Infolinia: 800 800 120
Aktualności
Strona główna > Aktualności
1 marca 2018

Arabskie hotele wyposażone w Nowym Stylu

Grupa Nowy Styl, polski gigant meblowy z Krosna, odważnie inwestuje w ekspansję na Bliskim Wschodzie. Oferta mebli biurowych jest rozszerzona o kompleksowe wyposażenie hoteli: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Kuwejt, Oman i Bahrajn to nowe rynki eksperymentalne.
W styczniu br. Grupa Nowy Styl (GNS) objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Stylis Dubai. Mniejszościowym partnerem jest inwestor z Arabii Saudyjskiej, z którym Nowy Styl współpracuje w regionie już od ponad 6 lat – efektem jest prawie 6000 wyposażonych pokoi w 21 hotelach w Arabii Saudyjskiej. Od tego roku ruszają pierwsze zamówienia w Dubaju, ale planowany jest także rozwój na inne kraje regionu i w dalszej perspektywie zbudowanie silnego przyczółku dla kontynuacji ekspansji, być może do Afryki i Indii. Zarząd firmy prognozuje, że transakcja zwiększy sprzedaż GNS pod marką Stylis o 10-20 mln EUR rocznie (przychód zeszłoroczny to 340 mln EUR).

                                                      ns1
                                                      Dubai Showroom, od lewej Roman Przybylski, Adam Krzanowski, Hesham Ibrahim, Rafał Chwast

Firma zdecydowała się także na otwarcie salonu demonstracyjnego w jednej z głównych dzielnic biznesowych Dubaju – Jumeirah Lakes Towers. Biuro o powierzchni 1200m2 na 35 piętrze prezentować będzie rozwiązania aranżacji wnętrz z oferty biurowej i hotelowej.

Działalność w nowym segmencie rynkowym firma ograniczy do Bliskiego Wschodu. Głównym biznesem na pozostałych rynkach pozostanie wyposażanie wnętrz biurowych. Do tej pory Grupa Nowy Styl jedynie dostarczała meble hotelowe Saudyjczykom przez firmę Stylis, ale później to oni odpowiadali finalnie za projekt urządzenia wnętrz w hotelu. W nowej strukturze przejętej Stylis Dubai to Polacy będą nadzorować całość – od dostarczenia wykładzin, łóżek, stołów, zasłon i oświetlenia po docelową aranżację wnętrz.
                                                        ns2
                                                       Executives Hotel, Riyadh

Powiększony zespół Stylis Dubai zapewni bezpośrednie, pełne wsparcie dla klientów z Bliskiego Wschodu. W zakresie świadczonych usług będzie zarówno obsługa handlowa i techniczna, zarządzanie projektami i ich logistyka, jak i specjalistyczne usługi doradcze, z których znana jest Grupa Nowy Styl, z obszaru organizacji miejsc pracy biurowej i wsparcie w projektowaniu przestrzeni dopasowanej do potrzeb klienta i trendów rynkowych. 

                                                      ns3
                                                      Przedstawiciele Nowy Styl Group oraz Stylis w Dubaju

W tej chwili nie ma planów przenoszenia produkcji na Bliski Wschód - na potrzeby tamtejszego rynku produkcja jest w całości prowadzona w Polsce w nowoczesnych i zautomatyzowanych fabrykach. Cieszy fakt, że poddostawcami komplementarnych elementów wyposażenia również będą rodzimi dostawcy.

1.    Co skłoniło Nowy Styl Group do inwestycji kapitałowej w spółkę pierwotnie będącą jej klientem? 

ns4
Adam Krzanowski Prezes Zarządu -
Grupa Nowy Styl


Adam Krzanowski, CEO of Nowy Styl Group:
Nasz partner już kilka lat temu proponował nam wspólne przedsięwzięcie, jednak wówczas chcieliśmy się skoncentrować na naszych najważniejszych rynkach i core businessie - budowie struktur w Europie, akwizycjach w Niemczech i Szwajcarii, umowach ramowych z firmami międzynarodowymi na wyposażanie ich biur. Teraz uznaliśmy, że to dobry moment na nowe doświadczenie i poszerzenie działalności. Przedsięwzięcie o tyle pewne, że, jak Pan powiedział, pracujemy z naszym partnerem już od lat, znamy jego kompetencje i sytuację na rynku.

2.    Nowy Styl Group pierwotnie skupiała swoją działalność na segmencie wyposażenia biur, w mniejszym stopniu miejsc wypoczynku. Co sprawiło, że zdecydowaliście Państwo o wkroczeniu na tak szeroką skalę w segment rynku hoteli w kompleksowe ich wyposażanie?

AK
: Cały czas nasz core business definiujemy jako wyposażanie wnętrz publicznych. Koncentrujemy się na biurach, natomiast hotele są rozszerzeniem tego rdzenia, a nie wyjściem poza. Hotele to nie tylko pokoje, ale również recepcje, food courty, sale konferencyjne – strefy, które wyposażamy od lat, tak więc w dużym stopniu wykorzystujemy efekt synergii. Dodatkowo podkreślamy, że wyposażenie hoteli oferujemy wyłącznie na Bliskim Wschodzie. Nasz partner pozostaje naszym dystrybutorem w Arabii Saudyjskiej, a jako spółka Stylis Dubai, w oparciu o mix naszych i jego kompetencji, będziemy działać w krajach Zatoki, i tylko tam. Równocześnie spółka ta zajmie się dystrybucją naszych rozwiązań w segmencie biurowym w Emiratach.

3.    Z punktu widzenia ekspansji polskiego producenta na region Półwyspu Arabskiego, jakich stereotypów/schematów powinny wystrzegać się polskie firmy?

AK: Chyba najbardziej tego, że to wielki rynek, który tylko na nas czeka. Tam są wszystkie firmy światowe i konkurencja jest ogromna. Chyba w każdej branży. Dlatego nie wystarczy chcieć i próbować, ale trzeba to robić mądrze, konsekwentnie, być gotowym na inwestycje zarówno czasowe, jak i finansowe. Trzeba zbudować strukturę, zatrudnić ludzi. To jest prawdziwy międzynarodowy biznes, nie prosty eksport.

4.    Jak Nowy Styl Group mierzy się z konkurencją z Azji?

AK: Nie mierzy się. Azja to cały czas producenci mebli i to raczej ekonomicznych, fabryki. My już od lat stawiamy na dostarczanie rozwiązań, wsłuchujemy się w potrzeby klientów i przygotowujemy dopasowane, kompleksowe rozwiązania. Rozwiązania, w których mebel jest tylko elementem, a kluczowymi częściami jest także know-how w zakresie organizacji pracy, biura, ergonomii, akustyki, itd. A w przypadku hoteli jest to design, projektowanie, zarządzanie projektem, instalacje, itd. Tego nie da się wysłać kontenerem z Chin.

                                                       ns6
                                                       Ramada Corniche Hotel, JeddaH

5.    Czy klienci – w Waszym przypadku korporacyjni – zwracają uwagę na kraj pochodzenia mebli? Jakie czynniki są dla odbiorców najważniejsze?

AK: Najważniejsze są wyżej opisane kompetencje - korporacje działające w międzynarodowym biznesie oraz na dzisiejszym rynku pracy zdają sobie sprawę z tego, jak ich biura wpływają na efektywność, innowacyjność, employer branding, total cost of ownership itd. Zwracają też uwagę na bezpieczeństwo współpracy – standardy etyczne, środowiskowe, podejście do odpowiedzialności biznesu. Szukają profesjonalnego partnera, a nie wyłącznie sklepu z meblami. Drugim czynnikiem jest pewność. Firma przeprowadzając swoją siedzibę zarządza kompleksową zmianą i nie może sobie pozwolić na wpadki, czy to opóźnienia, czy problemy jakościowe. Tak samo hotele. Każdy dzień opóźnienia to wymierna strata finansowa. My tę pewność zapewniamy, nasze referencje są tego najlepszym potwierdzeniem.

                                                  ns5
                                                  BAY LA SUN (Emaar), Rabigh

Na tym przykładzie zagranicznej fuzji na rzecz polskiego potentata, widzimy pionierski przykład odważnej ekspansji zagranicznej w Emiratach i regionie. Przemysł meblarski jest bardzo konkurencyjną branżą, gdzie dla dynamicznej ekspansji przejmowanie lokalnych podmiotów jest skuteczniejsze, aniżeli budowanie siatki dystrybucji od podstaw. Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dubaju aspiruje do wsparcia polskich potentatów w tego rodzaju rozwoju – komentuje Moneer Faour, kierownik ZBH w Dubaju.


Autor: Michał Bakuła, ZBH w Dubaju






Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Biuletyn Informacji Publicznej PAIH internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij