Specjalny serwis na czas pandemii dla przedsiębiorców PAIH24: 22 334 99 55
Aktualności
Strona główna > Aktualności
20 maja 2019

Jak kupić nieruchomość w Grecji?

Obywatele UE mogą swobodnie kupować nieruchomości w Grecji, podczas gdy istnieje kilka ograniczeń dla obywateli państw trzecich. Potencjalny nabywca musi otworzyć greckie konto bankowe i przelać na nie wszystkie środki wymagane na zakup (cena nieruchomości, opłaty notarialne, opłaty rejestracyjne itp.).

Pozyskiwanie nieruchomości w pobliżu baz wojskowych, granic państwowych - głównie ze względów bezpieczeństwa, zwłaszcza tych w pobliżu Turcji - i na niektórych wyspach wymaga specjalnego zezwolenia Rady Miejskiej. Zezwolenie takie nie jest udzielane obywatelom państw trzecich.

Import środków na nabycie nieruchomości musi być udokumentowany i wymaga zgody Banku Grecji.

Pierwszym krokiem do zakupu nieruchomości w Grecji jest zatrudnienie adwokata. Będzie on odpowiedzialny za przeprowadzenie procedury i zapewni ochronę interesów kupującego. Po wybraniu nieruchomości należy złożyć ofertę sprzedawcy. Jeśli zostanie zaakceptowana, prawnik sporządzi wstępną umowę zakupu. Obie strony podpiszą i należy zapłacić 10% depozytu, aby zarezerwować nieruchomość. Następuje wyszukiwanie tytułu. Twój adwokat musi sprawdzić, czy na nieruchomości nie ma żadnych obciążeń, jeśli budowa była zgodna z rządowymi przepisami dotyczącymi planowania, a wszystkie należne podatki zostały zapłacone przez sprzedającego. Można to osiągnąć w Rejestrze Kredytów Hipotecznych.

Zamknięcie transakcji trwa zwykle od czterech do sześciu tygodni. Należy uzyskać kopie tytułu od sprzedawcy. Obowiązkiem kupującego jest zatrudnienie notariusza do przygotowania umowy, upewnienie się, że została ona sporządzona prawidłowo i nadzorowanie finalizacji zakupu. Obie strony muszą podpisać umowę w obecności notariusza, który zweryfikuje i zarejestruje transakcję w rejestrach publicznych. Wymaga to okazania ważnego paszportu, numeru rejestru podatkowego i specjalnego pozwolenia na zakup (jeśli to konieczne).

Ponadto sprzedawca będzie musiał również złożyć certyfikat B´Tax, potwierdzając, że ma czysty rekord w Hellenic Fiscus (Urzędzie Skarbowym). Ostatni krok polega na przesłaniu kopii aktu i certyfikatu transferu do Rejestru Kredytów Hipotecznych, aby zmienić własność nieruchomości na nazwisko nowego właściciela.

Krajowy Rejestr Gruntów jest nadal w trakcie realizacji.


Koszty transakcji

   

Kto płaci?

Podatek od przeniesienia

3.09% - 24%

kupujący

Opłaty rejestracyjne

0.48% - 0.68%

kupujący

Opłaty notarialne

0.8% - 1% (+24% VAT)

kupujący

Opłaty prawne

1% - 2%

kupujący

Opłata za agenta nieruchomości

1% - 2%
1% - 2%

kupujący
sprzedający

Łączne koszty poniesione przez kupującego:

7.04% - 30.88%

 

Łączne koszty zapłacone przez sprzedającego:

1.24% - 2.48%

KOSZTY TRANSAKCJI ROUNDTRIP

8.28% - 33.36%

 

LEGAL FEES

Usługi

Do oszacowania

Praca przygotowawcza

Według umowy

Opłaty prawne z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości

Według umowy [zazwyczaj 1-2% (plus 24% VAT)]


Źródło: www.globalpropertyguide.com



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij