracji oraz audyt winiarni pod kątem stylu ich funkcjonowania, poznanie asortymentu, możliwość spotkania z winemakerami, którzy najlepiej potrafią zaprezentować swoje wina. Podczas kilku dni pobytu Mariusz Glenszczyk i Rafał Fijak spenetrowali ogromne obszary argentyńskich winnic, odwiedzili rodzinne, butikowe winiarnie i ogromne. w pełni zmechanizowane koncerny winiarskie, ale przede wszystkim zbudowali przyjacielskie relacje z winiarzami, którzy otworzyli dla TiM S.A. drzwi do swoich winiarskich królestw.

Karolina Barmuta (kierownik ZBH Buenos Aires) podkreśla:

Mimo młodego wieku Argentyny tradycję winiarską tego kraju można porównać do francuskiej z powodu jej wysokiego wyspecjalizowania i charakterystyki upraw, ze względu na charakterystyczne warunki klimatyczne. Argentyński Malbec jest rozpoznawalny i szanowany na całym świecie.

              35845

Konsumpcja wina w Polsce systematycznie rośnie, a wybory Polaków są coraz bardziej świadome. Rolą TiM S.A. jest nie tylko sprzedaż wina, ale także edukacja konsumentów, stąd tak ważne jest, aby poznawać i odwiedzać dostawców, budować relacje pozabiznesowe.

Warto podkreślić, iż potencjał produkcyjny win argentyńskich nie ma bezpośredniego przełożenia na sukcesy eksportowe. Zdecydowana większość winiarni skupia się na rynku krajowym, a tylko niewielki procent rozpoczyna lub planuje rozpocząć ekspansję eksportową. Konsumpcja wina w Argentynie nadal jest na bardzo wysokim poziomie, jednakże wykazuje spadek w stosunku do drugiej połowy XX wieku, dlatego też w Europie można dostrzec otwarcie Argentyny na eksport i wzrost zapotrzebowania na współpracę międzynarodową. Wizyta przedstawicieli TiM S.A. w Argentynie była więc niezwykle ważnym krokiem na mapie spotkań biznesowych. Bezpośredni kontakt z właścicielami winiarni i top menedżerami umożliwił wejście na najwyższy poziom relacji handlowych i przedstawienie pozycji Spółki na rynku polskim oraz jej aktywność w krajach Azji. Wpłynęło to bezpośrednio na uruchomienie nowych projektów, a tym samym spowodowało jeszcze większe zaangażowanie obecnych dostawców TiM S.A. w kwestii ich aktywności na polskim rynku. Rozmowy handlowe z nowymi producentami wina z Argentyny są w dalszym ciągu prowadzone i kolejnym etapem będą re-wizyty wybranych firm w Polsce w celu przedstawienia obecnych realiów szerokiej dystrybucji wina w naszym kraju we wszystkich kanałach dystrybucji.


Bodega Los Haroldos 23


Argentyna dopiero otwiera się na rynki eksportowe i nie ma jeszcze wypracowanych skutecznych narzędzi marketingowych zaadaptowanych do konkretnych rynków. Celem jest wypracowanie wspólnej strategii i działań promocyjno-marketingowych w celu przybliżenia potencjału winiarskiego Argentyny konsumentowi polskiemu.

TiM S.A. dołoży wszelkich starań, aby zdobyte nowe doświadczenie przenieść na polski rynek, co pozwoli na jeszcze dynamiczniejszy rozwój Spółki zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach azjatyckich, a wszystko to z miłości do wina.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa

e-mail dla inwestorów: invest@paih.gov.pl
e-mail dla eksporterów: eksport@paih.gov.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij