Infolinia: 800 800 120
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
Aktualności
Strona główna > Aktualności
6 września 2018

Uroda w Singapurze - Jak skutecznie wejść na rynek kosmetyczny w Mieście Lwa

Singapurczycy bardzo dbają o swój wizerunek. Moda, kosmetyki, markowe zabiegi kosmetyczne, nowości rynkowe są na porządku dziennym. Hitem sprzedażowym wśród Azjatek są kosmetyki wybielające, dermatologiczne rozwiązania na trądzik oraz kosmetyki wypełniające blizny. Taki trend wynika z problemów skórnych, pigmentacją rozpoczynającą się u niektórych Azjatek już po 20-stym roku życia, a wszelkie zmiany skórne na ich porcelanowych cerach są bardziej widoczne niż u Europejek.

KosmetykiFot. iStock.com/alekleks

W Singapurze ważnym jest, aby produkt wchodzący na rynek posiadał wymagane atesty, a im więcej certyfikatów, znaków ekologicznych czy organicznych tym lepiej dla produktu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie singapurskiej agencji rządowej nadzorującej bezpieczeństwo kosmetyków - Health Science Authority.

Singapur to sam w sobie mały rynek, ale działający tutaj importerzy, dystrybutorzy czy firmy handlowe prowadzą swoją dystrybucję często w całym regionie ASEAN. Dlatego warto poprzez Miasto Lwa wchodzić na sąsiednie rynki. Podobnie jak w całej Azji, wysoko cenione są tutaj markowe kosmetyki z całej Europy. Cena jest tutaj drugorzędna, jeśli marka jest europejska i postrzegana jako marka premium. W Azji szczególną uwagę przykuwają tzw. colour cosmetics. Lakiery do paznokci, kolorowe pomadki, cienie do powiek są hitem sprzedażowym.

Ważnym jest, aby z produktem pokazać się fizycznie na miejscu. Co roku w lutym odbywają się targi kosmetyczne BEAUTY ASIA w singapurskim Suntec City. Natomiast największe targi z sektora kosmetycznego w regionie ASEAN to niewątpliwie IN-COSMETICS ASIA, które corocznie w październiku odwiedza ponad 10 tysięcy zainteresowanych.


KosmetykiFot. iStock.com/imtmphoto

Dwie główne sieci sprzedaży artykułów kosmetycznych w Singapurze to Watson oraz Guardian, kanał e-commerce jest tutaj niezwykle popularny z Lazadą i Zalorą na czele.

Organizacje reprezentujące sektor kosmetyczny to:


Rejestracja kosmetyków
w Singapurze jest prosta, procedura jest przeprowadzana online bez szczególnych wymogów formalnych oraz biurokracji. Statystyki mówią o bardzo wysokiej liczbie rejestracji, aż 600 tys. nowych produktów wchodzi na rynek singapurski rocznie z czego średni cykl życia produktu to 8 miesięcy do 2 lat.

Tematem kontrowersyjnym w Azji jest problematyka przeprowadzania testów kosmetycznych na zwierzętach. Testy jak dotąd są dopuszczalne w krajach ASEAN. W regionie Azji oraz Pacyfiku jedynie Australia, Nowa Zelandia, Tajwan oraz Korea traktują testy kosmetyków na zwierzętach jako nielegalne, natomiast w Chinach takowe testy są obowiązkowe. Singapur zmierza w kierunku całkowitego zakazania testów, a więc polski producent kosmetyków zainteresowany tym rynkiem powinien już teraz wziąć ten aspekt pod uwagę.

ZBH Singapur zaprasza firmy kosmetyczne do kontaktu bezpośredniego z biurem celem bliższego zapoznania się ze specyfiką rynku.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa

e-mail dla inwestorów: invest@paih.gov.pl
e-mail dla eksporterów: eksport@paih.gov.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij