Specjalny serwis na czas pandemii dla przedsiębiorców PAIH24: 22 334 99 55
Aktualności
Strona główna > Aktualności
27 sierpnia 2019

Wskaźnik zaufania do gospodarki czeskiej w 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w sierpniu 2019 r. było o 0,5 pkt. wyższe niż w lipcu br. W porównaniu z wartościami z sierpnia 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

CSU logo

 

  • Sierpień 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w sierpniu 2019 r. było o 0,5 pkt. wyższe niż w lipcu br.

W porównaniu z wartościami z sierpnia 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców w sierpniu 2019 r. w porównaniu z lipcem br., nieznacznie wzrósł o 0,8 pkt. Zaufanie obniżyło się w budownictwie (o 3,0 pkt.), wzrosło natomiast w sektorze usług (o 2,1 pkt.) i handlu (o 1,2 pkt.), w przemyśle pozostało bez zmian.

Zaufanie konsumentów w porównaniu z lipcem br. jest niższe. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w sierpniu 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy wzrosły obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej, ze wzrostu bezrobocia, ze wzrostu cen. Obawy z pogorszenia ich własnej sytuacji finansowej oraz zamiar oszczędzania pozostały bez zmian. W zestawieniu z sierpniem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.


  • Czerwiec 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w czerwcu 2019 r. było o 0,5 pkt. niższe niż w maju br.

W porównaniu z wartościami z czerwca 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców w czerwcu 2019 r. w porównaniu z majem br., nieznacznie wzrósł o 0,7 pkt. Zaufanie obniżyło się w sektorze usług (o 0,5 pkt.), w handlu (o 0,9 pkt.) i w przemyśle (o 0,9 pkt.), wzrosło natomiast w budownictwie (o 0,5 pkt.).

Zaufanie konsumentów w porównaniu z majem br. pozostało bez zmian. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w czerwcu 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy obniżyły się obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej, ze wzrostu cen oraz zamiar oszczędzania. Obawy z pogorszenia ich własnej sytuacji finansowej, oraz ze wzrostu bezrobocia, pozostały bez zmian. W zestawieniu z czerwcem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.


  • Kwiecień 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w kwietniu 2019 r. było o 0,1 pkt. wyższe niż w marcu br.

W porównaniu z wartościami z kwietnia 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców
w kwietniu 2019 r. w porównaniu z marcem br., nieznacznie wzrósł o 0,3 pkt. Zaufanie obniżyło się w sektorze usług (o 0,5 pkt.), w handlu (o 0,5 pkt.)i w budownictwie (o 2,0 pkt.).

Zaufanie konsumentów w porównaniu z marcem br. spadło o 0,8 pkt. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w kwietniu 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy wzrosły obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej i ze wzrostu cen. Obawy z pogorszenia ich własnej sytuacji finansowej, ze wzrostu bezrobocia oraz zamiar oszczędzania, pozostały bez zmian. W zestawieniu z kwietniem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.


  • Marzec 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w marcu 2019 r. było o 1,2 pkt. niższe niż w lutym br.

W porównaniu z wartościami z marca 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców w marcu 2019 r. w porównaniu z lutym br., spadł o 1,0 pkt. Zaufanie obniżyło się w sektorze usług (o 0,9 pkt.) i w handlu (o 0,3 pkt.). Nieznaczny wzrost odnotowano w budownictwie (o 1,5 pkt.).

Zaufanie konsumentów w porównaniu z lutym br. spadło o 1,8 pkt. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w marcu 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej, obawy z wzrostu cen i zamiar oszczędzania, pozostały bez zmian. W porównaniu z lutym 2019 r. wzrosły obawy z ich własnej sytuacji finansowej i ze wzrostu bezrobocia. W zestawieniu z marcem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.


  • Luty 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w lutym 2019 r. było o 0,2 pkt. wyższe niż w styczniu br.

W porównaniu z wartościami z lutego 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców
w lutym 2019 r. w porównaniu ze styczniem br., wzrósł o 0,8 pkt. Zaufanie obniżyło się w budownictwie (o 2,0 pkt.) i w handlu (o 1,3 pkt.). Nieznaczny wzrost odnotowano w przemyśle (o 0,3 pkt.) i sektorze usług (o 1,8 pkt.).

Zaufanie konsumentów w porównaniu ze styczniem br. spadło o 2,8 pkt. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w lutym 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy wzrosły obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej. W porównaniu ze styczniem 2019 r. niemal nie zmieniły się obawy z ich własnej sytuacji finansowej i ze wzrostu bezrobocia. Obniżyły się obawy z wzrostu cen i zamiar oszczędzania. W zestawieniu ze styczniem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.


  • Styczeń 2019 r.

Zaufanie do gospodarki czeskiej w styczniu 2019 r. było o 0,6 pkt. niższe niż w grudniu ub.r.

W porównaniu z wartościami ze stycznia 2018 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, wskaźnik zaufania przedsiębiorców i wskaźnik zaufania konsumentów są niższe.

Wskaźnik zaufania przedsiębiorców
w styczniu 2019 r. w porównaniu z grudniem ub. r., spadł o 0,7 pkt. Zaufanie obniżyło się w przemyśle (o 0,3 pkt.), sektorze usług (o 1,1 pkt.) i w handlu (o 2,5 pkt.). Wzrost odnotowano w budownictwie (o 2,5 pkt.).

Zaufanie konsumentów w porównaniu z grudniem ub.r. pozostało bez zmian. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentów w styczniu 2019 r. wynika, że na najbliższe 12 miesięcy obawy konsumentów z pogorszenia ogólnej sytuacji gospodarczej nie uległy zmianie. W porównaniu z grudniem 2019 r. niemal nie zmieniły się obawy z ich własnej sytuacji finansowej. Wzrosły obawy o wzrost bezrobocia i obawy z wzrostu cen, natomiast zamiar oszczędzania wzrósł. W zestawieniu ze styczniem 2018 r. zaufanie konsumentów jest niższe.

Opracowanie: ZBH w Pradze na podstawie informacji podanych przez Czeski Urząd Statystyczny



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij