Infolinia Grupy PFR: 800 800 120
Prawo
Strona główna > Prawo dla inwestorów > Nowe technologie > Telekomunikacja, Media i Internet w Polsce

Telekomunikacja, Media i Internet w Polsce

Przepisy prawa i regulacje dotyczące przedsiębiorców
telekomunikacyjnych, mediów i internetu


Spis treści:

  1. Wstęp
    1.1 Charakterystyka ogólna
    1.2 Legislacja
    1.3 Organy regulacyjne

  2. Operatorzy telekomunikacyjni

    Informacje ogólne

    2.1 Dostarczanie sieci i usług komunikacji elektronicznej
    2.2 Pozwolenia indywidualne: przedmiot, okres ważności, możliwość przenoszenia i obrotu

    Dostęp i połączenia sieci lub urządzeń telekomunikacyjnych

    2.3 Uzyskiwanie dostępu i połączenia sieci lub urządzeń telekomunikacyjnych
    2.4 Spory dotyczące zapewnienia połączenia sieci lub urządzeń telekomunikacyjnych oraz dostępu telekomunikacyjnego
    2.5 Regulacja cen/kosztów dostępu i połączenia sieci lub urządzeń
    2.6 Uwolniony dostęp do pętli lokalnej
    2.7 Regulacje w zakresie sieci nowej generacji opartych na protokole IP

    Regulacja cen detalicznych oraz prawa konsumentów

    2.8 Regulacja cen detalicznych
    2.9 Zasady szczególne dotyczące konsumentów
    2.10 Przyznawanie numerów telefonicznych oraz kodów określających sieć
    2.11 Możliwość przenoszenia numerów

  3. Częstotliwości radiowe
    3.1 Procedury przyznawania częstotliwości radiowych
    3.2 Brak obowiązku uzyskania pozwolenia
    3.3 Opłaty za prawo do dysponowania częstotliwością
    3.4 Zmiana kontroli nad podmiotem uprawnionym z koncesji
    3.5 Obrót rezerwacjami częstotliwości oraz dzierżawa lub użyczenie częstotliwości

  4. Dystrybucja mediów audiowizualnych
    4.1 Generalna regulacja sektora medialnego
    4.2 Typy koncesji i związane z nimi obowiązki

  5. Infrastruktura internetowa
    5.1 Odpowiedzialność usługodawców internetowych
    5.2 Blokowanie stron lub treści




Wstęp:

Sektory telekomunikacyjne, dystrybucji audio i wideo oraz infrastruktury internetowej w Polsce są zliberalizowane, dobrze rozwinięte i silnie konkurencyjne, ponadto występuje w nich potencjał dla inwestycji zagranicznych, połączeń i przejęć. Sektory są konwergentne względem siebie, w szczególności płatna telewizja.


Poniżej pełny tekst opracowania:

Telekomunikacja, Media i Internet w Polsce
Przepisy prawa i regulacje dotyczące przedsiębiorców telekomunikacyjnych, mediów i internetu

 

Materiał przygotowany i opracowany dla Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. przez:


Chajec, Don-Siemion & Żyto Sp.k.
Warszawa | Kraków | Łódź
ul. Zajęcza 15, 00-351 Warszawa
Tel.: +48 22 492 40 00 | Fax: +48 22 492 40 01
www.cdz.com.pl


Autorzy:


(ostatnia aktualizacja: maj 2016)


Jeśli chcą Państwo otrzymywać Biuletyn, prosimy o wypełnienie formularza

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Bagatela 12

00-585 Warszawa

Fax: +48 22 334 9889

e-mail dla inwestorów: invest@paih.gov.pl

NIP:526-030-01-67; kapitał zakładowy: 9.116.000,00 zł

KRS 0000109815 Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawa w Warszawie, XII Wydział

Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

webmaster@paih.gov.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij